Miten herkästi vauvalle silmätipat? 2kk:lla toinen silmä vähän rähmii ja vuotaa
Siihen silmään jo aiemmin laitettu kaksi kuuria silmätippoja, nyt ollut useamman viikon tauko ettei ole tarvinnut. Taas vähän vuotaa ja rähmii. Vesipesua vaan vaiko taas tipat?
Kommentit (8)
Ootko siis käynyt lääkärillä noiden silmien takia?
Voisko vauvalla olla ahdas kyyneltiehyt jota pitäisi pikkasen avata?
Vedellä olen pari päivää puhdistanut mutta se ei ole toistaiseksi tepsinyt. Vähän sellasta keltaista rähmää ja vähän vetistää. Vieläköhän tuo äidinmaito vaan tepsisi?
2 kk pieni mies ja toinen silmä rähmii tämän tästä. Johtuu ahtaista kyynelkanavista. Olen mennyt pelkällä vesipesulla siihen saakka, että rähmä on keltaista ja sitä on paljon, sitten taas reipas monta kerta päivässä monena päivänä -silmätippakuuri. Kun silmä on oireeton, jatkan vielä päivän tipoilla. Ja sitten taas kaikki alusta, kun pahimmillaan jo muutaman päivän päästä homma uusii. Parikin lääkäriä on sanonut, että noin sitä joutuu hoitamaan, kunnes kyynelkanava kasvaa. Jos se jää ahtaaksi, niin sittenhän se on vähän eri juttu. Mutta siihen 8 kk vanhaksi meillä mennään näillä. Eli jos vähän vuotaa ja rähmii,niin minä menisin vielä tiheällä vesipesulla.
Silloin n. 3 viikkoisena sai 3 reseptiä silmätippoja, että laita kun tarvitaan ja kaksi jouduin tuolloin heti käyttämään. Arveli että ahtaat tiehyet. Sitten oli hyvä ja nyt taas siis rähmii.
niin tipauta suoraan rinnasta maitoa silmään.
Hui, kuulostaa hurjalta mutta auttaako? :) Ja tyhmä kysymys, voinko laittaa maitotipan vaikka itse olen flunssassa?
vanha hyvä konsti. Kuule on se parempaa ja turvallisempaa tavaraa, ku ne tipat, jos nyt alat asiaa miettimään.
eli siita vaan. Toinen vaihtoehto on apteekista saatava suolaliuos. Ja voihan niita antibioottejakin laittaa, tosin pikkuvauvoilla rahmimisen syy on monesti joko ahtaat kyynelkanavat tai sitten vaan ihan tavallinen virusflunssa, joihin kumpaankaan ei antibiootti auta. Tosin jos on paha viruksen aiheuttama silmatulehdus, kannattaa silti laittaa antibioottia, koska valmiiksi tulehtuneeseen silmaan menee myos bakteeri helposti. Eli pari paivaa voi kokeilla ihan kotikonstein, mutta jos lapselle nousee kuume, yleistila huononee tai silma alkaa nayttaa kovin tulehtuneelta, heti laakariin (=paivystys) tuonikaisen kanssa.