Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset antaa enemmän kuin ottaa! PASKAT!!!

Vierailija
01.12.2010 |

Siinähän se tulikin otsikossa, tuota mieltä minä olen tästä vanhemmuudesta.

Älkää nyt luulko etten rakastaisi ja huolehtisi lapsestani, mielestäni en todellakaan saa oikein yhtään mitään muuta kuin harmaita hiuksia.

Ei paljoa pelasta päivittäin todeta lapsen olevan suloinen ja kun hän saa minut hymyilemään.

Muut äidit lyövät kamalat paineet, pitäisi käydä joka päivä ulkona muutaman tunnin, pitäisi jaksaa käkkiä puistossa, pitäisi jaksaa itse tehdä sapuskat, pitäisi seurustella,laulaa,lukea,askarrella,leikkiä,huomioida lasta ja plaaplaa

MIKSI???

Miksi ei joskus voi vain olla, hakea eineksiä kaupasta, katsoa päivän lastenohjelmia?

Joka hiton päivä kamalaa vääntöä helpoistakin, asioista, kieltoja, itkua huutoa raivoa. Sairastetaan vuorotellen ja silloinkin pitäisi jaksaa olla super äiti.

Aina saa olla huolehtimassa tarhakamppeista, olla pirteänä läsnä 24/7!!!!

Kertokaa nyt ihmeessä, kuinka tästä saa enemmän kuin minä annan? Enemmän on huolta ja työtä kuin sitä antoisaa ihanaa pumpuliäitiyttä!!!

Joo en tiedä pointtiani, kunhan puran ketutusta johonkin!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään ymmärrä, että aina kaiken pitäisi olla täydellistä. Välillä (useinkin) lintsaan ruuanlaitosta ja ulkoilusta ja ollaan vaan yhdessä ja möllötetään vaikka sitten telkkarin ääressä. En juurikaan koskaan ole leikkinyt tai askarrellut lasten kanssa ja ihan tavallisia koululaisia ovat toistaikseksi. Tyttö askartelee itsekseen, poikaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Sen sijaan on aina musisoitu, tanssittu ja ulkoiltu yhdessä, koska ne ovat asioita, joista myös minä nautin.

Kiukkupäivinä tulee oltua lapsille epäreilun vihainen ja käyttäydyttyä itsekin lapsellisesti. Se on elämää, ei sen enempää :)

Valoa talveesi!

Vierailija
2/5 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en muista koskaan ajatelleeni että vanhemmuus ottaa enemmän kuin antaa. Lapset saavat välillä niin raivon partaalle ettei samalla tavalla mikään. Huudan kuin joku aivoton alkuolento kun lapset ei tottele eivätkä tottele sen paremmin huutamalla. Eivät he ole edes oikeasti suunnattoman tottelemattomia, hermoni ovat surkeat.

Silti ne halit, rakkaus, lasten ihanuus. Voittamatonta. Siksi teemmekin vielä kolmatta.

Ja ei ole mitään ulkoilu- tai itsetehtyruoka-normia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestä hyvänä äitinä ropisee kun lapset kasvaa murkkuikäisiksi.

Isompien lasten äitinä meinaan tällä sitä, että älä ota paineita muiden tekemisistä. Olen tässä vuosien varrella todennut, että ihan turhaan näpersin ja nyhersin. Nyt on ne suuret linjat enää tärkeitä kun lapset koettavat siipiään. Sillä ei ole enää tippakaan merkitystä, imetitkö 4.5 kuukautta vai 7 kuukautta vai 8 vuotta. Ei sillä, oppiko vekarasi paskantamaan pottaan 1 vuoden vai 4 vuoden ikäisenä. Saiko hän luomuominkäsinpiperrettyä sapuskaa kunhan sai sitä sapuskaa.

Kunhan pidät itsestäsi ja jaksamisestasi huolen siinä sivussa ja annat lapsellesi syliä ja kuuntelet häntä. Sillä pääsee jo pitkälle.

Vierailija
4/5 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla ei ole ongelmana se, etteikö lapsi antaisi enemmän kuin antaa vaan se, että koet muiden ihmisten vaativan sinulta liikaa.

Mieti itse mikä itsellesi ja lapsellesi on tärkeää ja lopeta muiden ihmisten vaatimusten toteuttaminen. On siinä lapsessa niinkin ihan riittävästi työtä. Ja hyvällä omalla tunnolla syökää joskus einesruokaa telkkarin ääressä ja ottakaa rennosti.

Vierailija
5/5 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ne muiden tekemät paineet ja tee niinkuin teille sopii! Itselläni oli todella vaativa vauva ja kyllä siinä teki elämän itselleen niin helpoksi kuin voi. Voin rehellisesti sanoa, että meidän vauva on kasvanut isoksi Piltti-purkeilla. Yhden käden sormiin sopii ne kerrat kun itse ehdin/jaksoin/viitsin tehdä sosetta. Ulkoiltiin silloin kun huvitti ja vaunulenkit olivat yleensä keskustassa kun ystävän kanssa siirryttiin kahvilasta toiseen vauvat mukana.

Ja ihan käytännön neuvona: säännöllinen vuorokausirytmi auttaa paljon, vaikka tekeekin elämästä tylsempää. Eli ruoka aina tiettyyn aikaan, lounaan jälkeen päiväunille, katsotaan pikkukakkonen yhdessä jne. Lapsen kiukku helpottaa kun voi ennakoida mitä tulee seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme