Jos normaali ruuminläpö on 35,6 astetta, niin onko 36,8 astetta lämpöä?
Kommentit (12)
Ruumiinlämpö vaihtelee päivän aikana eikä ole olemassakaan mitään "normaalia ruumiinlämpöä". Kun se on yli 37 niin sitten on lämpöä tai kuumetta.
Millaiset ihmiset muuten mittailee lämpöään muuten vaan, en tajua.
Ja mitä väliä onko lämpöä, miksi mittailette koko ajan lämpöä
Jos tuo on levossa ja samaan aikaan vuorokaudesta ja kierrosta kuin se normalilämpö, lämpö on koholla. Toisaalta liikunta tai muu aktiviteetti voi nostaa lämpöä asteen helposti.
lämpöä on 37!!
ei se millään liikunnalla sinne asti nouse!
lämpöä on 37!! ei se millään liikunnalla sinne asti nouse!
meillä liikunta saa aikaan ihan selkeää lämmönnousua, ja jos on 37 ei olla vielä kipeitä.
Kipeänäkin kyllä voi lämpöä olla vain 37, mutta sitten on muita oireita, joista tietää, että on kipeänä.
Esim. mun siskolla ja mummulla normaali ruumiinlämpö on 35. Molemmat on jo ihan "pimpelipom", kun lämpö nousee 37 asteeseen. Muistan kerrankin, kun sairaanhoitajatätini piti oikein suuttua vanhainkodin henkilökunnalle, että nämä antoivat mummulle kuumelääkettä, kun "eihän sillä mikään kuume ole, vasta". Mummulla (yli 90 v.) 37-asteen lämpö vastaa keskivertokansalaisen 39 asteen kuumetta.
Ruumiinlämpö vaihtelee päivän aikana eikä ole olemassakaan mitään "normaalia ruumiinlämpöä". Kun se on yli 37 niin sitten on lämpöä tai kuumetta.
Millaiset ihmiset muuten mittailee lämpöään muuten vaan, en tajua.
lastenlääkäriltä ohjeen, että lapsella 38,5 on vasta KUUMETTA. Alle sen on vasta lämpöä.
lämpöä on 37!! ei se millään liikunnalla sinne asti nouse!
Mutta koitas mennä hakemaan saikkua. Ei irtoa tuolla.
Mä itse kärsin kuumeen puutteesta eli mulla lämpö laskee, kun mä olen kipeä. Sama näyttää olevan mun tyttärelläni. Hänellä nousee kyllä kuume joskus, mutta on myös laskenut lämpö. Kerran oli tosi kipeä ja lämpö oli 34.5. Lääkäri kävi sitten meillä kotona tarkistamassa tyttären, ettei tarvinnut lähteä kylmään talviyöhön. Lämpö saatiin vähän nousemaan sillä, että minä ja tytär makoiltiin peittojen alla oikein lähekkäin. Tyttö oli kuin jääpuikko :(
Jos on 37 tai enemmän niin olen jo sänkypotilas. 36.7 ja siitä ylöspäin alkaa heikottaa.
Tätä ruumiinlämpömenetelmää käytetään mm. hedelmällisten päivien tunnistamiseen. Ovulaation jälkeen ruumiinlämpö voi nousta jopa asteella ja pysyttelee korkealla, jos on raskaana. Jos taas ei, niin kuukautisten alkaessa lämpötila laskee.
Mulla on aina ovulaation jälkeen n. 37 astetta ruumiinlämpö, kuukatisten jälkeen taas n. 36 astetta.
ja meidän lapsilla myös. siis kohonnutta lämpöä, kyllä!