vellin aloitus 3,5 kk vauvalle
Hei.
Kertokaapa minulle kokemuksistanne kun olette aloittaneet vauvoillennne vellin.. millä lantrausannoksella ja miten tiheästi nostitte?
Ja miten tietysti vaikutti vauvan yöuniin?
Minä alotin viikko sitten ja yöunet ovat lyhentyneet ja tulleet paljon vilkkaammiksi, eli juuri päin vastoin kun oli toive.Aiemmin herätys oli 2 h välein, nykyään tihempään ja välillä valvotaan yöllä pari tuntia kun vauva touhuaa ja ähisee.. maha alkanut myös toimimaan joka vaippaan ja usein kakkaa tekeekin yöllä ja siten myös valvoo.. olen antanut 30 ml sekoitettuna omaan maitooni n. 90 ml.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, niitä kaivataan kipeästi.
Nimimerkki kohta pystyyn nukahtava äiti.
Kommentit (23)
Tosi vanha keskustelu, mutta "viis äidin yöheräämisistä"? Miten sitä vauvaa hoitaa päivisin kun on niin väsynyt kuukausia kestäneen univajeen takia, että jalat meinaavat mennä alta? Siinä vaiheessa saa kyllä ottaa kaikki keinot käyttöön.
Velli ei ole juuri muuta, kuin maustettua korviketta, paljon enempää kaloreita siinä ei ole, ja mahtuu tulemaan ihan samast tuttipulloreiästä kuin maitokin. Ennemmin kiinteät mukaan peliin.
esikoisen kanssa. Itse asiassa se oli th, joka ehdotti vellien aloittamista jo 2kk:n ikäsenä. Maitoa meni hurjat määrät, mutta ei pitänyt nälkää pois vaan se alkoi näkyä siinä, että poika suorastaan turposi (joka kautta paino siis nousi hurjasti). Aloitin ne vellit kuitenkin vasta silloin 3kk:n iässä ja painokin tasaantui, turvotus lähti ja lapsi pysyi tyytyväisempänä.
-se, jonka molemmat lapset ovat saaneet velliä alkaen 3kk-