PIKAKYSYMYS=1 vai 2 lahjaa sisaruksilta synttäreille?ov
Lapseni kutsuttiin samoille synttäreille ( toisen päiväkotikaveri ) ja oon nyt epätietoinen, että viedäkö yksi
( n. 15€ maksanut )lahja molemmilta vai pitääkö kummankin viedä oma?
Muistelen, että jos meille on tullut samasta perheestä useampi lapsi juhliin, niin ei mun muistaakseni kukan ole tuonut kahta lahjaa? Vai muistankohan väärin...???
Kommentit (6)
no tuota mietin minäkin, että pitäiskö molemmilla olla jotain annettavaa sit kuitenkin?
mä en ehdi nyt enä hankkiman mitään, mutta mulla olis varastossa n. 5€ pikkulahja, ehkä liitän sen sitten siihen, ei kai sitä sitten kehtaa yhdellä lahjalla sinne mennä.
Mielestäni tulee silti aika kallis lahja ihan vieraalle lapselle, siis yhteensä sit 20€. Siis mun mielestä. karkkia en viitsi viedä lahjaksi, kkun en itsekään tykkää, että meille tuodaan.
viety aina yksi, lapsilla sama kaveripiiri. Tein gallupin ennen ekoja synttäreitä ja sen mukaan olen toiminut ;)
kuin kaks pientä rihkamaa
eli yks riittää, mut kalliimpi kuin jos yks veisi mennessään, eli mieti mikä on kaverilahjan hinta, ja se kertaa kaks, niin sillä sit saa jo jotain kivaa
ja vastaavasti meille on sisaruksilta tullut aina yhteinen lahja. Nyt viimeksi pojan synttäreillä oli ekan kerran tilanne, että muut rupes härnäämään veljesparista nuorempaa, ettei sillä ole lahjaa. Toki puutuin tilanteeseen, mutta tuollaista saattaa tapahtua, varsinkin jos lahjat jaetaan jonkin leikin (esim. pullonpyörityksen) muodossa.
Kutsut saavutti meidät niin myöhään, että nyt ei oo enää mahdollista vaikuttaa asiaan; meillä siis on jo lahja ja se on maksanut vähän yli 15€
( se on sellanen muotipiirustushomma, missä on myös tussit mukana ).
tai sitten yks lahja plus karkkipussi, niin et molemmat saa antaa jotain.