Mitä tukea perhe voi saada jos mies" pimahtaa"
mitkä ovat yhteiskunnan tarjoamat tuet perheelle,
vaimolle ja lapsille. Tarjotaanko niitä automaattisesti vai pitääkö osata pyytää...
Kommentit (8)
Itse sairastuin psyykkisesti kun nuorin oli 1v9kk eikä saatu mitään. Lapset hoitoon ja mies kävi töissä. Itse sain keskusteluapua mielenterveystoimistossa sairaanhoitajilta, ja sairaalajakson ja lääkkeet. Jonkin aikaa olin myös päiväsairaalassa.
joutuu hoitoon
En siis osaa neuvoa sen tarkemmin, jos et itse tiedä tarvitsetko apua.
joutuu hoitoon
En siis osaa neuvoa sen tarkemmin, jos et itse tiedä tarvitsetko apua.
Jos et sen kummemmin halua eritellä tässä (ymmärrän kyllä) niin kaikissa asoissa voit olla kuitenkin yhteydessä sosiaalitoimeen, josta ohjataan eteenpäin. Ja omaan terveyskeskukseen.
Mieti vähän etukäteen minkälaista tukea tarvitsisit.
Voimia!
Terveisin edellinen vastaaja
Jos tilanne on jo päällä, niin ei se tietenkään silloin enää onnistu. Mutta noin muuten, jos perhe ei pärjää ilman miehen täyttä panosta, niin silloin mies kannattaa vakuuttaa.
kaiken sen kaaoksen keskelläkin pitää osata pyytää ja vaatia tukea. Usein sairaalassa on bk "sosiaalihoitaja" jolta voi kysellä, sitten yhteys neuvolaan (jos on sen ikäisiä lapsia), heidän kauttaan saa myös kaikenlaista tukitoimia, osaavat neuvoa aika hyvin sekä yhteys myös oman alueen sosiaalihenkilöön, sieltäkin saa tukea, taloudellista ja henkistä. Tilanteen ja tarpeen mukaan. Ei ole mitään automaattia joka määrittelee kaikille samat tuet kun puoliso "pimahtaa"....
Joissain kunnissa on esim. kotipalvelua lapsiperheille (vaikkakin se on todella tiukassa) ja joissain kunnissa neuvolalla ei ole tarjota yhtään mitään.
Ja sama se on sitten niiden muidenkin mahdollisten tukien kanssa, että riippuu siitä millaiset resurssit sosiaalipuolella on.
Rahallista, sosiaalista, psyykkistä, fyysistä?