Onko kyse alkoholismista, jos ei pysty olla juomatta kerran viikossa
1-2 annosta? Määrät eivät ole siis isoja, mutta se tarve ja himo edes muutamaan annokseen... tätä on itseltäni kysytty... itse miellän alkohlismiin isot annosmäärät, mutta toisaalta onko alkoholismissa kyse ennemminkin viinanhimosta kuin määristä?!
Kommentit (43)
No mammat, voitteko käsi sydämellä väittää, ettette itse ole "koukussa" mihinkään. Ette suklaaseen, sipseihin, kekseihin, kahvipullaan...? Miksi yksi annos alkoholia olisi sen pahempi?
ap kysyi, että onko se alkoholismia ja määritelmän mukaan on.
Silti mammat kittaa sitä päivittäin...
kyllä panis vähän viduttamaan, jos olis PAKKO saada kahvipulla joka päivä, niin kova pakko että vaikka yrittäisn kerjätä sitä, varastaa sen tai myydä itteeni kahvipullan kaipuussa.
Alkoholisteperheen lapsena ja kaiken helvetin keskellä eläneenä olen tyrmistynyt että joku väittää 2 alkoholiannoksen olevan alkoholismia.
Olisittepa olleet minun lapsuudessa läsnä niin ette ikinä pääsätäisi suustanne tuollasta!!! Alkoholismi on jotain ihan muuta kuin viinipullo viikossa, olkoonkin vaikka pakottava tarve juoda se!!
Alkaa olemaan alkoholismin vähättelsytä kyse!
yritä nyt vähän hillitä suuttumustasi, vaikka oletkin "alkoperheen lapsi" eli mielestäsi asian täydellinen asiantuntija..
kysy vaikka lääkäriltä!
Alkoholisteperheen lapsena ja kaiken helvetin keskellä eläneenä olen tyrmistynyt että joku väittää 2 alkoholiannoksen olevan alkoholismia.
Olisittepa olleet minun lapsuudessa läsnä niin ette ikinä pääsätäisi suustanne tuollasta!!! Alkoholismi on jotain ihan muuta kuin viinipullo viikossa, olkoonkin vaikka pakottava tarve juoda se!!
Olen itsekin viettänyt paskan lapsuuden juoppoperheessä, mutta silti sanon että pakonomainen himo alkoholiin viittaa alkoholismiin, oli määrät sitten mitä tahansa.
Nyt kyllä suututtaa!!! Alkoholisteperheen lapsena ja kaiken helvetin keskellä eläneenä olen tyrmistynyt että joku väittää 2 alkoholiannoksen olevan alkoholismia.
olen ärtynyt koko päivän, olenko addikti?? Mun on pakko päästä puolen tunnin iltalenkille tai en saa kunnolla nukutuksi yöllä, olenko addikti? Juon yhden saunaoluen viikossa, sillä kuten aamupala ilman kahvia ja ilta ilman reipasta lenkkiä myöskään saunominen ei tunnu oikealta jos siitä puuttuu olut ja ulkona vilvoittelu. Minulla on vakiintuneita TAPOJA eli hakeudunko hoitoon? t. suomalainen
Ap puhui himosta saada yksi-kaksi annosta alkoholia (viikonloppuna) ja mammat on alkaneet kirjoitella "pakonomaisuudesta" ja "alkoholismista". Mitä tähän voi sanoa muuta kuin get a life, lesta-kotiäiti.
Ap puhui himosta saada yksi-kaksi annosta alkoholia (viikonloppuna) ja mammat on alkaneet kirjoitella "pakonomaisuudesta" ja "alkoholismista". Mitä tähän voi sanoa muuta kuin get a life, lesta-kotiäiti.
olen ärtynyt koko päivän, olenko addikti?? Mun on pakko päästä puolen tunnin iltalenkille tai en saa kunnolla nukutuksi yöllä, olenko addikti? Juon yhden saunaoluen viikossa, sillä kuten aamupala ilman kahvia ja ilta ilman reipasta lenkkiä myöskään saunominen ei tunnu oikealta jos siitä puuttuu olut ja ulkona vilvoittelu. Minulla on vakiintuneita TAPOJA eli hakeudunko hoitoon? t. suomalainen
jos sä haluat niistä eroon, etäkä itse pysty, niin hoitoon sun on hakeuduttava.
jos sä haluat niistä eroon, etäkä itse pysty, niin hoitoon sun on hakeuduttava.
kun intohimo sisustukseen, harrastuksiin tai vaikka uusiin kenkiin. Käytä säkin vähän sitä maalaisjärkeä tai mene hoitoon jos tunnet elämistä kohtaan siihen tyyliin kuin tekstisi antaa ymmärtää.
Katsos kun nää "tavat" ja "rutiinit" on ihan samanlaisia pakkomielteitä
jos sä haluat niistä eroon, etäkä itse pysty, niin hoitoon sun on hakeuduttava.kun intohimo sisustukseen, harrastuksiin tai vaikka uusiin kenkiin. Käytä säkin vähän sitä maalaisjärkeä tai mene hoitoon jos tunnet elämistä kohtaan siihen tyyliin kuin tekstisi antaa ymmärtää.
mulla on ihan riittävästi itsellä addikteja, mutta ei se miksikään muutu, että sitä kaunistelee.
ei ne mulle itselle ole mikään ongelma, joten en nää tarvetta mennä hoitoon. eikä läheisetkään vielä ole niihin puuttunut. sä tunnut nuo asiat nostavan suhteettoman suuriin svääreihin.
ei saa seksiä 1-2 kertaa viikossa, elikkä onko hän SEKSIADDIKTI? Mistä hänelle saa apua?
Mun mieheni muuttuu ärtyneeksi jos ei saa seksiä 1-2 kertaa viikossa, elikkä onko hän SEKSIADDIKTI? Mistä hänelle saa apua?
Eli alkoholin suurkuluttaja ylittää nämä annetut rajat selkeästi ja vetelee audit testeistä isoja pisteitä. Ei kuitenkaan ole vielä pakonomaista tarvetta vetää sitä viinaa esim. joka perjantai ja lauantai tai vaikkapa joka ilta.
Suuri osa suomalaisista etenkin nuorisosta kuuluu tähän suurkuluttajien ryhmään.
Noh, alkoholistilla on sitten tämä pakonomainen tarve ottaa alkoholia, ja tässä ei nyt siis ole välttämättä suurista määristä edes kyse. (tosin Suomessa valitettavan usein kyllä on). Eli jos sinun on aivan pakko ottaa joka perjantai saunan jälkeen yksi olut, olet riippuvainen siitä eli kyse on alkoholismista.
Tuntuu että nämä alkoholi määrien puolustajat pelkäävät vain itse leimautuvansa alkoholisteiksi. Kuulkaas Keski-Euroopassakin on varmasti joukoittain ihmisiä jotka ovat tämän määritelmän mukaan alkoholisteja vaikka juovatkin vain "sivistyneesti viiniä ruuan kanssa".
Ja ei, en ole itsekään sen kummempi. En juo usein, mutta syön karkkia, sipsiä, pullaa ja kaiken lisäksi tupakoin eli todellinen pahis. Mutta sen sanon että pakonomainen tarve on alkoholismia, ei riipu määristä!
Te sekoitatte nyt alkoholismin ja alkoholin suurkulutuksen toisiinsa Eli alkoholin suurkuluttaja ylittää nämä annetut rajat selkeästi ja vetelee audit testeistä isoja pisteitä. Ei kuitenkaan ole vielä pakonomaista tarvetta vetää sitä viinaa esim. joka perjantai ja lauantai tai vaikkapa joka ilta.
Suuri osa suomalaisista etenkin nuorisosta kuuluu tähän suurkuluttajien ryhmään.Noh, alkoholistilla on sitten tämä pakonomainen tarve ottaa alkoholia, ja tässä ei nyt siis ole välttämättä suurista määristä edes kyse. (tosin Suomessa valitettavan usein kyllä on). Eli jos sinun on aivan pakko ottaa joka perjantai saunan jälkeen yksi olut, olet riippuvainen siitä eli kyse on alkoholismista.
Tuntuu että nämä alkoholi määrien puolustajat pelkäävät vain itse leimautuvansa alkoholisteiksi. Kuulkaas Keski-Euroopassakin on varmasti joukoittain ihmisiä jotka ovat tämän määritelmän mukaan alkoholisteja vaikka juovatkin vain "sivistyneesti viiniä ruuan kanssa".
Ja ei, en ole itsekään sen kummempi. En juo usein, mutta syön karkkia, sipsiä, pullaa ja kaiken lisäksi tupakoin eli todellinen pahis. Mutta sen sanon että pakonomainen tarve on alkoholismia, ei riipu määristä!
Yksinkertainen tapa kartoittaa omaa mahdollista alkoholiriippuvuutta on kysyä itseltään neljä kysymystä:
1. Oletko yrittänyt vähentää alkoholin käyttöäsi ja epäonnistunut siinä?
2. Onko läheisesi tai tuttavasi ilmaissut huolensa tai ärtymyksensä alkoholin käytöstäsi?
3. Käytätkö alkoholia keinona lievittää krapulaasi?
4. Tunnetko syyllisyyttä alkoholin käytöstäsi?Jos vastaat myöntävästi kahteen näistä kysymyksistä, sinun on syytä olla huolissasi alkoholin käytöstäsi ja mahdollisesta alkoholiriippuvuudestasi.
Jos vastaa ensimmäiseen kysymykseen kyllä (= on pakko saada se yksi annos viikossa eikä sitä pysty vähentämään) ja muihin ei, niin ei tarkoita että on alkoholisti.
väittää, ettette itse ole "koukussa" mihinkään. Ette suklaaseen, sipseihin, kekseihin, kahvipullaan...? Miksi yksi annos alkoholia olisi sen pahempi?