Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla synnyttäneet

Vierailija
02.12.2010 |

Onko joku synnyttänyt ulkomailla? Kenties sellaisessa maassa, jonka kieltä hädin tuskin puhuu? Millaiset oli fiilikset? Ja tulitko autetuksi kielimuurista huolimatta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpiakin kieliä kyllä osasin, mutta siinä synnytystilanteessa kielellä ei kyllä ollut merkitystä, hyvä kun pystyin nyökkäilemään.

Vierailija
2/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei kielessä kaikki nyanssit menisikään kohdilleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpiakin kieliä kyllä osasin, mutta siinä synnytystilanteessa kielellä ei kyllä ollut merkitystä, hyvä kun pystyin nyökkäilemään.

jos on ensisynnyttäjänä maassa, jonka kieltä ei osaa tervehdyksiä enempää.

Vierailija
4/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa monen vuoden asumisen jälkeen, eli osasin kielen. Myös synnytysvalmennus ja neuvolat käytiin englanniksi läpi, joten synnytyssanasto oli tuttu. Synnytystilannekin siis tuntui ihan luonnolliselta englanniksi. Vauvalle puhuin toki heti suomea :)

Vierailija
5/9 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin Singaporessa. Hienosti meni, hyvin sujui singlishin (Singaporen englanti) murteella:)

Vierailija
6/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi kertaa ranskaksi. Ranskaa osaan huonommin, saksaa paremmin. Mutta aina olen saanut asiat selvitettya enka ole koennut jaaneeni mitenkaan altavastaajaksi edes synnyttaessa. Mulle on ollut oikea ratkaisu synnyttaa asuinmaassani ja siella, missa raskautta on seurattukin, ja olen saanut erittain korkeatasoista hoitoa (ja mm. yksityishuoneen synnytyksen jalkeen). Ei ole edes tullut mieleen lahtea synnyttamaan Suomeen (tosin ymmarran sen hyvin, jos vaihtoehtona on synnyttaa hyvin alkeellisissa oloissa).

Vierailija
7/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maassa, jonka kielen osaan hyvin. Kaikki sujui erinomaisesti, mutta olin kyllä iloinen, että meillä oli kätilöiden kanssa yhteinen kieli.

Vierailija
8/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kieltä tâydellisesti mutta hyvin kuitenkin. Mun synnytykset ovat oleet niin pitkiä että oli hyvä että pystyi rupattelemaan kätiLôden kanssa. Miehen kanssa juttelua 40 tuntia putkeen en olis ikestänyt ;)

Viimoisessa synnytykessä oli hengenlähtö lähellä eikä siinä ollut lääkäreillä aikaa haastattella mitä olisin halunnut tehtävän - eli kielellä ei ollut tositilanteessa mitään väliä. Lääkärit tekivät päätökset puolestani.

Vierailija
9/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin täällä esikoiseni ja reilu kuukauden päästä synnytän toisen lapsen. Kieltä osaan ok. Esikoisen synnytys oli ainakin positiivinen kokemus, vaikka etukäteen jännitinkin, koska kieltä en silloin vielä hyvin puhunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä