Eikö kellään muulla ole kaipuuta löytää usko tässä maailmassa?
Kun tämä hullu maailma on aivan täynnä kaikkea kaupallista ja pinnallista roskaa?
Kommentit (9)
Olen myös löytänyt. Jeesus Kristus on Herra ja Vapahtaja.
jälkeen päädyit "yllättäen" niinkin "aikuismaiseen" ratkaisuun, että luterilainen versio kristinuskosta on se ainoa oikea? Hienoa sulle, mu?tta perustelisitko, miksi 5.5 miljardia maailman 6 miljardista ihmisesta EI usko samalla tavalla? Siis sattumalta synnyit johonkin vitun Suomeen ja "tajusit" että 5.5 miljoonan suomalaisen kristinusko on se ainoa totuus?
Miksi ihmeessä hämmentäisin päätäni vielä jollain höpöllä tämän kaiken hulluuden keskellä ??
Kristinusko nykyään
Kristinusko on suurin uskonto 2,039 miljardilla kannattajallaan. Kaksi seuraavaksi suurinta ovat islam 1,226 miljardilla ja hindulaisuus 828 miljoonalla.[6]
Kristinuskoon kuuluu monia haaroja. Suurin kristinuskon haaroista on katolinen kirkko, jolla on 1,1 miljardia kannattajaa.[7] Toisiksi suurin kristinuskon haara on karismaattiset suunnat ja helluntailaisuus, joilla vuonna 2000 oli 537 miljoonaa kannattajaa.[8] Ortodokseja on maailmassa noin 225 miljoonaa ja anglikaaneja 77 miljoonaa.[7] Lisäksi on lukuisia pienempiä kristinuskon haaroja, joista merkittävimpiä ovat erilaiset protestanttiset suuntaukset. Muihin muotoihin kuuluvat uskonsuuntaukset, jotka ilmoittavat kuuluvansa erilliseen historialliseen kehitykseen, kuten esimerkiksi mormonismi sekä Jehovan todistajat. Valtakirkot eivät kuitenkaan pidä kahta viimeksi mainittua kristillisinä, koska ne eivät hyväksy kolminaisuusoppia.
(wikipedia)
Minä haluaisin tulla uskoon, luulen että elämä olisi paljon helpompaa ja onnellisempaa niin.
Miksi ihmeessä hämmentäisin päätäni vielä jollain höpöllä tämän kaiken hulluuden keskellä ??
Minä haluaisin tulla uskoon, luulen että elämä olisi paljon helpompaa ja onnellisempaa niin.
Musta tuntuu ihan hullunkuriselta, että ainoa elämä mitä meillä on, se pitää sietää ja kestää jonkin keinotekoisen jutun avulla. En ymmärrä. Elämä on rankaa..kun sen karun tosiasian hyväksyy, tulee eläminen helpommaksi. Niin no, ovathan monet psykoottiset ihmisetkin tavallaan onnellisempia...
Niin no, ovathan monet psykoottiset ihmisetkin tavallaan onnellisempia...
Tätä tavallaan tarkoitankin.
Ongelmani onkin se että olen hyväksynyt elämän sellaisena kuin se on, ja se ei ole mikään hyvä asia, vaan herkälle ihmiselle kuten minä, se aiheuttaa valtavasti ahdistusta ja pelkoa. Usko jumalaan varmaankin poistaisi tämän ahdistuksen ja pelon, sillä voisin sokeasti uskoa ja luottaa siihen että jumala kyllä pitää huolta meistä.
Eli tavallaan toivon jonkinlaista mielenhäiriötä osakseni, mikä helpottaisi ja yksinkertaistaisi elämääni.
Olin epätoivoinen ja surullinen perhetilanteemme vuoksi. Yhtään mitään ei tapahtunut, en tullut uskoon, vaikka niin kovasti sitä pyysin ja halusin. Hengailin seurakutanuorissa ja rukoilin päivittäin.
Lopulta selvitin pääni ja asiani ihan itse, se sentään toimi. : ) Taidan kuulua siihen ihmisryhmään, jonka aivot ovat tutkimuste mukaan rakenteeltaan sellaiset, ettei kritiikitön "hurahtaminen" ole ylipäänsä mahdollista.
Olen myös löytänyt. Jeesus Kristus on Herra ja Vapahtaja.