Onko oksettavaa, voiveitsi voirasian päällä jääkaapissa?
Mua oksettaa ja mies aina valittaa kun otan uuden veitsen.
Kommentit (28)
Meillä ei montaa veistä mene päivässä, jos joka kerta ottaa puhtaan. Ymmärrän kyllä, että toisissa perheissä on toisin, ei siinä mitään.
Juustohöylän laitan tiskiin aina, kun kone on täynnä, eli kerran päivässä. Siinä välissä käytetään samaa (likaista).
Meillä otetaan uusi veitsi aina kun tarvitaan. Mies jättää joskus pöydälle, mutta mä laitan aina suoraan koneeseen. Ja laitan myös sen miehen jättämän veitsen koneeseen.
Mummoni säilytti voikuppia keittiön kaapissa eli siis huoneenlämmössä. En tiedä kuinka usein hän se kupin pesi ja montako päivää se sama voinokare oli siinä.
Mikä vaiva muka on pestä käsin yksi veitsi käytön jälkeen ja pistää kuivumaan..? Kunhan kysyn.
Musta se oli ällöttävää kun margariinin kansi oli ihan margariinissa.
sitten sitä on jääkaapin kahvassa jne. jne. Ällöä. Mies laittaa aina, minua inhottaa...
voiveistä ja juustohöylää. Jos ne on puhtaita niin ok, mutta usein ne on käytettyjä. Muutenhan se olisi ihan sama jos kokonaista juustoa säilytetään pöydällä. Juustohöylässä on juuston jämiä ja lämpöisessä ne bakteerit alkaa lisääntymään, ja seuraavalla höyläyskerralla bakteerit siirtyy juustoon jne.
Toisessa ketjussa puhuttiin että voiko juustoa syödä jos siinä on hometta. Meidän juustossa ei koskaan ole ollut hometta, mutta siihen kosketaankin aina joko puhtaalla tai jääkaapissa olleella höylällä ja puhtain käsin vain juuston muovikuoresta kiinni pitäen.
Ja säilytämme voiveistä jääkaapissa mutta leikkaan rasian kanteen pienen viillon, jolloin veitsi on siististi rasian sisällä eikä sotke kantta.
ei ole tullut mieleenkään, että olis oksettavaa ;).
Meillä se on siis jääkaapissa, ja juustohöylä pöydällä. Juustohöylän pesaisen silloin kun se näyttää likaiselta.
Ex-anoppi säilytti voiveista siinä voissa niin, että kansi oli auki. Musta se oli ällöä, voi meni pinnalta huonoksi avonaisessa rasiassa.
joskus kun syödään eritahtisesti voi myös käytetty voiveitsi löytyä leikkuulaudan päältä, mutta leipään tai paperiin pyyhittynä. Yleensä se menee käytön jälkeen tiskikoneeseen