Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästettiin viisi vuotta ja vihdoin päästään hiihtolomalla Kanarialle viikoksi! =))

Vierailija
03.12.2010 |

Lapset ei malttais odottaa, eikä vanhemmat :)

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa! Ja oikein hyvää lomaa! Vielä täytyy hetki malttaa odottaa :)

Vierailija
2/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mekin sit joskus :) Hyvää matkaa teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin varmana vaatisi vähintään tuon viiden vuoden sääsätämisen ennen kuin päästäisiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa aletaan säästämään kun ei huvittaisi kituutella yhden viikon takia =/

Mutta tosi hauskaa reissua teille =)

Vierailija
4/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen iloinen teidän puolesta. Matkasta tulee tosi hieno!

Vierailija
5/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä ihan järkyttävää, että viisi VUOTTA pitäisi säästää matkaa varten. Apua. Todellakin yksi lapsi saa riittää meille jos lapset kerran vetävät budjetin noin tiukalle. Nyt me voidaan mennä matkalle koska vaan.

Vierailija
6/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan peukut pystyyn, että olette terveinä silloin! Nauttikaa!

Vierailija
7/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos meillä olisi rahat noin tiukilla, niin varmasti pistäisimme ne johonkin muuhun käyttöön kuin kanarianmatkalle.

Mutta mun mielestä ihan järkyttävää, että viisi VUOTTA pitäisi säästää matkaa varten. Apua. Todellakin yksi lapsi saa riittää meille jos lapset kerran vetävät budjetin noin tiukalle. Nyt me voidaan mennä matkalle koska vaan.

Vierailija
8/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa selvää myös retkimahdollisuuksista. Kanarialla on paljon hienoja luontokohteitakin.

Vierailija
9/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos meillä olisi rahat noin tiukilla, niin varmasti pistäisimme ne johonkin muuhun käyttöön kuin kanarianmatkalle.

ihan hyvä säästökohde jos ei säästetty raha ole pois esim. vaatteista ja ruuasta (toki sitä nyt voi syödä vähän aikaa hieman niukemmin). Meillä se olisi luultavasti pois aikuisten vaatteista (joita tosin ei kauheasti muutenkaan ostella ja nekin alesta tai huutiksesta, kuten myös lasten vaatteet) sekä bensasta tms.

Ja jos sivuun laitettava summa on vaikkapa 20e/kk niin se tekee kuitenkin alle 3000e viidessä vuodessa. Riippuen perheen koosta, tuokaan ei välttämättä riitä jos haluaa sen verran käyttörahaa mukaan ettei tarvitse joka senttiä laskea. Tuon kuukausisumman takia tuskin tarvitsee kituutella ja pitää myös muistaa, että voi tulla yllättäviä menojakin.

Vierailija
11/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kuitenkaan haluttu vetää arkea liian tiukoille. Haluttiin kuitenkin järjestää lapsille edes se Kanarian matka, joten viisi vuotta meni :)

Jännä miten toisen säästäminen noin järkyttää :)

ap

Vierailija
12/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä säästökohde jos ei säästetty raha ole pois esim. vaatteista ja ruuasta (toki sitä nyt voi syödä vähän aikaa hieman niukemmin). Meillä se olisi luultavasti pois aikuisten vaatteista (joita tosin ei kauheasti muutenkaan ostella ja nekin alesta tai huutiksesta, kuten myös lasten vaatteet) sekä bensasta tms. Ja jos sivuun laitettava summa on vaikkapa 20e/kk niin se tekee kuitenkin alle 3000e viidessä vuodessa. Riippuen perheen koosta, tuokaan ei välttämättä riitä jos haluaa sen verran käyttörahaa mukaan ettei tarvitse joka senttiä laskea. Tuon kuukausisumman takia tuskin tarvitsee kituutella ja pitää myös muistaa, että voi tulla yllättäviä menojakin.

Jos siis säästöö 20€/kk on se vuodessa 240€ ja 5 vuodessa 1200€. Eli vähän enemmän pitäisi säästää /kk, jos haluaa 5 vuodessa 3000€. Minä varmana tuossa tilanteessa hyödyntäisin äkkilähtöjä, tosin jos on iso perhe niin niitä paikkoja on sitten aika harvoin.

Vierailija
13/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ottaa influenssarokotus; meillä men ikerran kanarianloma pipariksi kun lapset sairastuivat. Olisi sääli jos teidän kauan odottamanne loma menisi pieleen.

Vierailija
14/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidätte sitten hauskaa koko rahan edestä! Mukavaa matkaa teille kaikille!

Vierailija
15/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä säästökohde jos ei säästetty raha ole pois esim. vaatteista ja ruuasta (toki sitä nyt voi syödä vähän aikaa hieman niukemmin). Meillä se olisi luultavasti pois aikuisten vaatteista (joita tosin ei kauheasti muutenkaan ostella ja nekin alesta tai huutiksesta, kuten myös lasten vaatteet) sekä bensasta tms. Ja jos sivuun laitettava summa on vaikkapa 20e/kk niin se tekee kuitenkin alle 3000e viidessä vuodessa. Riippuen perheen koosta, tuokaan ei välttämättä riitä jos haluaa sen verran käyttörahaa mukaan ettei tarvitse joka senttiä laskea. Tuon kuukausisumman takia tuskin tarvitsee kituutella ja pitää myös muistaa, että voi tulla yllättäviä menojakin.

Jos siis säästöö 20€/kk on se vuodessa 240€ ja 5 vuodessa 1200€. Eli vähän enemmän pitäisi säästää /kk, jos haluaa 5 vuodessa 3000€. Minä varmana tuossa tilanteessa hyödyntäisin äkkilähtöjä, tosin jos on iso perhe niin niitä paikkoja on sitten aika harvoin.

meninkin laskemaan tuon jos laittaa 50e kuukaudessa sivuun, kun piti laskea tuon 20e:n mukaan =D Sen siitä saa kun yrittää montaa asiaa tehdä kerrallaan =D

Vierailija
16/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että monesti pienituloisilla on useampi lapsi kuin parempituloisilla. Hyvinvointierot ovat siis vieläkin suuremmat, kun käytettävissä oleva varallisuus jakautuu pienituloisilla usean elätettävän kesken.

Vierailija
17/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surullista (ei järkyttävää tai säälittävää vaan surullista)

Vierailija
18/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on JÄRKYTTÄVÄMPÄÄ, ettei kaikki tajua, että ihmisillä on erilaisia tulotasoja. Vai luulitko tosiaan, että kaikki voivat lähteä lomalle koska vaan, kun tekin kerran voitte. Tervemenoa vaan! Voi jessus...

Vierailija
19/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin kateellisia, että pitää tulla taivastelemaan, miten MEILLÄ olisi kyllä varaa ja miten SURULLISTA on, kun jotkut joutuvat säästämään ja miten ulkomailla voi vielä flunssakin iskeä ja ties mitä.

Vierailija
20/80 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa :)! Minnepäin menette?

Menemme Maspalomasiin :)

ap