Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin pellet eivät osaa kaivaa autojaan lumesta

Vierailija
15.12.2010 |

kuinkä tyhmää porukka voi olla. Autot peittyneet kinoksiin jo viikko sitten ja kermaperseet eivät niitä saa itse sieltä kaivettua vaan kaupungin pitää hoitaa sekin homma meidän rahoilla !!!

Harvinaisen tyhmää porukkaa, jokainen näkee omilla silmillään että autot haitaavat muuta liikennettä ja siltikään ei tehdä mitään

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parkkihallimaksua? Ei täällä ole ilmaisia parkkihalleja niin kuin landella!

Vaan nyt noiden lumien siivousten ajaksi vain. Mutta omapa on häpeä, jos haluatte autoanne etsiä jostain lähitienoilta ja mahdollisesti hinauksessa vaurioituneena lopulta löydätte sen.

Ja eipä ole tullut vielä vastaan parkkihallia jossa saisi auto olla enemmän kuin pari tuntia ilmaiseksi eli kyllä niihin parkkeerauksesta muuallakin maksetaan.

autojen säilytyspaikoiksi lumenluonnin ajaksi? Toisekseen kuka tietää milloin aura-auto tai traktori tulee sitä lunta kolaamaan.

Mä en asu helsingissä mutta meilläkin käy traktori noi lähikadut ja tiet auraamassa, mutta ei mulla ole hajuakaan milloin se paikalle tulee?

Vierailija
42/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaupunki voi avata torit parkkipaikoiksi että saadaan kadunvarret raivattua ja liikenne kulkemaan, niin luulisi, että joidenkin parkkihallien kanssa voisi tehdä poikkeussopimuksia, esim että autoa voi pitää yöllä hallissa tms. Enhän minä sitä tiedä, kun minulla ei ole autoa! Autoiljoidenhan pitää itse keksiä keinot tähän, eikä odottaa muilta, esim viranomaisilta jotain ratkaisua. Eihän tämä tilanne ole kenellekään hyvä.

22/42

Todella huvittavia noi maalaisten ja autottomien neuvot! Viekää parkkihalliin! Eiköhän ne olis viety jo, jos niitä paikkoja olis siellä hallissa tai sinne sai autot viedä yöksi.

Mutta ole hyvä ja etsi mulle se paikka jos jostain löydät! Tunnut olevan niin "mukava".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on auto. Pellejä on myös pelastusväki ja auraajat ja lumisadekin on ihan pelleä. Pelleä on kun lunta on niin paljon ja siitä ei pääse hetkeen eroon. VR on ihan pelle ja HSL ja ja kaikki on ihan pellejä jotka niitä haluaisi käyttää.

Mä oon pelle sä oot pelle, me ollaan kaikki täällä stadissa pellejä ja autot on ihan pellejä ja talvi on ihan pelle ja jalankulkijat on ihan pellejä.

Vitun pelle!

Vierailija
44/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaupunki voi avata torit parkkipaikoiksi että saadaan kadunvarret raivattua ja liikenne kulkemaan, niin luulisi, että joidenkin parkkihallien kanssa voisi tehdä poikkeussopimuksia, esim että autoa voi pitää yöllä hallissa tms. Enhän minä sitä tiedä, kun minulla ei ole autoa! Autoiljoidenhan pitää itse keksiä keinot tähän, eikä odottaa muilta, esim viranomaisilta jotain ratkaisua. Eihän tämä tilanne ole kenellekään hyvä.

22/42

Todella huvittavia noi maalaisten ja autottomien neuvot! Viekää parkkihalliin! Eiköhän ne olis viety jo, jos niitä paikkoja olis siellä hallissa tai sinne sai autot viedä yöksi.

Mutta ole hyvä ja etsi mulle se paikka jos jostain löydät! Tunnut olevan niin "mukava".

Antaa olla!

Vierailija
45/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin HELSINKIIN. Niin että pitä tehdä ihan ykkösuutisaihe uutisiin, kun sellaista ei eole ennen sattunut.On se kumma kun vaikka Inarin tai Tampereen YLLÄTYSTALVESTA ei tehdä uutisia. Jostain ihmeeen syystä Heslsinkiläiset eivät opi että joka vuosi on yleensä ododtettavissa lunta, vaikkei aina.

Vierailija
46/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin HELSINKIIN. Niin että pitä tehdä ihan ykkösuutisaihe uutisiin, kun sellaista ei eole ennen sattunut.On se kumma kun vaikka Inarin tai Tampereen YLLÄTYSTALVESTA ei tehdä uutisia. Jostain ihmeeen syystä Heslsinkiläiset eivät opi että joka vuosi on yleensä ododtettavissa lunta, vaikkei aina.

Alkutalvesta oli uutisissa jopa kun lapissa on pakkasta, eikä ollut kyseessä edes mikään säätiedote.

Ja lunta sato jossain päin pohjoista, se oli lehdessä.

Ajatella!?

Vierailija
47/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa !!!

etelän vetelät ovat aika säälittäviä

Vierailija
48/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vielä tyhmälle maalaiselle, mitä haittaa siitä on, että jotkut eivät kaiva niitä autojaan sieltä lumesta? Mitä väliä sillä on onko se auto tien reunassa pyyhittynä vai lumen peitossa, jos sitä ei kuitenkaan siirretä mihinkään?

Vierailija
49/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupungilla asuu varmaan paljon ihmisiä, joilla auto ei ole jokapäiväinen liikkumisväline etenkään talvella, ja auto voi olla talvella kokonaan pois käytöstä. Minä kaivan kyllä autoni lumesta joka päivä, koska tarvitsen sitä joka päivä.

Vierailija
50/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haittaa siitä on, että jotkut eivät kaiva niitä autojaan sieltä lumesta? Mitä väliä sillä on onko se auto tien reunassa pyyhittynä vai lumen peitossa, jos sitä ei kuitenkaan siirretä mihinkään?

Se haitta siitä on, ettei lumia saada pois kaduilta, kun ei kauhakuormaajilla ole tilaa toimia. Kun helsingissä joudutaan keskustan alueella toimimaan pienissä ränneissä, niin sitä lunta ei voi vain aurata syrjään, vaan se pitää saada sieltä pois.

Vierailija
51/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaperseet eivät niitä saa itse sieltä kaivettua vaan kaupungin pitää hoitaa sekin homma meidän rahoilla !!!

Helsingin kaupungin lumityöt maksavat helsinkiläiset itse. Jos jollain on aihetta valittaa niin helsinkiläisillä itsellään, joista suurimmalla osalla EI ole kadunvarrella lumeen peittynyttä autoa.

Vierailija
52/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskustassa on sen takia enemmän autoja lumikinosten alla, koska siellä asuu paljon ihmisiä/perheitä, jotka ei tarvitse autoaan kovinkaan usein. Työ- ja kauppamatkat saattavat olla kävelymatkan päässä. Varmasti jossain muualla autotkin ovat jokapäiväisessä käytössä. Mutta kyllähän niidenkin keskustassa asujien, joiden auto on hautautunut lumikasan alle, olisi ollut hyvä putsata autonsa säännöllisesti näiden viime viikkoisten lumisateiden aikana.

Keskustassa asuvat ihmiset eivät vaan ole tottuneita tekemään lumitöitä (toisin kuin maalla asuvat, joiden on itse tehtävä ne), joten eivät ehkä ole tajunneet, että tänä ja viime talvena myös keskustassa pitää tehdä lumitöitä, ainakin autojen omistajien. Toivottavasti homma jo ensi talvena sujuisi!

Vierailija
53/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haittaa siitä on, että jotkut eivät kaiva niitä autojaan sieltä lumesta? Mitä väliä sillä on onko se auto tien reunassa pyyhittynä vai lumen peitossa, jos sitä ei kuitenkaan siirretä mihinkään?

Se haitta siitä on, ettei lumia saada pois kaduilta, kun ei kauhakuormaajilla ole tilaa toimia. Kun helsingissä joudutaan keskustan alueella toimimaan pienissä ränneissä, niin sitä lunta ei voi vain aurata syrjään, vaan se pitää saada sieltä pois.

enkä vieläkään saanut vastausta kysymykseen, mitä väliä onko auto pyyhittynä vai lumen peitossa, kun se kuitenkin kököttää siinä tien vieressä.

Vierailija
54/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huvittavia noi maalaisten ja autottomien neuvot! Viekää parkkihalliin! Eiköhän ne olis viety jo, jos niitä paikkoja olis siellä hallissa tai sinne sai autot viedä yöksi. Mutta ole hyvä ja etsi mulle se paikka jos jostain löydät! Tunnut olevan niin "mukava".

minä maalainenkin olen löytänyt Helsingistä useammankin parkkihallin joissa saa olla auto yön.

En nyt muista niieden nimeä, mutta katsoppa keskustan hotellien sivuilta niin löytyy vinkkiä, sieltä minäkin olen autollemme yösijan viikoksikin löytänyt.

Vierailija
55/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska Helsingin alkuasukkailla on kaikilla ADHD, he eivät pysty keskittymään yli tuntia mihinkään hommaan kerrallaan.

Vierailija
56/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maalainenkin olen löytänyt Helsingistä useammankin parkkihallin joissa saa olla auto yön. En nyt muista niieden nimeä, mutta katsoppa keskustan hotellien sivuilta niin löytyy vinkkiä, sieltä minäkin olen autollemme yösijan viikoksikin löytänyt.

Koko talveksi? Olisiko hieman kallista? Hiukan maalaisjärjelle vierasta? Vai miten pitkän aikaa niitä autoja siellä pitäisi mielestäsi säilyttää?

Vierailija
57/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parkkihallimaksua? Ei täällä ole ilmaisia parkkihalleja niin kuin landella!

Vierailija
58/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät tiedä kaupungissa asumisesta yhtään mitään. Itsekin asun vähän väljemmillä vesillä, mutta ymmärrän hyvin keskikaupungissa asuvien ongelman. Helppo se on sieltä junttilasta arvostella. Hui hai.

Kaupungissa auton lumen alta kaivaminen on jotenkin hirveämpi homma kuin saman homman tekeminen muualla????? Ja muuten myös muitankin kaupuneja on kuin Helsinki, jopa Kemijärvi on kaupunki.

Se ero siinä on että helsingin vetelien se pitäisi tehdä pari kertaa talven aikana, kun muualla se tehdään kymmeniä kertoja.

Vierailija
59/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne paremmin Helsingin parkkihallit ja -paikat? Vai onko se niin, että jos ihmisellä on auto, muiden pitää kaivaa se lumesta esiin, muiden pitää se siirtää ja muiden pitää vielä löytää parkkitilakin?

Me asutaan kaikki yhdessä täällä, 500.000 ihmistä pienellä niemenkärjellä. Voidaanhan me vähän ottaa toisiamme ja olosuhteita huomioon.

22

ja aurat ovat haudanneet kinoksilla auton käytännössä kokonaan?

että jos autossa on lapio ja taivaalta tulee lunta, niin ehkä sen lapion voi käydä hakemassa siitä autosta ennenkuin auto on täysin lumen peitossa? Ja sitten säilyttää lapiota sisällä, että se on aina käytettävissä.

Mullahan ei ole autoa, joten mähän en näitä asioita ihan ymmärrä, mutta tuli vaan mieleen ;)

Mutta tuskin esim kaikki Kruununhaan autonomistajat ovat olleet yhtä aikaa viimeiset kaksi viikkoa työmatkalla. Tuskin he kaikki myöskään ovat yksinasujia, eli että kotona ei ole ketään joka näkisi lumisateen ja voisi hakea sen lapion.

Jos ei ole omaa lapiota, sitä voisi ehkä lainata naapurilta? Monilla autonomistajilla sentään on lapiot, tai taloyhtiöllä on lapio.

Ja parkkihallien hinnoista - auton pitäminen on tietääkseni niin sikakallista muutenkin, että jos jonakin talvena pitää vähän pidempään autoaan hallissa, niin so what? Tai voi neuvotella hallin ylläpitäjän kanssa alennuksista kimpassa muiden autoilijoiden kanssa.

Poikkeusolosuhteet vaativat poikkeustekoja, ja tosiaan viitseliäisyyttä ja mielikuvitusta muuhunkin kuin tekosyiden keksimiseen.

22

ja mihin on ihan luvallista auto parkkeerata. Mä ihan mielelläni vien sen sinne ja vielä vaikka maksankin siitä.

Vierailija
60/61 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan