Paljonko maksan kaverille lapsen hoidosta?
Kaveri ottaisi kaksi lastani (1 ja 3 v.) hoitoon kuukaudeksi. Ehdotti, että maksaisin hänelle siitä 500 e. Minusta kuulosti tosi kovalta hinnalta, onko?
Kommentit (19)
taksa on aika lähellä 500 euro/kk/lapsi. Toki tähän saa yksityisen hoidon tukea sen vajaa 200/kk/lapsi.
Ihan kohtuullinen tarjous minusta.
Itse maksoin kesällä kaverille 50euroa/viikko plus ruoat ja muut menot.
kotihoidontukea sen rapiat 300 niin maksaisin.
veljen muksun siis yhden hoidosta 350€ ja kyseessä max.13 päivää kuukaudessa.
Itse halusivat maksaa, itse en pyytänyt mitään.
Eli melko halvalla saat kokopäivähoidon kahdelle lapsellesi!! Luulen kuitenkin sinun saavan tuet lapsillesi.. Ja lisäksi saat palkan sitten. Maksat tai etsit hoidon muualta ja maksat vielä enemmän..
Meillä 1v 8kk lapsi kaupungin perhepäivähoidossa ja maksetaan 254e/kk. Ylimmän tulorajan mukaan tuo maksu. Luulis että saisit kaverille vähän "alennusta". Vai onko ammatiltaan lastenhoitaja/perhepäivähoitaja tms?
Itse en hoitaisi tuolla rahalla, mutta en olekaan kotiäiti.
Kaksi pientä lasta, sitovuus, ruokien hankkimiset ja miettimiset, aktiviteetit. Kohtuullinen korvaus tuo varmaan on, jos itsellä pieniä lapsia ja on muutenkin kotona lasten ehdoilla.
Jos ajattelet että kaksi lasta esim. 40h/vko, niin tuntupalkaksi jää vajaa 3,20€! +Jos maksaa palkastaa lasten ruuat ym. niin ei siinä käteen jää köytännössä mitään. Ja on sidottu lapsiin koko ajan --> ei voi mennä miten huvittaa kuten omien lasten kanssa jne.
Kannattaa muistaa myös se, että sinä saat lapsilisät+kotihoidontuen =nuo ovat jo melkein sen 500€.
Meillä 1v 8kk lapsi kaupungin perhepäivähoidossa ja maksetaan 254e/kk. Ylimmän tulorajan mukaan tuo maksu. Luulis että saisit kaverille vähän "alennusta". Vai onko ammatiltaan lastenhoitaja/perhepäivähoitaja tms?
ei kuitenkaan kustanneta koko hoitoa vaan kunta maksaa loppuosan.
Ottakaa huomioon, että tod näk tämä hoito maksetaan puhtaana käteen, eli hoitaja EI maksa veroja.
Jos pph:n taksa on 500 euroa niin hoitaja ei sitä summaa loppujen lopuksi käteen saa, verot on siitäkin maksettava.
Laskisin itse tuosta 500 eurosta verot veks ja maksaisin sen osan, eli oisko jotain 200-max 300 euroa.
Toinen vaihtoehto on se, että hoitajan kanssa tehdään sopimus jolloin Kelalta saa yksityisen hoidon tukea. Jo kuukauden hoitojaksolle sellainen kannatta tehdä. Silloinhan et voi muita tukia saada.
t.5
1-vuotiaansa hoidosta 500€/kk. Minusta ihan kohtuullinen, mutta en silti ottanut.
viime keväänä, molemmat alle kolme ja yksi omanikin oli silloin vielä alle kolme. Lasten äiti luuli selviävänsä hoitomaksusta alle 200eurolla kun tulihan tähän kuitenkin yksityisenhoidontuki päälle... Sain rahaa reilu tonnin joka kuukausi hoitolapsista ja kotihoidontuki siihen päälle. Mutta RANKKAA oli ja tolla hinnalla en enää tohon työhön lähtisi mukaan!!
VIERAIDEN LASTENHOITO ON RANKKAA TYÖTÄ ELI TODELLA HALVALLA PÄÄSET!!
Riittääkö se yksinään sitten palkaksi, jos sen antaa kokonaan hoitajalle?
pohtii ap
Toinen vaihtoehto on se, että hoitajan kanssa tehdään sopimus jolloin Kelalta saa yksityisen hoidon tukea. Jo kuukauden hoitojaksolle sellainen kannatta tehdä. Silloinhan et voi muita tukia saada.t.5
että et teetä kaverillasi työtä ilmaiseksi. Vaikka omat lapsesi olisi kuinka helppoja niin kannattaa kuitenkin kaverille jotain maksaa yksityisenhoidontuen päällekin ettei tuu ihan hyväks käytetyn olo. Ja kelan sivuilta löytyy noi yksityisenhoidontuet!!
Ihmettelen kuinka joku edes kehtaa ajatella, että maksuksi riittäisi vaan tuet joita saa!!!
Kyllähän mä jo menetän siinä kotihoidontuen, jos haen ton yksityisen hoidon tuen ja annan sen suoraan kaverille.
ap
että et teetä kaverillasi työtä ilmaiseksi. Vaikka omat lapsesi olisi kuinka helppoja niin kannattaa kuitenkin kaverille jotain maksaa yksityisenhoidontuen päällekin ettei tuu ihan hyväks käytetyn olo. Ja kelan sivuilta löytyy noi yksityisenhoidontuet!!
Ihmettelen kuinka joku edes kehtaa ajatella, että maksuksi riittäisi vaan tuet joita saa!!!
Minä en kyllä hoitaisi noin pienellä summalla!
Mikset vie samantien yksityiselle perhepäivähoitajalle?
Tai sitten kaverisi on todella lapsirakas ja ei kehtaa pyytää enemmän..
Maksaako kaverisi itse sitten kaikki hoitokulut? Sehän 500e uppoaa kevyesti noiden lasten ruokiin yms. muihin kuluihin.
mutta maksakoon joku muu taho heidän hoitomaksunsa!! Mitään ei saa ilmatteeks!!
että lastesi hoito ei saa sinulle maksaa mitään? Jos kerran mielestäsi tuki pelkästään on riittävä maksu. Ja siis tuon viestisi mukaan olit siitäkin pitämässä itse osan. Sinähän saat ajalta kotihoidontuen rai yksityisenhoidon tuen. Minä entaisin sen + n. 200 € eli yhteensä se n. 500 €, mitä ystäväsi pyytääkin.
Riittääkö se yksinään sitten palkaksi, jos sen antaa kokonaan hoitajalle? pohtii ap
Toinen vaihtoehto on se, että hoitajan kanssa tehdään sopimus jolloin Kelalta saa yksityisen hoidon tukea. Jo kuukauden hoitojaksolle sellainen kannatta tehdä. Silloinhan et voi muita tukia saada. t.5
viisi päivää viikossa kaverin kotona.
Mitä tämmöinen hoito sitten yleensä maksaa? Esim. perhepäivähoitajilla?
ap täsmentää