Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pakkoruotsista" vaahtoavat ovat myös suvaitsemattomia muita vähemmistöjä kohtaan?

Vierailija
30.11.2010 |

Onko näin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelen aina uuden kielen, kun sen puhujamäärä Suomessa ylittää sata henkilöä. En halua leimautua suvaitsemattomaksi, joten olen vetänyt tuon rajan noin alas.

Vierailija
2/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa kyllä juuri siltä mitä ap sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhansien kielivähemmistö...

Itse opettelen aina uuden kielen, kun sen puhujamäärä Suomessa ylittää sata henkilöä. En halua leimautua suvaitsemattomaksi, joten olen vetänyt tuon rajan noin alas.

Vierailija
4/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattajat ovat konservatiiveja, jotka vastustavat muutoksia ja uusia asioita.

Vierailija
5/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttä kykenette oppimaan vain 2 tai 3 kieltä? Ruotsihan on "piece of cake".

Vierailija
6/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omassa tuttavapiirissäkin huomannut, että pakkoruotsin vastustajat puhuvat esimerkiksi maahanmuuttajista ja seksuaalivähemmistöistä kielteiseen sävyyn.

Vierailija
7/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso osa on täysin kaksikielisiä, eli puhuvat yhtä hyvin suomea ja ruotsia.

Kyllä teillä sveduilla on mennyt puurot ja vellit sekaisin aikaa sitten.

Vierailija
8/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät suvaitse poikkipuolista sanaa pakkoruotsista, epäreiluista eduistaan tai mistään muustakaan tasa-arvoon tai demokratiaan viittaavasta.

Pelkkää pakkoa ja alistusta, valehtelua ja panettelua.

Vierailija
9/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, että kaikkien on opiskeltava sitä. Olisi ehkä joo hyödyllinen, mutta olisi paljon hyödyllisempiäkin aineita. Enemmän liikuntaa, kotitaloutta ja terveystietoa (kotitaloutta myös lukioon ja amikseen) jotta saadaan nuoret pärjäämään paremmin kun muuttavat omilleen. Kielistä ollaan siinä vaiheessa että pitäisi saada valita opiskeleeko engalannin lisäksi saksaa, venäjää vai ruotsia (vai saamea). Rajallisissa tunneissa ei ole enää perusteltua että noinkin paljon aikaa käytetään ruotsinkilen opiskeluun. Ja onhan meillä Venäjänkin kanssa yhteinen historia, miksi siis opiskelemme juuri ruotsia pakollisena?

Vierailija
10/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onkin huippusuvaitsevaista ajaa alas kirkko, ruotsinkieliset vähemmistöt, maatalous jne.

Vierailija
11/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu kirkkoon ja suhtaudun seksuaalivähemmistöihin suvaitsevaisesti.

Työperäinen maahanmuutto on se, mitä me tarvitaan, eli lisää tänne vaan heitä. Lusmuja emme tarvitse.

Vierailija
12/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kovin vähemmistövastaisena voi pitää. En vain ymmärrä miksi juuri ruotsi pitäisi korottaa yli muiden, yleishyödyllisten aineiden ja muiden kielten.

Vierailija
13/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan meillä Venäjänkin kanssa yhteinen historia, miksi siis opiskelemme juuri ruotsia pakollisena?

Vierailija
14/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin homoillakin.

Vierailija
15/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi olla jo nukkumassa.

Vierailija
16/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin homoillakin.

Vierailija
17/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsinkieliset tarhat ja koulut ovat onnistuneet pysymään valkoisina ja vapaina maahanmuuttajista.

Joten kovin mielelläni minä laittaisin lapseni ummikkona ruotsinkieliseen kouluun ja tarhaan.

Varmaan ymmärrät että olen loukkantunut kun kerran muksuni ei ole sinne tervetullut

Vierailija
18/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin homoillakin.

Mutta ei homojen oikeuksien hyväksyminen tarkoita sitä että kaikkien on alettava homoiksi?

Pakkoruotsi-keskustelussa on tärkeää rajallisten oppituntien jakaminen eri aineille ja on jo aika kyseenalaista, onko ruotsin opiskelu perustellumpaa kuin esim saksan tai venäjän?

Kukaan ei silti ole poistamassa ruotsinkielisten oikeuksa sen vähemmälle kuin esim venäjänkielisen vähemmistömme oikeuksia.

Vierailija
19/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kielten opiskeluun käytettävissä oleva aika on rajallinen. Useimmilla ihmisillä on jotain muutakin tekemistä kuin opiskella kieliä joiden oppimiseen ei ole motivaatiota, niin kaiken kaikkiaan olisi parasta jos ruotsia opiskelisivat ne joita ruotsin opiskelu kiinnostaa ja muut lukisivat jotain mitä ovat kiinnostuneita oppimaan. Kaikkien osaamistaso yhteensä paranisi

Onko teidän aivokapasiteetti tosiaan niin rajoittunut,että kykenette oppimaan vain 2 tai 3 kieltä? Ruotsihan on "piece of cake".

Vierailija
20/30 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttä kykenette oppimaan vain 2 tai 3 kieltä? Ruotsihan on "piece of cake".

Kuten voisivat oppia vaikka venäjää. Miksi juuri ruotsi on tänä englannin lisäksi opiskeltavana kielenä? Esim liike-elämässä saksa ja venäjäkin olisivat hyödyllisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme