Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa

Vierailija
02.12.2010 |

Mies oli työmatkalla kolme viikkoa ja palasi juuri esikoisemme 2-vuotispäiville. Pienempi on 6kk vanha. Olin yksin lasten kansas (ei tukijoukkoja lähellä) ja leivoin hullun lailla aina kun oli hiljainen hetki. Pakastin kaikki tietysti että säilyvät.

Synttäreille tuli iso joukko vieraita, mutta tarjottavaakin olin varannut paljon- sieltä pakkasesta sulattelin.

Kukaan ei tarjoutunut etukäteen auttamaan, tosin en kysellytkään sillä laskeskelin että ehdin tehdä hommat lasten nukkuessa. Tein kaikenlaisia vähän erikoisempia torttuja ja leivoksia, koska lapsen synttärit ovat minusta sellainen juhla että halusin tarjota siellä kaikenlaista ei- niin-perinteistä joita on joka juhlissa.

Sitten synttärivieraden saapuessa yhdellä heistä oli mukanaan pullaa, torttuja, piimäkakku ja karjalanpiirakoita ja toisella patonkia, pullaa, tiikerikakku ja mokkapaloja.

Ihana ajatus sinänsä, jos olisivat kysyneet etukäteen, voivatko auttaa... Nyt kävi niin että minun tekemäni herkut jäivät lähes syömättä (niitä ei voinut enää edes pakastaa joten jäi tosi paljon yli). Ja lisäksi kahvikesteistä tuli nyt sellaiset perinteiset kuivakakku ja pulla-kahvittelut. Ylijääneet tuomansa herkut he jakoivat juhlavieraille kotiin.

En ole kiittämätön mutta onko tämä ihan tavallista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaisi minuakin. Huomaan kyllä ettet ole kiittämätön, mutta totta kai tuntuu vähän karulta tuollainen "ohittaminen" kysymättä. Vaikka takuulla hyvää tarkoittivat, kun lapsesikin ovat noin pieniä - mutta kyllä mä ainakin olisin mieluummin nautiskellut niitä sinun leipomiasi erikoisempia. :)

Siis vaikka oli hyvää tarkoittavaa, niin ehdottomasti ois pitänyt kysyä. Kyllähän nyt kutsuja itse yleensä huolehtii tarjottavat, ellei muuta sovita.

Mää tulisin kyllä mielelläni nautiskelemaan yli jääneitä, nammm... :D

Vierailija
2/5 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivat tarjottavia mukanaan, ajattelivat varmaan että et jaksa tehdä kun on pienet lapset. Ei niin kiva, että eivät sopineet asiasta kanssasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi. Meni ystävien/sukulaisten hyvät tarkoitukset hukkaan.

Ihan jo pelkästään itse leipomiani juttuja on tullut ahmittua juhlien jälkeen. Vaikka painon puolesta ei olis tarvinnut. Mutta eihän niitä voinut roskiinkaan laittaa. ;)

Vierailija
4/5 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä eivät vaivaantuneet kysymään sinulta,voivatko tuoda jotakin?

mulle jäis semmonen tunne tuota,että eivätkö minun herkut sitten kelvanneet,jos söivät suurinpiirtein vain tuomia herkkujaan!

Vierailija
5/5 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisi pikkumaista ja epäkohteliasta niin niitä vieraiden tuomia tarjottavia ei olisi pöytään laitettu. En todellakaan pahastu jos vieraat muuten vaan kylään tullessaan tuovat jotain mukanaan, mutta synttärit on jotenkin "kunnia asia".