Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö Kelan mielestäsi maksaa köyhän perheen lapsen jääkiekkoharrastus?

Vierailija
30.11.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin kannatan sitä mistä oli eilen uutisissa että jotain tukea vähävaraiset perheet saisivat lapsen harrastukseen estääkseen syrjäytymistä tmv, mutta ei sen kyllä tarvitse olla niin että valtio maksaa kokonaan jonkun kalliin harrastuksen.

Kahden jääkiekkoa pelaavan juniorin äitinä tiedän kyllä että halvempiakin harrastuksia löytyy.

Vierailija
2/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Kelan mielestäsi maksaa köyhän perheen lapsen jääkiekkoharrastus?

missään nimessä. Haaveilkaa sosialismista ihan rauhassa mutta kyllä edes jotkut realiteetit pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö yhteiskunnan maksaa köyhän perheen lasten harrastukset?

Mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen liittyen olen sitä mieltä, että Kelan todellakin pitäisi maksaa toimeentulotuki eikä kuntien, koska pienet kunnat, joissa on paljon työttömyyttä joutuvat syöksykierteeseen aina taantuman aikaan.

Vierailija
4/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellään täytyy olla joku vastuu omasta toimeentulostaan. Ymmärrän, että työssäkäyvilläkin YH-äideillä on tiukkaa, ja myös perheillä joissa on kaksi pienipalkkaista vanhempaa. Nämä perheet eivät useinkaan saa juuri mitään tukia, eivätkä monet edes haaveile kalliista harrastuksista. Sen sijaan täysin yhteiskunnan elätteinä oleville kustannetaan jo valmiiksi paljon. Tällainen lisätuki kannustaisi pienipalkkaisia entistä enemmän jäämään kotiin eläteiksi, tai vaihtoehtoisesti katkeroittaisi pienipalkkaisia työssäkäyviä entisestään.

Vierailija
5/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään.

Vierailija
6/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse työssäkäyvä yh-äiti, kun tyttäret oli heppatalli-iässä. Saivat käydä ratsastustunneilla mun vähillä rahoillani silloin tällöin, mutta eivät joka viikko kuten rikkaammat.

Mitään tukia ei mistään saatu.

t. se ratsastuksen maininnut

Vierailija
7/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se sitten oikein että köyhillä yhteiskunnan eläteillä olisi mahdollisuus maksattaa kalliit harrastukset muilla,mutta taas pienituloisten työssäkäyvien lapset jäisivät ilman näitä harrastuksia?

Kukin varojensa mukaan,eri asia sitten jos sossu maksaa lapselle esim sukset/luistimet koulua varten.

Vierailija
8/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin meidän seurassa on mahdollista anoa johtokunnalta vapautusta tai alennusta kausimaksuista. Eli mahdollistetaan harrastus muillekin kuin varakkaille.

Vierailija
9/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saa tietty menemään kuinka paljon vaan, mutta vähälläkin selviää. Ratsastuksessakin on välineharrastajia ja niitä, joita kiinnostaa vain se ratsastaminen. Varusteet menevät vuosikausia.

Vierailija
10/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menetetäänkö näin kansainvälisille tasoillekin yltäviä kykyjä, kuka tietää.

Itse olen opiskeleva yh, jouduin uudelleen koulun penkille 30+ iässä terveydentilani takia. Saan (jos haen) lapsen harrastukseen tietyn summan per lukukausi. Se riittää melko hyvin, tosin ei ehkä lätkään ja vielä vähemmän esim. ratsastukseen. Toisaalta tenava tykkääkin uimisesta :) ja tanssitunneista, joten sikäli asia on ok.

Kyllähän jääkiekko ja ratsastus ovat harrastuksina (varusteineen) ihan utopistista luokkaa useimmille, se nyt on fakta.

Meillä isovanhemmat olisivat innolla kustantaneet jääkiekon, mutta noille muille harrastuksille ei oikein löydy sympatiaa.

Vierailija
11/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menetetäänkö näin kansainvälisille tasoillekin yltäviä kykyjä, kuka tietää. Itse olen opiskeleva yh, jouduin uudelleen koulun penkille 30+ iässä terveydentilani takia. Saan (jos haen) lapsen harrastukseen tietyn summan per lukukausi. Se riittää melko hyvin, tosin ei ehkä lätkään ja vielä vähemmän esim. ratsastukseen. Toisaalta tenava tykkääkin uimisesta :) ja tanssitunneista, joten sikäli asia on ok. Kyllähän jääkiekko ja ratsastus ovat harrastuksina (varusteineen) ihan utopistista

luokkaa useimmille, se nyt on fakta. Meillä isovanhemmat olisivat innolla kustantaneet jääkiekon, mutta noille muille harrastuksille ei oikein löydy sympatiaa.

kuin jääkiekko. Meillä esim. kustannukset: 1 kerta/vko = 10 euroa. Samat varusteet olleet käytössä viimeiset 5-7 vuotta eli kypärä ja turvaliivi ja kengät. Taitaa olla jääkiekon kulut hiukka enemmän..

Vierailija
12/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastus jollekin perheelle, missä on muutenkin tiukkaa? ei sen hepan oma tarvitse olla.

Vierailija
13/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraiset (=matalapalkkaiset / sossun asiakkaat) saisivat anoa lapsilleen etuseteleitä harrastuksiin. Nämä setelit kukin niihin tulotasonsa perusteella oikeutettu saisi käyttää siihen harrastukseen, johon haluaa. Esim. Urheiluseuran vuosimaksu on 40 Eur, halutessaan sen voisi laittaa siihen eikä itselle jäisi mitään maksettavaa, mutta esim. musiikkikoulu maksaa kuukaudessa 25 Eur, halutessaan sen voisi laittaa siihen ja maksaa itse välin.

Vierailija
14/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menetetäänkö näin kansainvälisille tasoillekin yltäviä kykyjä, kuka tietää. Itse olen opiskeleva yh, jouduin uudelleen koulun penkille 30+ iässä terveydentilani takia. Saan (jos haen) lapsen harrastukseen tietyn summan per lukukausi. Se riittää melko hyvin, tosin ei ehkä lätkään ja vielä vähemmän esim. ratsastukseen. Toisaalta tenava tykkääkin uimisesta :) ja tanssitunneista, joten sikäli asia on ok. Kyllähän jääkiekko ja ratsastus ovat harrastuksina (varusteineen) ihan utopistista luokkaa useimmille, se nyt on fakta. Meillä isovanhemmat olisivat innolla kustantaneet jääkiekon, mutta noille muille harrastuksille ei oikein löydy sympatiaa.

kuin jääkiekko. Meillä esim. kustannukset: 1 kerta/vko = 10 euroa. Samat varusteet olleet käytössä viimeiset 5-7 vuotta eli kypärä ja turvaliivi ja kengät. Taitaa olla jääkiekon kulut hiukka enemmän..

Ratsastustunti maksaa 23-25e/tunti. Varusteet lapselle n. 50-100e vuodessa (kypärä menee monta vuotta, kengät uusittava joka-joka toinen vuosi, ratsastushousut menee pari vuotta, kuten myös turvaliivi). Ratsastustunnin hinnaksi normaali jos on opettaja. Lisäksi bensakulut.

Jääkiekko joukkueesta ja sen varainhankinnasta ja sponsorista riippuen 30-60e/kuukausi (poislukien kesäkaudet). Turnausmaksuja ehkä 50e/joka toinen kuukausi. Varusteet 200-300e vuodessa (kypärä menee monta vuotta, luistimet uusitaan 1,5v välein ja muut suojat parin vuoden välein). Lisäksi bensakulut.

Tässä siis samalla paikkakunnalla olevat hinnat vertailtavissa. Jääaikaa tuolla hinnalla tulee 4-8tuntia viikossa. Jotta ratsastuksessa yltäisi samaan, niin ratsastus maksaisi moninkertaisesti jääkiekkoon verrattuna...

Vierailija
15/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisiakin harrastuksia on tarjolla.

Vierailija
16/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastusharrastus? Ratsastustunnit on kalliita.

Vierailija
17/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei pitäisi maksaa,myöskään ratsastusta tai pianotunteja

Vierailija
18/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on että köyhän perheen pojat on jääkiekkoharkoissa kuin pussikaljaa vetämässä.

Vierailija
19/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ratsastus olikin ironiaa. On totta että sekä tytöille että pojille löytyy kalliita harrastuksia, jotka erottaa rikkaat köyhistä nykyään. :( Mutta niinhän se on aina ollut.

Vierailija
20/21 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallaan. Kaikki maksaa, esim. uimakoulut, jumpat, taidekerhot. Muutaman kympin ainkin per lukukausi.

Mutta jääkiekko on kai aika kallis harrastus varusteineen? Mitään hevospoolokursseja ei ole tietenkään tarpeen kustantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä