Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ostatteko jouluna kummilapsen sisaruksille

Vierailija
01.12.2010 |

lahjat myös? Tarkoitan nyt sellaista tapausta että kummilapsi ei ole sukua, esim sisaren lapsia jolloin yleensä ostetaankin koko katraalle joululahjat, vaan kaverin lapsia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdellen

Vierailija
2/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on oma kummit, jotka hoitakoon osansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkulahjat vain, 6e/lapsi, muistamisen takia. Heillä on itsellään useammat kummit, joilta saavat paljon lahjoja.

Vierailija
4/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan ystäväni kuopus on kummilapsemme, mutta laitamme aina myös isoveljelle jotain pientä joulumuistamista. Siis tosiaan ihan pientä, esim. tänä vuonna saa neulomani villasukat, jotka täytetään karkeilla.

Vierailija
5/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummilapsistani on serkun lapsi ja serkkuni on yhden minun lapseni kummi. Olemme yhteisesti sopineet, että ei osteta kuin kummilapsille. Toinen kummilapsi on perheen ainoa lapsi, joten ei ongelmaa. Kolmas on mieheni siskon lapsi ja tämä sisko on myös yhden minun lapseni kummi. Olen aina ostanut tämän perheen molemmille lapsille lahjan, mutta tänä vuonna muistan vain kummilastamme. Syynä siihen on, että miehen sisko ei viime vuonna laittanut minun pojalleni, omalle kummilapselleen, yhtään mitään. Me olimme laittaneet lahjat koko heidän perheelleen. Tuli vähän kurja olo lapsen puolesta. Ei sen muistamisen tarvitse olla iso tai kallis juttu, mutta joku pieni lahja ilahduttaisi kyllä - tai edes kortti.

Vierailija
6/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan ostin jotain pientä, tyyliin aku ankan taskukirja ja suklaata.

Eihän mun kummilasten vanhemmat osta munkaan lapsille lahjoja, joten miks mä lahjoisin heidän muita lapsia? Kummilapsia muista ja se riittäköön.

Vierailija
7/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtä kallista kuin kummilapselle, mutta jotakin kivaa kuitenkin. Kummilapset kun ovat ystävieni lapsia.

Vierailija
8/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kummilapsen veli on läheinen myös. Parhaan kaverini lapsia. Ostaisin, vaikka ei olisi edes kummilapseni... Muut kummilapset onkin sukua, joten ostan myös heidän sisaruksilleen.

Vierailija
9/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut. En koskaan mitään suurta ja kallista, mutta aina silti vähintään jotakin pientä, ettei lapsi vain tunne jäävänsä ulkopuoliseksi tai olevansa vähempiarvoinen meille.

Jotenkin itse kuvittelen tilannetta, jossa itse olisin tuo ei-kummilapsi enkä saisi mitään toisen lapsen saadessa. Pahaltahan se tuntuisi, erityisesti lapsesta, joka ei osaa ajatella asioita vielä aikuisen tavoilla...

Vierailija
10/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsen sisaruksella on omat kummit, jotka ostavat hänelle lahjan.

Vierailija
11/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheelle tai kaikille ipanoille yhteisen lahjan, jos lapsille yhteinen niin menee sitten kolmaskin paketti kukkasen tai jonkun herkun lisänä.

Kummilapsen perhe sitten hankkii suklaarasian koko perheellemme.

Vierailija
12/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Toisella kummilapsella ei ole sisaruksia ja toisella niitä on 7 kpl joten lahjat menee ainoastaan kummilapsille.

Vierailija
13/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 6 kummilasta ja näiden lasten perheissä on sisaruksia niin paljon (lähes kaikissa 4),että ei tulisi mieleenkään vaikka osa on ihan sukulaisiakin.

Vierailija
14/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan osta kaikille ystävieni lapsille. Olen varmaan kauhea, mutta minusta lapset saavat muutenkin ihan hirveästi lahjoja. Ainakin kaikki minun tuntemani lapset. Meidän lapsi on nyt 3 ja tänä jouluna saa ensimmäisen kerran vanhemmiltaan joululahjan...

Kummilapsille ostetaan kuitenkin aina lahjat ;) Lisäksi ostetaan yleensä (varmaankin aina) joku yhteinen lahja muulle perheelle.

En yhtä kallista kuin kummilapselle, mutta jotakin kivaa kuitenkin. Kummilapset kun ovat ystävieni lapsia.

Vierailija
15/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kaverini joka siis lapseni kummi, lapsemme ovat samanikäisiä..Joten ostan aina heille ja sitten itse kummilla (eli kaverillani)on vaikeuksia muistaa omaa kummilastaan, eli omaani..

Vierailija
16/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaverini(kummitytön äiti) ostaa lapsilleni vaikkei ole kummankaan kummi!

Vierailija
17/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan sille kummilapsen sisarukselle, jonka vanhemmat (ollaan ristiin kummeja) hoitavat oman kummiutensa loistavasti ja muistavat meidän muita lapsia ja meitäkin.. Siihen perheeseen laitetaan kaikille jotakin, ovat meidän parhaita ystäviä.

Mutta sille kummilapsen sisarukselle, jonka vanhemmat tuskin muistvat omaa kummilastaan (meidän kuopus) en ole enää myöhempinä vuosina laittanut. Aiemmin kyllä laitettiin samanlainen setti kuin tuolle toiselle ystäväperheelle, mutta kun oli niin yksipuolista..

Vierailija
18/18 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään vaadi sitä lasteni kummeilta.

itseasiassa minua häiritsee, kun kummilapseni äiti kutsuu minut aina myös toisen lapsensa juhliin, ja siten minun on pakko ostaa sillekin lahja.. jouluna en osta,.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme