Hjälp! Kommentoikaa, onko kaikki ok? Mitä voin tehdä?
Siskoni sai poikavauvan 2kk takaperin, hän on 26-vuotias, joten ei mikään "teiniäiti". Odotusaika sujui hyvin ja lapsi oli toivottu.
Nyt kuitenkin on tapahtunut asioita, joita en ihan ymmärrä.. Sisko ei imetä vauvaansa ollenkaan, oli lopettanut sen heti jo synnytyssairaalassa. No, se on jokaisen oma valinta.
Vauva oli ensimmäistä kertaa yötä mummolassa (siis äitimme luona!) n viikon ikäisenä - sisko ja miehensä olivat käyneet elokuvissa ja soittaneet, että "Pitäkää vauva yön yli, en jaksa kuunnella, kun se huutaa yöllä". Ja tämänkin jälkeen vauva on ollut yötä mummolassa useaan otteeseen..Äiti eli mummo on asiasta huolestunut, muttei tiedä, mitä tehdä.
Tuore perhe oli käymässä toisessa mummolassa vauvan ollessa noin kuukauden ikäinen. Siellä sama homma, ,mummo laitettiin yöhoitajaksi molempina öinä, jonka perhe siellä vietti.
Saa kommentoida vapaasti..eikä tämä todellakaan ole mikään provoviesti!
Kommentit (9)
Joko masennus tai sitten ymmärryksen puute.
Omassa varhaisessa vuorovaikutuksessa ollut varmaankin ongelmia.
Puhu siskosi kanssa.
tuli mieleen synnytyksen jälkeinen masennus. Ei tuo normaalia ole. Ota asia rohkeasti puheeksi ja kerro siskolle asiasta ja siitä, että apua on saatavilla eikä se leimaa häntä mitenkään jos apua hakee. Syyllistäminen ei auta nyt ollenkaan.
Minulla lapset on jo 15-vuotias ja 18-vuotiaat, joten enpä enää Vauva-lehteä ole vuosiin lukenut. SIskoni on minua melkein 15 vuotta nuorempi.
Joten ei ole provo ja ei, en aio vauvaa adoptoida. Kiitoksia asiallisesti vastanneille ja vastata saa lisääkin. Kaikkea juttuja en tähän asiaan liittyen voi paljastaa, ettei minua/meitä/siskoani tunnisteta.
Olisiko mitään ideaa ilmoittaa asiasta neuvolaan? Jos täällä on terveydenhoitajia paikalla, miten asian voisi tehdä?
ilmoitin viestistäsi ylläpidolle. Jos täällä joskus jotain apua yrittää hakea, niin tuollaisia paskavastauksia? Jotka vesittävät alkuperäisen viestin tarkoituksen. Eli olisit nyt ollut kirjoittamatta tuota mukamasti nokkelaa viestiäsi.
Etkö tosiaankaan tajua, että yritän saada jotain APUA!
minä sinuna ap puhuisin mieluumin ensin itse tuoreen äidin kanssa tai ehdottaisin että äitinne puhuu jos ette ole läheisiä siskosi kanssa. Suoraan neuvolaan ilmoittaminen voi siskostasi tuntua hyökkäykseltä.
minä sinuna ap puhuisin mieluumin ensin itse tuoreen äidin kanssa tai ehdottaisin että äitinne puhuu jos ette ole läheisiä siskosi kanssa. Suoraan neuvolaan ilmoittaminen voi siskostasi tuntua hyökkäykseltä.
Olemme siskon kanssa ihan hyvissä väleissä, hän kyseli minulta neuvoa raskausaikana ja muuta, näemme noin 1krt/kk, välimatkaa on 300km.
Järki sanoo, että minun pitäisi itse hänelle sanoa asiasta, mutta mitä ihmettä sanon! Käytännössä sitten hyvin hankalaa! En vain tiedä, millä sanoilla sanon! Näinkö:"Vastasyntynyttä ei voi jättää yöhoitoon". Tietenkin vain voisin kysyä, onko kaikki kunnossa, mutta vaarana on sitten, että siskoni suuttuu. Äiti eli mummo ei uskalla asiaan puuttua, on tietenkin kommentoinut, että lähestulkoon kaikki vauvat huutavat yöllä. Hänen näkemyksensä mukaan siskon äidinvaistot eivät ole vielä heränneet..Tiedän äidin kyllä olevan masentunut ja huolissaan asiasta. Hän ei henno kieltääkään yökyläilyjä, sillä säälii vauvaa..
kysy että onko kaikki kunnossa yms.
vahinkoraskaus?