Mitä tehdä tässä tilanteessa? Työkaveri on lakannut puhumasta
minulle, ennen tuli aina kyselemään kuulumisia ja oli ystävllinen. Nyt pelkkää kylmää puhuria hänen suunnaltaan, ja olen kuullut luotettavalta taholta, että tämä kyseinen ihminen on hankkimassa minulle potkuja osastolta :-( En tiedä, että olenko loukannut häntä jotenkin, mutta tuntuisi niin tyhmältä mennä sitä kysymäänkään kun kyseessä on minua paljon ylempiarvoisempi ihminen.
Kommentit (3)
Miten voi olla, etteivät aikuiset ihmiset osaa hoitaa tällaisia asioita..
Jos hän käyttäytyy julkisesti sinua kohtaan asiattomasti (työtoveri ei edes vastaa tervehdykseen yms), niin kysyt ihan suoraan julkisesti, että minkä takia käyttäydyt minua kohtaan noin ala-arvoisesti? Olemme työtovereita etkä edes vastaa tervehdykseen, mistä on kyse?
"Et ole puhunut minulle aikoihin, etkä vastaa tervehdyksiinikään. Voisitko kertoa, mistä käytöksesi johtuu? Itse en keksi mitään syytä sille. Olisi reilua, jos saisin tietää, mistä kenkä puristaa, olenhan kuitenkin vihasi kohde. Lisäksi täällä liikkuu yleisesti huhu, jonka mukaan olisit hankkimassa minulle potkuja osastolta. Pitääkö se paikkansa?"
Näin.
Unohda työpaikan tittelit hetkeksi ja keskity olennaiseen. Sinun työpaikastasihan tuossa kuitenkin on mitä ilmeisimmin kyse!
selvittää. Jos tuntuu siltä, että et voi kysyä asiaa suoraan ko. työkaverilta, niin voisitko esim. keskustella siitä esimiehesi kanssa, tai vaihtoehtoisesti jonkun henkilöstöhallinnon ihmisen kanssa?