Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhuu, onko teitä, joiden mielestä mies ei voi jäädä 3kk vauvan kanssa kotiin?

Vierailija
29.11.2010 |

Vrt. tapaus Mira Kasslin.

Perustelkaa, miksi isä ei olisi yhtä hyvä hoitaja kuin äiti - jos imetystä ei lasketa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mun kolmikuiset on olleet vielä täysimetettyjä

mutta selviäähän toki korvikkeellakin, itsekin olen sitä saanut.

Vierailija
2/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaoihan se iskä hoitaa työpaikan läheisyydessäkin vauvaa ja tuoda rinnalle välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta on mahdotonta tehdä 8h työpäivää tai edes 4h.

Vierailija
4/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä on jäämässä koti-isäksi, eli täysimetystä kestää max. se 3kk, ja sen mukaan sitten tehdään ratkaisut vauvan ruokinnan suhteen. Jos pitkä täysimetys ei ole _tälle_ perheelle keskeisin asia.

Imettäähän voi, vaikka kävisi töissäkin, se on järjestelykysymys.

ap

Vierailija
5/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän koko ajan imetetä. Voi laittaa pulloon tai korviketta. Isä osaa ihan yhtä hyvin, ellette halua korottaa itseänne joksikin ihme äitimarttyyriksi. TISSIEN KUNINKAAKSI.

Vierailija
6/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin aamulla ja sitten neljältä, illan ja yösyötöt. Mutta meille imetys ei kyllä ollut se juttu siinä vauvan hoidossa. Muutenkin ollaan sylitelty paljon ja sylitellään edelleen, vaikka lapsi on jo ekalla.

Vierailija
7/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vauva varmaan kokee äidin paremmaksi hoitajaksi, jos äiti on imettänyt häntä ne ensimmäiset 3 kk:ta ja isä on käynyt sinä aikana töissäkin.

Vierailija
8/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo evoluutio ja luonnon lait puhuu sen puolesta.

Ja itse en olisi voinut koskaan olla erossa 3kk vauvastani kauempaa kuin sen "vessareissun" verran. Enkä voi ymmärtää miksi jonkun pitäisi!?!Miksi tehdään lapsia..koska niin kuuluu tehdä..?

Ei, en voinut käydä suihkussakaan yksin. Koska piti hyssytellä vauvaa sitterissä tai kuunnella hänen itkuaan..varmaan kaikki tajuaa kumpaa tein mielummin.

Ja nykyään, lapsi hyvin menestyvä koululainen, hänellä ja isällään mielettömän lämmin ja rakastava suhde, voin jopa yöksi jättää heidät keskenään ;)

Anteeksi jos suututin, sanoin vain mielipiteeni.

Ihanaa iltaa KAIKILLE!

Vierailija
9/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin alkukantainen emo minussa estäisi sen, että saalistajaksi tarkoitettu isä jäisi hoitamaan lasta ja minä menisin saalistamaan. Ei, joku muinaisgeeni minussa sanoo, että vauvan paras paikka on äidin syli. MIkä ei estä minua käymästä suihkussa ilman vauvaa.

Vierailija
10/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvassa niin kiinni. Vauvalle on luonnollista ja terveellistäkin kiintyä yhteen ihmiseen ja parhainta on, jos se on äiti, koska äiti on "tuttu" jo vauvan synnyttyä. Miksi nykyään pitää väkisin vääntää tasa-arvoa asiassa, jossa sitä ei oikeasti ole? Kummallakin vanhemmalla on paikkansa, mutta kyllä äiti on äiti pienelle vauvalle. Naisen elimistökin on viritetty vauvanhoitoon toisin kuin miehen. Äidin unentarvekin vähenee vauvan ollessa pieni... Nämä kaikki kertoo vaan siitä, että näin luonto on sen tarkoittanut.

Lisäksi useimmat noin pienten vauvojen äidit on henkisestikin vielä kiinni siinä vauvamaailmassa. Miksi sieltä pitää väkisin repiä itsensä heti pois? Miksei voi antaa itselleen aika muodostaa suhde vauvaan, toipua synnytyksestä ja sitten avautua enemmän maailmalle, kun se tuntuu luontevalta?

t: uraäiti, mutta realisti

Vierailija
11/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.yhteissuihkuttelija 9

Vierailija
12/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään ongelmia asian suhteen :) Muuta kuin että minulla ei ole työpaikkaa ja miehen työ ei oikein anna periksi isyysvapaita. Joskus kyllä on niin että minä teen muutaman homman miehen puolesta ja hän on lasten kanssa. :)

Vierailija
13/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtui tuossa vaiheessa vielä 2h välein. Enkä muutenkaan olisi ollut valmis olemaan erossa vauvasta päivittäin työpäivää.

Vierailija
14/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti hoitaa noin pientä vauvaa.

Itse en vielä kyennyt jättämään jo 9-kuista vauvaa hoitoon vaan jäin hoitovapaalle. Lasten etu on meillä ykkösprioriteetti. Lapset on pieniä niin lyhyen ajan, että haluan antaa heille mahdollisimman hyvän alun elämään.

Vierailija
15/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten on asia jos on kaksi naista ja vauva? minä olen lapsen synnyttänyt mutta palannut töihin ja vaimo hoitaa kotona lasta. Silloinhan kysesssä nimenomaan on äiti vai lasketteko kohdun niin suureen rooliin, että siellä kantanut myös jatkaa symbioosia?

Vierailija
16/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten on asia jos on kaksi naista ja vauva? minä olen lapsen synnyttänyt mutta palannut töihin ja vaimo hoitaa kotona lasta. Silloinhan kysesssä nimenomaan on äiti vai lasketteko kohdun niin suureen rooliin, että siellä kantanut myös jatkaa symbioosia?

vauva on yhtä sen ensisijaisen hoitajan kanssa vielä tuon ikäisenä. Jos synnnyttäjä hoitaa vauvaa tuon 3 kk ja sitten hoitaja vaihtuu, niin toki se järkyttää vauva elämää. Eihän noin pieni edes tiedä olevansa oma erillinen itsensä vaan luulee olevansa yhtä äidin kanssa.

Vierailija
17/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo evoluutio ja luonnon lait puhuu sen puolesta. Ja itse en olisi voinut koskaan olla erossa 3kk vauvastani kauempaa kuin sen "vessareissun" verran. Enkä voi ymmärtää miksi jonkun pitäisi!?!Miksi tehdään lapsia..koska niin kuuluu tehdä..? Ei, en voinut käydä suihkussakaan yksin. Koska piti hyssytellä vauvaa sitterissä tai kuunnella hänen itkuaan..varmaan kaikki tajuaa kumpaa tein mielummin. Ja nykyään, lapsi hyvin menestyvä koululainen, hänellä ja isällään mielettömän lämmin ja rakastava suhde, voin jopa yöksi jättää heidät keskenään ;) Anteeksi jos suututin, sanoin vain mielipiteeni. Ihanaa iltaa KAIKILLE!

koska ME MOLEMMAT HALUSIMME LAPSIA, en vain minä... tai vain mies. Yhdessä silloin hoidamme ja huolehdimme myös lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan, myös vauva-aikana.

Meillä lapsilla on ollut kaksi hoitajaa, ihan alusta asti. Lapset ovat muutamaan pientä vierastuskautta lukuunottamatta (miehen pidempien työmatkojen jälkeen) hyväksyneet ihan yhtä hyvin hoitajakseen minut kuin miehenikin.

Miten se että uskallan ja voin jättää lapseni rauhallisin mielin mieheni hoitoon jo vauvana tarkoittaa etten olisi lapsia halunnut, kun en itse niitä hoida?? Yhtesiähän ne lapset ovat ja miehellä yhtälailla vastuu lapsista ja heidän hoitamisestaan... Hullulta tuntuu että vain minä voisin lasten kanssa olla, kun kerran isäkin on!!

Vierailija
18/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään, lapsi hyvin menestyvä koululainen, hänellä ja isällään mielettömän lämmin ja rakastava suhde, voin jopa yöksi jättää heidät keskenään ;)

jummijammi, joku voi JOPA jättää kouluikäisen yöksi kahden isänsä kanssa! On lämmin ja rakastava suhde! Voi Luoja...

Vierailija
19/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin kun vauva oli 2 kk ja en siis imettänyt sattuneesta syystä. Isukki jäi kotiin vauvan ja kahden koiran hoitajaksi. Meni hyvin ja taatusti sinunkin puolisosi onnistuu.

Vierailija
20/22 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jummijammi, joku voi JOPA jättää kouluikäisen yöksi kahden isänsä kanssa! On lämmin ja rakastava suhde! Voi Luoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi