Asteikolla 1-10, kuinka kamalaa on jättää joulusiivous väliin?
Mulla on perhe, kokopäivätyö ja gradun vääntäminen vieneet niin voimat, että perheemme joulu olisi huomattavasti harmonisempi, jos tyydyttäisiin ihan perusviikkosiivoukseen...
Kommentit (14)
Perussiivous rittää. Joulun jälkeen joutuu kuitenkin siivoamaan.
Olen perussiisti ihminen ja täällä on kaikki kaapit ja varastotkin sellaisessa järjestyksessä, ettei mun tarvitse kerran vuodessa järjestää mitään jumalatonta raivausoperaatiota.
Meilläkään ei tehdä tavallista siivousta kummempaa kun ei aika riitä.
Mä en ymmärrä miksi täytyy stressata sitä, että jokainen laatikkokin on siivottu jouluksi.
Kunhan on perussiistiä ja perheenjäsenten on hyvä olla. Älä ressaa :)
Stressaavat äidit on rasittavia :D
meilläkään tehty koskaan erikseen mitään joulusiivousta. Ihan normaali viikkosiivous ja hyvin on ainakin aiemmat joulut sillä pärjätty. Kynttilävalaistus vielä kehiin, niin ei ne pienet pölytkään erotu, jos on jonkun kaapin päällys jäänyt väliin. :)
Joulu on se yksi perjantai ja sitten kaikki ohi. Tosi surkee joulu, ei paljoa huvita sen eteen mitään tehdä.
Ei meillä tehdä koskaan mitään erityistä joulusiivousta. Miksi pitäisi?
Ei siis kamalaa laisinkaan vaan järkevää. Miksi ihmeessä jouluksi pitäisi tehdä joku erikoissiivous? Normaali viikkosiivous passaa ihan hyvin.
En ymmärrä ihmisiä jotka puunaavat esim. kaikki keittiön kaappinsa jouluksi. Viettävätkö he joulunsa siellä kaapeissa?
Mullei ei ainakaan ole kamalaa jättää joulusiivous tekemättä, ja niin luultavasti teen tänäkin vuonna, siivoan sitten vähän ekstraa välipäivinä kun olen lomalla.
voit jättää ne siivoamatta. Lattiat luututaan, niitä kun ei meillä joka viikko niitä luututa.
Kunhan nyt katsot että pahimmat pölypallot ovat pois tieltä eikä missään kasva home, kaikki ok.
Hyvää joulua!
En ehdi niihin kaappeihin juuri katselemaan joten miksi niiden sekaisuus jotenkin haittaisi? Normaalin siivouksen lisäksi pesen saunan ja kylppärin kunnolla,ja sekin vain siksi että tulee yövieraita. Aiempina vuosina olen ressannut juuri tuosta siivouksesta kamalasti,onneksi osaan höllätä jo!
Ylimääräisiä vapaita vain 2 päivää joten ei kiinnosta niitä tuhlata siivoamiseen. Joulu tulee ja menee ilman että tarvii siivota hikihatussa.
koko joulusiivous-käsitettä.
Itse siivoan normaalin viikkosiivouksen joka viikko ja se saa riittää myös jouluna.
Jos pitää tehdä isompaa siivousta, esimerkiksi kaappeja järjestää, niin sijoitan sen todellakin johonkin muuhun väliin kuin joulun alle kun on lahjaostoskiireitäkin.