Olen niin onnellinen pph! Lapset+palkka=perfect!
Olen saanut ihanat hoitolapset, käteen jää 2000e/kk ja
meillä on niin kivaa. Touhuillaan rennosti ilman kiireitä, tavataan toisia lapsia puistoissa, pulkkamäessä, kirjastossa. Kotihommatkin tulee tehtyä siinä sivussa. Tämä on just mun työ ja vanhemmat arvostaa!
T. Elämäänsä tyytyväinen hehkuttaja ;)
Kommentit (10)
Kulukorvaukset tulee lisäksi, mutta ne menee hoitolapsista aiheutuviin kuluihin, pääasiassa ruokaan.
En mä antaisi kunnalle sit iloa että voisi kusettaa mua paskalla palkalla.
Mieluummin työtön kuin että joku hyötyisi mun työstä...
Vähän sama asia kuin joku pakottaisi mua myymään itseäni, mutta pitäisi puolet rahoista itsellään.
Mä olen aina ihmetellyt, miten pph:t valittaa huonosta palkasta! Jos on neljä lasta niin hyvinhän siinä tienaa.
Onnea työstäsi :)
perhepäivähoitajaksì?
Toki sulla on oltava asianmukainen koulutus etenkin jos tarkoitus on että kunta ostaa sulta ostopalveluna päivähoitoa. Se on paras tilanne rahantulon suhteen. Voit itse määritellä hinnan, mutta kunta ostaa palvelun eli sulla on 100-varma asiakas.
Voi perustaa toiminimen tai osakeyhtiön, ihan miten vain. Mun anopilla on toiminimi.
niin pääset liiton sivuille, joissa erittäin tarkat maksusuositukset, mitä mistäkin pyytää. Perusliksa yhdestä lapsesta on 650 euroa kuussa, joten x4 = 2600 euroa miinus verot. Kulukorvaukset kuussa ovat muistaakseni 106 euroa lapselta. Lisäksi on erilliset maksut pyhähoidosta, ylitöistä jne. Tämä 650e on siis peruspalkka, olettaen että lapsi on hoidossa arkisin 9h klo 06-18 välisenä aikana.
Ei toi nyt hassumpi palkka kyllä ole, olettaen, että saa olla koko päivän kotona! Onhan sitä töitäkin tehtävä, mutta kuitenkin. Perustyöstä suurin stressi on kuiteskin siinä, että ei pysty päivän aikana tekemään minuuttiakaan kotitöitä.
voisin hyvin kuvitella ryhtyväni yksityiseksi pp-hoitajaksi. Nyt työskentelen pienellä paikkakunnalla media-alalla, eikä muita alan töitä olisi, jos tämä työ menisi alta. Ihan eri ala, mutta voisin hyvinkin harkita!
Mä olen aina ihmetellyt, miten pph:t valittaa huonosta palkasta! Jos on neljä lasta niin hyvinhän siinä tienaa.
Onnea työstäsi :)