vanha mies
Onko täällä pariskuntia, joissa mies olisi yli 15 vuotta vaimoa vanhempi? Vaikuttaako ikäero suhteeseen?
Itse olen ollut naimisissa 9 vuotta itseäni 19 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mies sairastaa nyt masennusta, eikä seksi ole maittanut lääkityksen takia kunnolla pariin vuoteen. Tahtoisin kuulla kokemuksia, voiko seksihaluttomuus johtua iästä (mies 55 v.), kyllästymisestä minuun vai uskonko sen, mitä mies itse sanoo, että se johtuu vain läkkeistä?
Minun naiseuteeni tilanne vaikuttaa ikävästi. Olen tosiaan parikymmentä vuotta nuorempi ja kaiken lisäksi näytän ikäistäni noin 10 vuotta nuoremmalta (näin siis muut sanovat). Olen kaunis sekä kasvoista että kropaltani. Olen laiha, mutta hyvin muodokas oikeista kohdista. Perääni vihelletään - mutta oma mieheni ei usein edes huomaa minua. Ei auta, vaikka hyppisin puolialasti hänen edessään..hän kääntää katseen pois ja naurahtaa vaivautuneesti.
Minä tahtoisin oman mieheni huomiota, en muiden! Olemme keskustelleet asiasta, mutta hän vain syyttää lääkkeitä. Ei pahemmin koske minuun edes telkkaria katsoessamme, siis halaa tai silittele, ellen minä tee aloitetta. Sitten hän kyllä halaa, mutta silittelystä voi vain haaveilla. Telkkari on paljon tärkeämpi kumppani kuin minä.
Nyt mieheni on paljon paremmassa kunnossa ja lääkkeitä on vähennetty. Kuitenkin niiden käyttöä pitää jatkaa ainakin muutama vuosi, jos oikein olen käsittänyt. Ehkäisyn jätin pois, kun tajusin, että se on turhaa. Tällä menolla en voi tulla raskaaksi ja sekin vähän huolettaa. Ehkä en ehdi edes tulla raskaaksi, kun seksiä on niin vähän ja minulla alkaa 40 lähestyä!
En tiedä, miksi tänne kirjoitin, sillä en minä kai täältä mitään apua voi saada. Ajattelin vain, jos jollakin muullakin on reilusti itseä vanhempi mies, niin voisi jakaa kokemuksia.
Ai niin ja te miehet! MILLÄ miehen voi saada innostumaan ilman, että tuntee itsensä halvaksi, kun toinen kääntää päänsä pois ja naurahtaa? MIKÄ on se juttu, mistä miehet pitävät, vaikka ovatkin katsoneet samaa vaimoa jo kymmenisen vuotta?
Se vielä, että olen satavarma, ettei miehelläni ole toista naista, sillä hänellä ei ole mitään tilaisuutta sellaisen olemassaoloon.
Ja vielä niille, jotka ihmettelevät, miksi valitsin niin vanhan miehen, niin se johtui siitä, että luulin häntä ainakin kymmenen vuotta nuoremmaksi, kun tapasimme ja kun sitten lopulta rakastuimme. Iästä emme puhuneet kuin vasta sitten kun se oli jo liian myöhäistä. En siis tahtonut enää perääntyä vain iän takia, kun muuten kaikki oli niin hyvin.
Kommentit (11)
Meillä tilanne taas on se, että mies suuttuu, kun otan hänen ikänsä puheeksi. Hänen mielestään ikä ei tarkoita mitään. Silti hän ei tahdo lukea, kun ei näe mitään, ei kyykistyä hakemaan jotain kauhaa jne. Kunnon silmälaseja ei voi hankkia. Harmaita hiuksiaan mustien joukossa häpeää ja nyppii ne pois! :o Ei myönnä iällä olevan mitään vaikutusta seksihaluihin. Yritä siinä sitten puhua! Nykyään se on jo sitä, että hän on kuulemma alkanut tuntea itsensä vanhemmaksi, koska minä muistutan siitä häntä! Ei sillä tietenkään ole väliä, että minä olen alkanut tuntea itseni sekä vanhaksi että rumaksi, kun en edes kelpaa parikymmentä vuotta vanhemmalle miehelleni, joka ei edes ole erityisen komea! Eli minun täytyy olla luuseri. Kuitenkaan peilikuvani ei sitä sano minulle, jos järkeäni käytän....
Ei sinun tarvitse ikäeroanne kertoa, mutta onko miehesi alle vai yli 60? Mietin vain, että minkä ikäisenä miehen seksihalut normaalisti vähenevät? Eikö niiden säilymiseen edes auta nuori ja kaunis vaimo? :o
Meillä tilanne taas on se, että mies suuttuu, kun otan hänen ikänsä puheeksi. Hänen mielestään ikä ei tarkoita mitään. Silti hän ei tahdo lukea, kun ei näe mitään, ei kyykistyä hakemaan jotain kauhaa jne. Kunnon silmälaseja ei voi hankkia. Harmaita hiuksiaan mustien joukossa häpeää ja nyppii ne pois! :o Ei myönnä iällä olevan mitään vaikutusta seksihaluihin. Yritä siinä sitten puhua! Nykyään se on jo sitä, että hän on kuulemma alkanut tuntea itsensä vanhemmaksi, koska minä muistutan siitä häntä! Ei sillä tietenkään ole väliä, että minä olen alkanut tuntea itseni sekä vanhaksi että rumaksi, kun en edes kelpaa parikymmentä vuotta vanhemmalle miehelleni, joka ei edes ole erityisen komea! Eli minun täytyy olla luuseri. Kuitenkaan peilikuvani ei sitä sano minulle, jos järkeäni käytän.... Ei sinun tarvitse ikäeroanne kertoa, mutta onko miehesi alle vai yli 60? Mietin vain, että minkä ikäisenä miehen seksihalut normaalisti vähenevät? Eikö niiden säilymiseen edes auta nuori ja kaunis vaimo? :o
missä iässä halut vähenevät, mutta jotkut masennuslääkkeet voivat viedä halut. siihen voi auttaa merkin vaihto.
olen satavarma, ettei miehelläni ole toista naista, sillä hänellä ei ole mitään tilaisuutta sellaisen olemassaoloon
vai miten muuten voisit olla "satavarma", ettei ole toista naista? Kyllähän sellaiseen ehtii suhdetta ylläpitämään vaikka netissä, töissä, kauppareissuillasi, oman harrastuksensa siivellä... Koskaan ei pidä olla varma.
Meillä on myös ikäeroa, määrää en kerro mutta reilusti
en edes kelpaa parikymmentä vuotta vanhemmalle miehelleni, joka ei edes ole erityisen komea! Eli minun täytyy olla luuseri. Kuitenkaan peilikuvani ei sitä sano minulle, jos järkeäni käytän....
Niin, joku vikahan sinussa on, kun et kelpaa edes miehellesi, vaikka hän on niin ruma... Ehkä se on tuo sinun ikävä luonteesi, ehkä hän aistii, vai oletko peräti suoraan sanonut, mitä mieltä todella olet hänestä? Että olet omasta mielestäsi itse paljon tasokkaampi kuin hän?
mutta masennus ja sen lääkitys kyllä vaikuttaa, vaikka ikäeroa ei olisikaan.
...jos mieheni ei ole erityisen komea, niin hän ei ole sitä. Miksi alkaisin valehdella täällä palstalla, jossa meitä ei kuitenkaan tunneta? En sanonut mitään törkeää, kuten että mieheni on ruma läski (jota hän ei todellakaan ole), vaan vain totesin, miten asia on. Ei meillä kaikilla voi olla maailman komeimpia miehiä. Tällä en kuitenkan tarkoita, ettenkö rakastaisi miestäni. Moni kaverini on jo sanonut minulle, että haaskaan "nuoruuteni" mieheni kanssa, kun tämä ei anna seksiä eikä normaalia huomiota. Itselleni tällainen ei ole tullut mieleenikään, vaan olen päättänyt odottaa, että tilanne paranee. Nyt vaan olen alkanut miettiä, että mitä sitten, jos tilanne ei paranekaan, jos tämä johtuukin hänen iästään? :/ Se olisi surullista!
Joku kysyi, onko mieheni minun vankinani täällä, kun tiedän, ettei hänellä ole toista. Ei, hän ei ole vankinani, mutta hän ei tahdo lähteä kotoa mihinkään. Hän ei käy töissä, hänellä ei ole harrastuksia, hänellä ei ole yhtään ystävää! Minä yritän kannustaa häntä tekemään jotakin normaalia, mutta hän on kuulemma tyytyväinen kotona kanssani (minä työskeneteln kotona). Hän ei myöskään roiku netissä. Kauppamatkat ovat niin lyhyitä, että mestari saisi olla, jos niiden aikana jotakuta tapailisi!
ap
että haluttomuus johtuu miehen sairaudesta, ihan selvää pässinlihaa.
Lääkkeet vois vaihtaa toiseen, terapiaan pitäis saada houkuteltua jne.
takia en huolikaan vanhoja ukkoja, olen ap:n ikäinen ja kiinnostaa lähinnä n. 10v nuoremmat:) Sama elinikäodote eikä päädy omaishoitajaksi nuorena.
Jopa narsistinen.
Miehesi varmaankin vaistoaa tämän, eikä viitsi siksi enää vaivautua.
meillä miehellä ei myöskään ole kiinnostusta petipuuhiin. Asiasta ollaan keskusteltu, mutta mies on antanut ymmärtää, että hän on kai niin vanha että ei vain tunne enää sellaista tarvetta mitä nuorena. Jos minä teen aloitteen, kyllä mies silloin tällöin lähtee leikkiin mukaan, mutta itse hän ei koskaan tee aloitetta. Olen aika hyvin sopeutunut tähän tilanteeseen. Itsepähän otin vanhemman miehen. Muuten meillä menee hyvin ja lapsiakin onneksi on, joten sen asian suhteen ei ole ongelmia.