Ostan lähes kaikki arvokkaat joululahjat kirpputorilta- olenko ainoa?
Ja joku väittää ettei ole lama Suomessa, vaikka koko muussa Euroopassa ona USA:ssa on lama...
Kommentit (10)
sanoi ostavansa joululahjoiksi esim avaamattomia palapelejä ja eväsrasioita joissa oli tarrat paikoillaan.
ihminen oikeasti ostaa kirppikseltä lahjoja muille. Mun mielestä se on aikamoinen rimanalitus.
mahdollisimman paljon joululahjoja kirpputorilta, varsinkin omille lapsilleni. Eikä haittaa vaikka käytön jälkiäkin näkyisi, jos lelu/tavara on muuten ehjä, mieluinen ja käyttökelpoinen.
Yritän opettaa lapsilleni ekologisuutta ja sitä, että tavaraa voi ostaa myös käytettynä, eikä se ole kuin viisasta :)
(Ylipäätään yritän kyllä opettaa lapsille, että tavaraa ei kannata ostaa kuin tarpeeseen, ja että materia ei tuo onnea, mutta jouluna en viitsi lasten iloa pilata lahjattomuudella, vaikkei meillä mitään lahjaröykkiöitä tullakaan näkemään)
Minä ostan kirpputorilta (tai käytännössä enemmän huutiksesta kun en ehdi kirpputoreilla juosta enkä jaksa lasta retuuttaa niissä mukana) yleensä kaiken mahdollisen mitä vaan löydän. Sellaisille ihmisille joiden en usko arvostavan käytettyjä tavaroita ostan kuitenkin aina uutta tavaraa. Usein hankin myös aineettomia lahjoja kuten teatterilippuja tai lahjakortin ravintolaan. Krääsää tuntuu kaikilla olevan ylenmäärin eikä moni tuttavapiirissä keksi mitä voisi tarvita. Kyse ei ole omalla kohdallani rahasta vaan ekologisista arvoista.
mutta ostan paljon kirpputoreilta sekä itselleni että myös lahjoiksi, mikäli hyviä tavaroita sattuu eteen. Itse arvostan todella paljon käytettyä, juuri minulle huolella ajateltua lahjaa. Samoin tiedän muutaman läheisenikin arvostavan, joten heille ostan käytettyä mielelläni. Joskus tosiaan on pilkkahintaan myynnissä näitä uusia merkkituotteita, joita voi antaa sellaisellekin, joka ei kirppiksistä välittäisi. Sillä mistäpä lahjan saaja voisi tietää, mistä tavara on ostettu...
Ostan lähes kaikki vaatteet perheelleni kirppikseltä ja jos sopivaa joululahjaa löytyy niin mikäs siinä. Joku tietenki kuvittelee että jotian tosi kulunutta lumppua, ei, siis sellaista ei. Vaan uudenveroista ja lapsille leluissa toki saa käytön jälki näkyä. Ne kun eivät sitä kerkeä katsoa ku niin innolla avaavat paketin ja rupeavat leikkimään. Uutta tavaraa voin ostaa muillekin kun perheelleni mutta yleensä sit kaupasta ulkopuolisille. En tykkää huonoa vaik joku minulle ostaisi kirppikseltä kun itse arvostan kierrätystä.
Käyn paljon kirppiksillä ja ostan aina kun hyvää tavaraa tulee vastaan. Just ostin lapselle pelin, joka oli täysin hyvässä kunnossa. Kirppiksellä hinta oli 5€, kaupassa uutena 35€.
Sanoin miehellenikin, että arvostaisin todella, jos viitsis nähdä vaivaa ja ostaa mun joululahjan kirppikseltä.
Mulla on kysymys sekä ekologisuudesta että taloudellisesta puolesta.
ja aion jatkaa. Moni läheinen kerää jotain sellaista, jota ei edes voi ostaa enää uutena. Todella ilahtuvat, jos löydän osia astiastoon tai aarteita kirja- tai levyhyllyyn.
Lapsille hankitaan pelejä, kirjoja, musiikkia , leffoja ja vaatettakin paljon kirppikseltä. Nuoriso myy uuusia ja lähes uusia muotivaatteita paljonkin kirppiksellä. Mielelläni säästän kymppejä ostaessani kirppikseltä.
Maailma hukkuu tavaraan, siellä kirppiksilläkin sen huomaa. Avaamattomia pussilakanoita, pyyhkeitä, astiapakkauksia, leffoja, pelejä jne on myynnissä jatkuvasti.
Eli joku muu ostaa kallilla uutta kaupasta lahjaksi ja lahjansaaja ei arvostakaan vaan pistää kiertoon. Aika tyhmää olis olla ostamatta esim. just vaikka laadukkaita pyyhkeitä, joita joku on lahjaksi haaveillut, alle puoleen hintaan siitä mitä kaupassa maksaa sama pakkaus.
Mulla syyt ovat siis myös rahansäästö, ekologisuus ja myös se, ettei tiettyä tavaraa muualta enää löydäkään
Olisin todella hämmästynyt jos lapseni saisivat joululahjan joka olisi ostettu kirppikseltä. Jos se on avaamaton, niin eihän siinä sitten mitään. Mielestäni toisille ei vaan voi ostaa lahjaksi käytettyjä tavaroita. Sitten ymmärrän, jos lahjansaaja ostelee myös kirppiksiltä itselleen tavaroita, ja tietää että hän esim kerää juuri jotain sarjaa tms.
ihminen oikeasti ostaa kirppikseltä lahjoja muille. Mun mielestä se on aikamoinen rimanalitus.