Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairas vauva, ongelmallinen raskaus vai?

Vierailija
13.12.2010 |

Onko kokemusta tai tietoa siitä, voiko myös täysin hyvin menneen raskauden myötä syntyä sairas lapsi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki suurin osa kaikista lapsista syntyy terveinä, sitä ei kannata unohtaa.

Vierailija
2/5 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen raskauden myötä. Pelkään hurjasti, ettei lapsi olekaan terve.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No synnytyksen aikanahan voi sattua mitä tahansa, vaiika hapenpuutteesta aiheutunut cp-vamma. Mutta tämä ei vissiin ole se, mitä pelkäät?

Minun esikoiseni raskaus meni aivan normaalisti, mutta eräänlainen kehitysvamma sitten kuitenkin oli. Vamma oli raskauden alkuvaiheessa sattumalta syntynyt, ei näkynyt ultrassa eikä olisi näkynyt kromosomitesteissä mikäli sellaisia olisimme teettäneet.

Ainahan voi jossitella, mutta niin se taitaa vaan olla että sairaus voi sattua aika lailla kenen tahansa kohdalle, oli kyse sitten sydänvammasta, allergiasta, kehityshäiriöstä tai vaikka syövästä.

Kuinka pitkällä raskautesi nyt on? Kannattaako esim. lapsivesinäytetttä harkita? Se ainakin antaa mielenrauhan, saa karsittua jossittelun kohteita... Ja jos tulos ei ole toivotunlainen, ainakin sitten tiedät.

Vierailija
4/5 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveenä, mutta sairastuu myöhemmin tai todetaan jokin kehitysviive muutaman vuoden iässä.

Ohje: turha pelätä etukäteen. Ota elämä vastaan sellaisena kuin se tulee. Minulla kolme lasta syntynyt terveenä, yksi sairastui vakavasti myöhemmin. Joka päivä on haaste, mutta sinnitellään. Parannuskeinoa ei ole.

Vierailija
5/5 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sujuneesta raskaudesta. Siis mieli ailahteli, olin alakuloinen ym. normia, muttei mitään fyysistä erityistä vaivaa. Miksi nyt ajattelen, ettei meille voisi tulla toista tervettä vauvaa? Molemmat lapset ovat antaneet odotuttaa itseään, en ole tullut raskaaksi nopeasti vaan vasta vuosien yrittämisen jälkeen. Pitäisikö hakeutua hoitoon, minun siis?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi