Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hmm.. Mahtaakohan synnytys alkaa tänäpä?

Vierailija
09.12.2010 |

Alkoi tuossa puolisen tuntia sitten supistelemaan melko kivuliaasti ja tuntuu ettei oikein ota loppuakseen..

Inhoittavaa, asteikolla 1-10 about 4 kouristelevaa kipua ala vatsassa ja alaselässä.. (saman tapaista kun TODELLA pahat menkkakivut)

Nyt iski vielä päälle huono olo ja heikotus :D

Mahtaskohan pelotella äiteetä vaan ja olla ihan harjoittelua vasta :D

Viikkoja olis tasan 38.. Niin, ja esikoinen tulossa, joten siksi ihan autuaan tietämätön kaikesta :D

Huhhuh :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain päin vai kirjoitusvirhe?

Voi olla harjoitussupisteluakin, joka hiipuu itsekseen. Mutta onhan sekin hyvä merkki, keho harjoittele ja ainakin jotain on taphtumassa.

Vierailija
2/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu supistelee ihan koko raskauden ja joskus ne huomaa, eikä se tarkoita että ne olisivat juurikin harjotussupistuksia.

Harjotussupistuksiksi ristisin noi sun supistelusi. En synnytyssupisteluiksi.

Sitten tarttee olla tarkempi EI OTA LOPPUAKSEEN? MITÄ?

Siis sulla on puolituntia ollut niitä ja 4 vai miten monta? 2, 3?

Koska tämä on se tiheys: jos tulee 10 minuutin tauko niin supistelujen aika nollaantuu.

Kesto taas synnytyspoltoissa minuutti.

Jos sulla supistelut loppuu kun menet maate ja otat rennosti niin ei ole synnytys käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselle se on tarttunut omilta vanhemmiltani :)

Vierailija
4/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissapäin on tänäpä

Ap

PS. ja miks en vois kirjoitella? Mitä mun pitäis tehdä? kivuista huolimatta hysteerisenä juosta pitkin kämppää ja panikoida?

Eiei, ennemmin mä istua könötän tässä koneella, tunnutelen ihan kaikessa rauhassa ja pidän itseni suht tyynenä :D

Vierailija
5/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu supistelee ihan koko raskauden ja joskus ne huomaa, eikä se tarkoita että ne olisivat juurikin harjotussupistuksia.

Koska tämä on se tiheys: jos tulee 10 minuutin tauko niin supistelujen aika nollaantuu.

Jos sulla supistelut loppuu kun menet maate ja otat rennosti niin ei ole synnytys käynnissä.

noin puolitoista tuntia ennen, kuin vauva syntyi =D

Mutta joo, supistukset saattavat olla ihan harjoitussupistuksia. Ei ne synnytyssupparitkaan tietenkään ole poissa laskuista =)

Jos pysyvät säännöllisinä ja tulevat tiheästi niin sitten vaaveli on syntymässä.

Vierailija
6/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt vähän epämukavia..

Kiitos nyt sivistämisestä!

Tähän asti on kestänyt, siis supistuksia on tullut aika perä jälkeen eli ei välissä ole ollut 10 min pidempää taukoa. Itsekkin järkeilen näiden olevan ihan vaan harjoittelua, kun ei mitään maailmaa mullistavaa tuskaa ole, ja nyt alkaa pikkuhiljaa jo helpottaakin.. tai siis supistusten väli pitenee..

Tai sitten ei. taas supistelee :D

Nooh, antakaa mun kysellä tyhmiä ja panikoida, mä olen vaan "tyhmä' ensisynnyttäjä" :)

Ap

Vierailija
7/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka lähtö tuliskin TÄNÄPÄ :)

Sillä välin kun tää pikkumies mun mahassani tekee päätöksiä syntymänsä suhteen, niin voitais vaikka jutella miten muiden synnytykset on alkanut? :)

Ap

Vierailija
8/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alko supistelut harvakseltaan juuri tuollaisina menkkakipumaisina. Siitä sitten kipu hiljalleen koveni, mutta välillä saattoi olla puolikin tuntia välissä ja sitten välillä taas tuli 5 min välein. Nämä välit siis vaihteli. Kun kotona supparit alko tulla säännöllisesti 5 min välein lähdettiin sairaalaan, koska ne oli jo TODELLA kivuliaita. Siitä sitten meni vielä 1,5 vrk synnytykseen kun ei meinannu paikat aueta millään. Kivut sen sijaan oli infernaaliset koko tuon ajan. Epiduraalin sain sitten kun olin jo vuorokauden kärsiny ja paikat siis tuossa vaiheessa auki vasta 4 cm. Laittoivatkin sitten oksitosiinitipan.

Mutta pidähän meitä ajan tasalla ja kovasti jaksamista kovaan koitokseen! Muista pitää mielessä että kaikki se kipu on hyvää kipua ja palkinto maailman parhain :) !

Vierailija
9/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä välin kun tää pikkumies mun mahassani tekee päätöksiä syntymänsä suhteen, niin voitais vaikka jutella miten muiden synnytykset on alkanut? :)

Ap

esikoisesta lähti limatulppa ja kahdeksaa tuntia myöhemmin vauva oli syntynyt. Supistukset olivat ihan siedettäviä, minkä takia en sitten kipulääkettä ehtinyt saamaan.

Keskimmäisestä käynnistettiin ja supistukset iolivat viedä tajun, mutta koska pyysin liian myöhään kipulääkkeitä, silloinkaan en ehtinyt niitä saada.

Kuopuksesta supistukset alkoivat yhdentoista aikoihin illalla. Tulivat ensiksi harvakseltaan mutta tihenivät sitten. En saanut nukutuksi kunnolla, joten istuskelin koneella ja mietin, pitäisikö lähteä sairaalaan koska supistuksia tuli säännöllisesti, mutta kestivät vain parikymmentä sekuntia. Lopulta tulin siihen tulokseen, että mennään näytille synnärille, ihan varmuuden vuoksi. Noh, jos olisimme lähteneet sairaalaan varttia myöhemmin, olisi vauva syntynyt autoon =D

-se, joka istui koneella puolitoista tuntia ennen vauvan syntymää-

Vierailija
10/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

esikoisesta lähti limatulppa ja kahdeksaa tuntia myöhemmin vauva oli syntynyt. Supistukset olivat ihan siedettäviä, minkä takia en sitten kipulääkettä ehtinyt saamaan.

Keskimmäisestä käynnistettiin ja supistukset iolivat viedä tajun, mutta koska pyysin liian myöhään kipulääkkeitä, silloinkaan en ehtinyt niitä saada.

Kuopuksesta supistukset alkoivat yhdentoista aikoihin illalla. Tulivat ensiksi harvakseltaan mutta tihenivät sitten. En saanut nukutuksi kunnolla, joten istuskelin koneella ja mietin, pitäisikö lähteä sairaalaan koska supistuksia tuli säännöllisesti, mutta kestivät vain parikymmentä sekuntia. Lopulta tulin siihen tulokseen, että mennään näytille synnärille, ihan varmuuden vuoksi. Noh, jos olisimme lähteneet sairaalaan varttia myöhemmin, olisi vauva syntynyt autoon =D

Kiitosti vaan niin tutulta!

Nyt helppasi supistukset! Ja jos nyt vaikka oikeesi uskaltais alkaa niitä vaahtokarkkeja tekemään, kun piti alkaa jo aiemmin, mutten uskaltanut, kun toi supistelu alkoi :D Kestää vaan meinaan sen verran pitkään niitten tekeminen, et ajattelin et jos sitten jää kesken :D

On mulla suuret murheet :D

Ap

Vierailija
11/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Nyt helppasi supistukset! Ja jos nyt vaikka oikeesi uskaltais alkaa niitä vaahtokarkkeja tekemään, kun piti alkaa jo aiemmin, mutten uskaltanut, kun toi supistelu alkoi :D Kestää vaan meinaan sen verran pitkään niitten tekeminen, et ajattelin et jos sitten jää kesken :D

Ap

Täällä aina monia ketjuja, joissa kysellään synnytyksistä ja koska mulla taitaa olla liian paljon luppoaikaa, kirjoittelen täällä sitten =D

Mutta tsemppiä ap, kyllä se vaaveli sieltä syntyy.

Eikä kannata niiden supistusten takia hommia siirtää tai lopettaa vaan päinvastoin. Vaikka supistelisi niin kannattaa vaikkapa siivoilla levyesti. Liikkuminen yleensä helpottaa supistuksia (tai ainakin itselläni auttoi) ja edesauttaa synnytyksen etenemisessä =)

Vierailija
12/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ap

Täällä aina monia ketjuja, joissa kysellään synnytyksistä ja koska mulla taitaa olla liian paljon luppoaikaa, kirjoittelen täällä sitten =D

Mutta tsemppiä ap, kyllä se vaaveli sieltä syntyy.

Eikä kannata niiden supistusten takia hommia siirtää tai lopettaa vaan päinvastoin. Vaikka supistelisi niin kannattaa vaikkapa siivoilla levyesti. Liikkuminen yleensä helpottaa supistuksia (tai ainakin itselläni auttoi) ja edesauttaa synnytyksen etenemisessä =)

Et sä taidat olla mulle sitten sellanen personal - mami-treiner :D

Täytyy varmaan laittaa postissa sullekkin tulemaan vaahtiksia jos onnistuvat! :D

Mites muilla synnytykset alkanu ja muutenkin mennyt?

Ap

Vierailija
13/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa oloa kesti koko iltapäivän ja illan. Supistukset (heti säännölliset) oli todella kivuliaita ja alkoivat joskus puolen yön jälkeen, poika syntyi kolme tuntia ensimmäisestä supistuksesta. Ensimmäinen synnytyt alkoi lapseveden menemisellä, supparit alkoi tästä n. tunnin päästä ja lapsi syntyi kahdeksan tuntia ensimmäisestä supistuksesta. Mutta tosiaan toisen kohdalla muistan oksettavan olon. Ja molemmissa raskauksissa verenpaineet alkoivat nousta n. viikkoa ennen synnytyksiä. Tsemppiä!

Vierailija
14/14 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettekö vaan haluu peloitella? :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi