Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oksettavaa, voiveitsi voirasian päällä jääkaapissa?

Vierailija
12.12.2010 |

Mua oksettaa ja mies aina valittaa kun otan uuden veitsen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakotona otettiin aina uusi veitsi. Miehen kotona puolestaan veistä säilytetään jääkaapissa. Olemme yhteisessä kodissamme ottaneet miehen perheen tavan käyttöön, koska se on oikeasti vaan niin kätevä ja säästää luontoa eli ei tarvitse pestä veitsiä jatkuvasti.

Meillä on voi puukannellisessa Pentikin rasiassa ja puinen voiveitsi siinä päällä. Ja voiveitsi pyyhitään LEIPÄÄN ennen jääkaappiin laittoa. Ei sitä lähmitä ympäri rasiaa, puhumattakaan rasian reunasta.

Vierailija
2/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oksettaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina. Tosin jos käyttäjiä olisi useampia kuin minä ja omistaisin tiskikoneen, niin sitten vaihtaisin sitä useammin...

Vierailija
4/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa on se, että äitini säilyttää sitä käytettyä pöydällä, josta sitä voi sitten kätevästi käyttää uudelleen :P

Itse pidän siis jääkaapissa paketin päällä. Tulisi aika hurja määrä veitsitiskiä, jos aina otettaisiin uusi.

Vierailija
5/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on oikeastaan ihan järkevä tapa.Otatko jokaista leipää varten aina uuden veitsen?

Vierailija
6/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa jos se on monta päivää jääkaapissa ja siihen on jäänyt voita. On sekin oksettavaa jos se on huoneenlämmössä.

Jos voitelen leipää, otan uuden veitsen. En mä kumminkaan sitä tosi usein syö. Pari kertaa viikossa.

Vierailija
7/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettavaa tai pahaa. Ennemmin näin kuin ottaisi monta veistä päivän aikana.

Vierailija
8/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuusihenkinen perhe voitelee leipää monta kertaa päivässä, meillä menis koko veitsivarasto päivän aikana tiskiin. Joka aamu vaihsan puhtaan veitsen jääkaappiin, tai tarvittaessa useammin. Juustohöylä on myös jääkaapissa samassa pussissa juuston kanssa.

Äitin säilyttää juustohöylää ja voiveistä leikkuulaudalla ja se on aika epähygieenistä. Juusto ja voi alkaa pilaantua ihan tunneissa huoneenlämmössä.

Vierailija
9/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin voiveitsi on rasian päällä jääkaapissa. Enkä kyllä ymmärrä, miksi veistä pitäisi useammin vaihtaa, jos useampi ihminen sitä käyttää? Eihän sitä kukaan nuole vaan levittää margariinia leivän (jota myöskään ei ole kukaan nuollut) päälle. En ymmärrä tuota vaihtologiikkaa...

Vierailija
10/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiveitsi (puinen vieläpä) ja juustohöylä aina "leipälautasen" päällä huoneenlämmössä. Voiveitsi on kyllä vedelty margariinirasian reunaan niin, että on mahdollisen puhdas, kun siinä odottelee seuraavaa voitelukertaa. Ollaan toimittu näin aina, joten haluaisin tietää, mitä ongelmia tuon epähygieenisen tavan olisi pitänyt meillä aiheuttaa? Jotain tauteja vai?

Vierailija
11/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiskikonettakaan.

Vierailija
12/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en säilytä,vaan otan aina uuden.

Vierailija
13/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leipää syödään aamupalalla, jolloin pöytään nostetaan voit, juustot, leikkeleet ym ja puhdas veitsi ja juustohöylä. Aamupalan jälkeen ne laitetaan tiskikoneeseen.

Seuraavan kerran leipää ottaa koululaisemme, kun palaavat koulusta kotiin, uusi veitsi ja käytön jälkeen koneeseen.

Vielä illalla joku saattaa haluta leipää iltapalaksi (useimmiten kuitenkaan ei) ja taas uusi veitsi ja höylä.

En ymmärrä miten tuossa voisi mennä koko perheen veitsi tai juustohöylävarastot? meillä on kolme höylää ja hyvin riittää ja veitsiä varmaan 15-20

Vierailija
14/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jääkaapissa tunnetusti paljon bakteereja, joten vähän arveluttaa

Vierailija
15/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jääkaapissa tunnetusti paljon bakteereja, joten vähän arveluttaa

bakteerikammo tekee ihmisistä vain sairaita.

Vierailija
16/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en pidäkkään että lapset hyppivät ostoskärryissä kengillä. Monen mielestähän se on hyväksyttävää. Juustohöylä meillä on pöydällä huoneenlämmössä.

Vierailija
17/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pahaa/vaarallista siinä on??? Minkä taudin saa vai tuleeko sitten syöpä vasta myöhemmin, kun on käyttänyt voiveistä, joka on huoneenlämmössä? Mä en tiedä mitään syytä, miksi voiveistä ja juustohöylää EI VOISI pitää huoneenlämmössä odottamassa seuraavia leiväntekokertoja.

Vierailija
18/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uusi veitsi/juustohöylä on aina paikallaan. Miedän perhe omistaa 2 juustohöylää juurikin siksi, että toinen voi olla pesussa. Ja toisekseen ruokailemme yleensä yhtä aikaa joten ei tule tilannetta että jokainen jonottaa vuorotellen jääkaappiin voirasialle.

Vierailija
19/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leipää syödään aamupalalla, jolloin pöytään nostetaan voit, juustot, leikkeleet ym ja puhdas veitsi ja juustohöylä. Aamupalan jälkeen ne laitetaan tiskikoneeseen. Seuraavan kerran leipää ottaa koululaisemme, kun palaavat koulusta kotiin, uusi veitsi ja käytön jälkeen koneeseen. Vielä illalla joku saattaa haluta leipää iltapalaksi (useimmiten kuitenkaan ei) ja taas uusi veitsi ja höylä. En ymmärrä miten tuossa voisi mennä koko perheen veitsi tai juustohöylävarastot? meillä on kolme höylää ja hyvin riittää ja veitsiä varmaan 15-20

Meillä menee näin: Aamulla mies herää ennen kuutta ja syö leipää, käyttää veistä siis. Minä herään noin tunnin päästä ja käytän taas voiveistä. Minä tulen kotiin 15 aikaan ja käytän voiveistä, 17 teen ruokaa ja mies tulee kotiin, taas käytetään voiveistä. Illalla 19-20 aikaan lapsi syö iltapalaa, taas käytetään voiveistä. yöhemmin illalla vielä me vanhemmat syömme iltapalaa ja joskus vieläpä eri aikaan ja taas käytetään voiveistä. Kyllä siitä muutama veitsi pesuun menisi, ja pitäisi ostaa kasa uusia voiveitsiä, minä en nimittäin tykkää käyttää tavallista veistä vaan ihan voiveistä.

Vierailija
20/28 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasian päällä jääkaapissa.

Musta se oli ällöttävää kun margariinin kansi oli ihan margariinissa.

Meillä kotona otetaan aina uusi veitsi. JOskus on joku jättänyt tiskipöydälle veitsen jonkun lautasen päälle. Silläkin olen saattanut sipaissa.

Mutta en kuitenkaan säilyttele veistä jääkaapissa, musta se on ällöttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi