Otimme asuntolainaa 107 000€, takaisinmaksuaika 14v
Onko tuo teidän mielestä ok aika? Minusta oikein keskiverto, mutta nyt ollaan saatu kuulla kavereilta, että tosi hitaasti maksetaan(??)
Kommentit (16)
miksi se laina pitäis niin nopeasti maksaa pois? onhan se kiva, että voi elääkin siinä samalla
Onko tuo teidän mielestä ok aika? Minusta oikein keskiverto, mutta nyt ollaan saatu kuulla kavereilta, että tosi hitaasti maksetaan(??)
Lisälyhennyksiähän voi aina tehdä, jos ylimääräistä kertyy.
mun mielestä ihan ok aika, meillä on melkein tuplasti sekä lainaa että laina-aikaa =D
miksi se laina pitäis niin nopeasti maksaa pois? onhan se kiva, että voi elääkin siinä samalla
Meillä otetiin 160000e/15v ja maksetaan nyt 1200e/kk.
Me nostetaan maksua joka vuosi tietyn kaavan mukaan
On se silloin minusta hidasta. Minä otin yksin lainaa 130 000€ ja laina-aika 15v. Eli maksan sitä noin 800€/kk takaisin. Teillä kahden tuloille suunnilleen sama kk-erä?
Säästöjä ei elämiseen ole (käsiraha maksettiin säästöillä, ne meni viimeistä senttiä myöten) eli minun tuloina on kotihoidontuki, kunnes palaan joskus v. 2013 töihin.
Miehellä on ihan normaali palkka, jotain 2400€/kk
Eli tavallaan yhden ihmisen tuloilla me lyhennetään lainaa.
ap
Korot vaan on tulleet niin hyvin alas, että laina-aika on lyhentynyt jo monella vuodella, kun laina otettiin 2000-luvun alussa.
Meillä perhe on kasvanut koko ajan ja menoja on muutenkin. Me maksetaan asumisesta mieleisessä asunnossa ja mieleisessä ympäristössä. Tosi hienoa, että samalla pikkuhiljaa myös saadaan asunto omaksi. Saakoon pankki voittoa. Me taas saadaan elää just niin kuin halutaan.
määrittää tapauskohtaisesti sopivaksi. Turhaan sinä täältä palstalta kyselet, täällä maksellaan miljoonalainat pois kahdessa vuodessa.
niin kovasti vaivaa TEIDÄN lainan takaisinmaksuaika, niin kaverit voivat ilomielin omalla panoksellaan osallistua lainan takaisinmaksuun, ettei mene niin pitkää aikaa.
niin kovasti vaivaa TEIDÄN lainan takaisinmaksuaika, niin kaverit voivat ilomielin omalla panoksellaan osallistua lainan takaisinmaksuun, ettei mene niin pitkää aikaa.
n 1800 €/kk
Mulla jää käteen n. 1600€/kk, ois aika tiukka maksaa tollaista lainaa...
että on pitkä maksuaika. Silloin lainan saa varmasti hoidettua ja jos ylim. rahaa kertyy niin saahan niitä ylim. lyhennyksiäkin aina tehtyä.
Ja mikä parasta inflaatio syö lainaa...
Meillä on 150.000e lainan takaisinmaksuaika 25v.
3v ollaan lyhennetty ja nyt kun viimeksi kävin pankissa niin sanoivat että tällä vauhdilla on maksettu 16v:ssa
lainaa oli 280 000€ ja maksuaika 17v.