Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako viikon ikäistä vauvaa välillä herätellä päiväsaikaan?

Vierailija
03.12.2010 |

Vai kannattaako antaa vaan nukkua. Nukkuuko paremmin yöllä jos valveilla välillä päivällä vai onko niin että vauvan tarvitsee nukkua tosi paljon tyyliin 20h vuorokaudessa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kannattaako antaa vaan nukkua. Nukkuuko paremmin yöllä jos valveilla välillä päivällä vai onko niin että vauvan tarvitsee nukkua tosi paljon tyyliin 20h vuorokaudessa?

Vauva tarvitsee unta tosi paljon eikä tuon ikäiselle voi vielä mitään rytmitystä opettaa. Eli jos nukkuu päivällä, anna nukkua vaan :)

Vierailija
2/3 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet ihan vauvan rytmien mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on useampi lapsi,ei voi valvoa öitä ja nukkua päivää. JOs lapsi valvoo yöllä niin tottakai hään nukkuu päivällä. Lempeästi yrittää välillä pitää heräillä esim. just ilta-aikaan, ei mitenkään pitkiä aikoja, jos lapsi ei jaksa, eikä mitenkään liian väkisin. Tein näin tokan kanssa, ja ihan pian iltavalvominen jäi pois. Siis ei tarvinnut tehdä kauaa. Minulle ei ollut ongelma herättää lasta, koska esikoisen kanssa piti tehdä sitä, että söi tarpeeksi keltaisuuden takia ja keltaisuus unetti. Tokaa piti herätellä ihan alussa, koska paino tippui alle 3kg. Miksi en siis herättelisi, jotta koko perhe voisi hyvin, kun äitikin pääsee nukkumaan aikaisin. Ja tietysti vauvaa kuunnellen ja katsellen ja antanut myös välillä nukkua pitkään, itse eniten illalla herättelin. Se on sitten eri asia, jos lapsi ihan valvoo yöllä. Mulla kolmonen oli sellainen, että noin kerran viikossa valvoi yöllä jonkin aikaa, enkä siihen mitään keksinyt. Loppui aikoinaan ja koska ei ollut joka yö, ei rasittanut liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme