Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olen himohamstraaja.
15.12.2010 |
Mutta mulle se tavara ei ole raksata, josta en vois luopua, vaan minua ahdistaa kun ihmiset heittävät pois käyttökelpoista tavaraa. Kierrätyskeskukset on täynnä, kaikki vaan ostaa aina uutena kaiken. Antaisin kaiken heti pois, jos joku ottais ne käyttöön.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Siis jos varastoit käyttökelpoista tavaraa, niin ettei sitä kukaan käytä ja se vaan vanhenee-- on se ihan sama juttu kun laittaisit roskiin. Sinne ne tavarat menee joka tapauksessa, sitten joskus. On täysi harha-ajatus ajatella, että hamstraaminen on jotenkin ekologinen vaihtoehto. Päinvastoin tietysti: pidät siellä raaka-aineita ja tavaroita, jotka pitäisi saada kiertoon ja käyttöön.
Vähän niinkuin ne joilla on tölkeittäin kolikoita kotona. Kilo kolikoita kotona= monta kiloa malmia kaivoksesta.
Jos oikeasti olet tuota mieltä, että antaisit kyllä pois-- niin ala antamaan tavaraa pois (koska niitä tarvitsijoita ON). Itse en raaski myöskään heittää oikeastaan mitään käyttökelpoista roskiin. Annankin/myyn monessa paikassa: huuto.netissä, netcyclerissä, läheisen opiston ilmaisantosivuilla, mikko.fi:ssä, Fida:ssa, UFF:ssä. Läheiselle eläintalolle vein vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä. Kierrätyskeskukseen vein askartelutavaroita, vanhoja lehtia ja pelejä vastaanottokeskukseen, ja teetä tyttöjen taloon. Nyt kerään erilaisia kosmetiikkatavaroita turvakotiin. Aion sinne myös viedä joululahjoina vanhoja korujani kauniisti paketoituina, niin että jokainen sinne jouluna joutunut nainen saisi ainakin yhden lahjan.
En enää itse myy mitään kirpputorilla, koska aika ja raha ei kohtaa. Eli menee liian paljon aikaa ja saan liian vähän rahaa; ei ole tarpeeksi paljon hyvää myytävää ja tienaan tosi vähän. Olen myös ajatellut niin, että tavaroiden antaminen kiertoon on helppo tapa tehdä hyvää.
Suomessa on monenlaista tarvitsijaa ja paljon on köyhyyttäkin. Tuo "kaikki vaan ostaa aina uutena kaikki" voi päteä sun kavereihin ja tuttaviin, mutta ei kyllä samalla lailla opiskelijoihin, vanhuksiin, maahanmuuttajiin ja erilaisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin.
Eli alahan antamaan!