Karhu optigrip -sukset testattu
Sukset pitää laittaa ulos noin 5-15 min, ennen hiihtoa.
Pito oli hyvä, luisto kohtalainen, mutta sunnuntai-hiihtäjälle sopiva.
Kerran tosin lumi tarttui suksien pohjaan niin, ettei hiihdosta tullut enää mitään.
Kommentit (17)
Sain asiantuntevaa tietoa urheiluliikkeessä tuosta ongelmasta ja neuvottiin laittamaan ehdottomasti(karhu) valmistajan tekemää suoja-ainetta joka estää pohjan jäätymisen.
Sama kokemus kuin nimimerkki Vierailijalla, lumi tarttuu pohjaan. Tietäisikö kukaan, että mitä pitää tehdä?
Olisi hyvä, jos optigripin myyjät antaisivat viiden pointin ensihoito-ohjeet, miten pitää menetellä, kun ottaa nämä uudet sukset käyttöön.
Uskon, että ne ovat hyvät, mutta perusohjeet auttaisivat aloittelijaa. Nämä terveisinä Karhun tehtaille ja jälleenmyyjille. En kaipaa hienoa esitettä, vaan yksinkertaiset ohjeet.
Kiitos etukäteen!
Sukset pitää laittaa ulos noin 5-15 min, ennen hiihtoa. Pito oli hyvä, luisto kohtalainen, mutta sunnuntai-hiihtäjälle sopiva. Kerran tosin lumi tarttui suksien pohjaan niin, ettei hiihdosta tullut enää mitään.
nimim.Viime talvena hankitut
Ihan perusohjeilla pärjää ilman noitakin suksia. Oranssilla eli porkkanavoiteella pärjää aika hyvin.
http://www.vauhti.fi/pages/23
tuolta ohjeet kelille kuin kelille.
Ostin Karhun Optigrip - pitopohjasukset. Antoivat mukaan Start Service Anti-Ice nimistä ainetta pullollisen. Se setää kuulemma pohjien jäätymisen ja kaiketi lumen tarttumisen. Minulla ei ole tarttunut juuri lunta pohjiin.
Olen ehtinyt hiihtää vasta kolme kertaa muutaman kilsan kerrallaan. Ensimmäisellä kerralla oli 0-keli: luisto ja pito hyvät. Toisella kerralla pakkasta 12 astetta: eipä luistakaan enää ja lipsuukin jonkin verran. Samat kokemukset kolmannella kerralla, pakkasta 17 astetta. Ei luista edes alamäkeen kunnolla!
Minulle sanottiin, että alkavat luistaa vasta muutaman kymmenen kilometrin jälkeen...
Kärsivällisyyttä alamäessä!
ovatko ne optigripit ne mitä ei tarvitse voidella?
ovatko ne optigripit ne mitä ei tarvitse voidella?
Peltosella ne on nanogripit.
samat kokemukset, myyjältä lääkkeeksi anti-icea
ja hiihtoa, montakohan 100 km ?
en ole vielä kokeillut
Minulle suksimyyjä kertoi heti, että kannattaa anti-ice ostaa samantien. Sen kanssa hiihto onnistui -7 asteessa oikein hyvin!
Ostin Karhun Optigrip - pitopohjasukset. Antoivat mukaan Start Service Anti-Ice nimistä ainetta pullollisen. Se setää kuulemma pohjien jäätymisen ja kaiketi lumen tarttumisen. Minulla ei ole tarttunut juuri lunta pohjiin.
Olen ehtinyt hiihtää vasta kolme kertaa muutaman kilsan kerrallaan. Ensimmäisellä kerralla oli 0-keli: luisto ja pito hyvät. Toisella kerralla pakkasta 12 astetta: eipä luistakaan enää ja lipsuukin jonkin verran. Samat kokemukset kolmannella kerralla, pakkasta 17 astetta. Ei luista edes alamäkeen kunnolla!
Minulla optigrip eräsukset ja 0-kelillä 10 cm lunta pohjissa. Aivan poikki, kun tulin umpihangelta. Kokeilin tänään jotain jäänestoa, huomenna viisaampia...
Karhu Spectra Optigrip: täydellinen, fantastinen pito uudella, hieman kostealla luonnonlumella.
Pakkaspäivien jälkeen aamulla keli lauhtui nollaan, 1 cm uutta melko kosteea lunta.
Oli mukana pakkaskelille voideltu pari ja Optigrip. Ensimmäinen oli kohtalainen, mutta lopulta piti mäissä vain juosten. Ei voinut liukua potkujen välissä.
Optigripit jalkaan: ei puhettakaan että olisi lipsunut vaikka kuinka potki ja liukui.
Kovin riippuu kelistä, mutta yleensä Optigrip on kohtalainen märällä ladulla, uudella kostealla lumella siis täydellinen.
Muutaman vuoden käyttämättä olleet optigripit löytyi taas varastosta. Aloin kokeilemaan, toimimattomat. Päätin, että näitä ei voi enää pilata. Hioin pohjia hienolla hiomapaperilla. Sen jälkeen pakkaskelin pikapitoa ja pikaluistoa pohjiin. Sukset toimii erinomaisesti. Pito täydellinen ja luistokin yleensä tosi hyvä. Voitelu kestää kymmeniä kilometrejä. Jokus pienen pakkasen irtolumella vähän jäätää.
Helppo juttu voitele pohjat jäänestoaineella niin ei lumi tartu
Juu tuo jäänestoaine on ehdoton. En alkuun tiennyt ja lähes itkun kanssa hiihtolenkiltä 10cm lumikököt suksien pohjassa. Eivät liukuneet eteen eikä taakse. Meinasi lentää sukset lepikkoon, niin kovaa vitutti.
Olen hiihtänyt samoilla Karhu optigrip suksilla 11 vuoden aikana muutama 4- 5000 kilometriä.
Tavalliselle kuntoilijalle suksi on erinomainen hiihdettäessä + asteisessa säässä-- muutamaan pakkasasteen 3 -4 astetta ( alue jossa voitelu yleensä on kaikkein hankalinta). Luisto kuntoilijalle riittävä ja pito yleensä erinomainen. Ei tarvitse mitään lisäaineita pohjaan. Kerran vuodessa puhdistus. Kylmemmillä keleillä käytän Karhun voideltavaa suksea. Myös vaimoni on erittäin tyytyväinen optigrip suksilla hiihtäjä.
tuo ei nyt oikein auta niitä, jotka ovat ostaneet optigripit. Olisi kiva saada vinkkiä, miten lumen tarttumisen saa estettyä. laittakaa palautetta Karhun tehtaille, jotta laittasivat ohjeet nettsivuilleen. Siellä olevat ohjeita olen boudattanut, mutta niillä ei toivottua tulosta tule.