Taksimaksuista: ennakkomaksu 26e
siis miten voi olla mahdollista, kun tilasin ihan normaali taksin 06.00 pari päivää ennakkoon, niin kun hyppäsin kyytiin, maksu oli jo 26e? menin n.45km matkan, maksoi 90e. kun tulin saman matkan takaisin, en tilannut ennakkoon, maksoi n.70e. osaako joku kertoa mistä tuo 20e tohon pompsahti? kelahan sen maksaa kun leikkaukseen menin mutta kuitenkin..
Kommentit (23)
On toi niin iso ero, että en jättäisi asiaa kysymätttä.
"Ei kai se mittari liiku jos taksi seisoo paikallaan?"
Ilmaiseksiko sä luulet että se kuski siellä istuu?
raksuttaa heti kun tilaus on käynnissä. Ts. kotiovelle tulevan taksin mittari alkaa raksuttaa heti, kun taksi lähtee tulemaan sinne kotiovelle.
Kun taas otat toisesta päästä taksin lennosta, tilaamatta, eli tolpalta, mittari alkaa raksuttaa vasta kun hyppäät taksiin.
Eli tuo hintaero tulee nimenomaan siitä matkasta jonka taksi on tullut tilattuna kotiovelle.
kuitin matkasta kun noinkin kallis oli? Muuten et pysty todistamaan mitä maksoit.
kuski, voit ilmoittaa siitä työnantajalleen, kun tuollaisia ihmeellisyyksiä samalla kuskilla enemmänkin, luulisi että reagoivat jotenkin. Jos eivät, niin taksiyhtiö boikottiin.
Ennakkotilauksesta tulee erillinen maksu, mutta mittari laitetaan päälle vasta kohteessa tilattuna aikana.
raksuttaa heti kun tilaus on käynnissä. Ts. kotiovelle tulevan taksin mittari alkaa raksuttaa heti, kun taksi lähtee tulemaan sinne kotiovelle.
Kuski on siis laittanut mittarin päälle kuudelta kun on ollut kohteessa. Ap. on vaan antanut kuskin odottaa josta johtuu suuri aloitusmaksu.
Ap. tässä on mokannut ei kuski. Mutta mitäpä pienistä veronmaksaja maksaa.
ei mun tarvinnu maksaa ku se 9e kun mulla oli taksilappu mukana. ihan sairasta kyllä tommonen. pitäs kai ihmistä varottaa etukäteen tai jotain?? mistään en löydä selitystä. jäi vaan mietityttään.ei se joutunu mua oottaan yhtään se taksikuski, valmiina olin pihalla kun se tuli. voiko se sit maksaa ton 6,40e ennakkomaksua per päivä? kun tilasin jo pe ku lähtö oli ti. mistäs mä oisin taas senki voinu tietää!
ap
että olisi tullut myöhässä kyytiin. Eipä ollutkaan tullut, joku keksi taas omiaan. Sinuna, ap, ottaisin joka tapauksessa selvää tuosta "ylimääräisestä" kakskymppisestä. Ihan sen takia, kun olen niin utelias ja asia häiritsisi minua muuten :)
voiko se sit maksaa ton 6,40e ennakkomaksua per päivä?
ap
Kun taas otat toisesta päästä taksin lennosta, tilaamatta, eli tolpalta, mittari alkaa raksuttaa vasta kun hyppäät taksiin.
Eli tuo hintaero tulee nimenomaan siitä matkasta jonka taksi on tullut tilattuna kotiovelle.
Mittari alkaa raksuttaa vasta sitten, kun saapuu kotipihaan! Tarkista faktasi ennen kuin alat neuvomaan muita.
Vaan ilmeisen törkeää huijausta Kelalta. Tiesikö kuski että saat rahat takaisin Kelalta? Ota yhteyttä kyseiseen taksifirmaan ja kysy selitystä.
ei se kuski varmaankaan tienny että saan ne kelalta ne rahat..tilasin samalla miehelle taksin seuraavalle päivälle, 20km matka oli maksanu 60e..pitää kyllä tarkistaa sekin. tosi inhottavaa tommonen, mistä tommonen alotusmaksu voi tulla??
ap
Olishan se nyt ihan kohtuutonta, jos joku taksikuski asuisi 50 km tilaajan kotoa kun lähtisi ajoon ja laittaisi mittarin päälle kun lähtee aamun ekaan "ajoon" joka on tilattu klo 6, niinkuin joku väläytti. Ei kaikki ole tolpalla klo 6 kytiksellä, huh mitä ajatusmaailmaa. Todellakin, taksa on se tilausmaksu + kilometrit jotka ajetaan ja aika jona ajetaan (ilta tai yölisä, henkilömäärä) ja jos tulee odotusta, maksu siitä, mutta kun sitä ei ollut, kuski veti välistä.
kuski oli semmonen vanha papparainen, varmaan sais jo eläkkeelläkin olla. oiskohan se sit voinu höperyyksissään laittaa väärän summan? oli niin höppänän ja rehellisen olonen
ap
annoin tietenkin sen lapun :) mua jäi vaan mietityttään et miten kallista se taksilla kulkeminen nykyään onkin, kun 26 e maksaa jo lähtö! sen takia täällä kyselen :=
ap
kuski oli semmonen vanha papparainen, varmaan sais jo eläkkeelläkin olla. oiskohan se sit voinu höperyyksissään laittaa väärän summan? oli niin höppänän ja rehellisen olonen
ap
kun lapun annoit. Jotain vaan sanoit tuossa ettei olis tienny Kelan korvauksesta...
Kuski on laittanut mittarin päälle kello kuusi tilauksen mukaan.