Imetys on uskonto!
Mä luin tota imetystukilistaa ja alko oikein ahdistamaan mitä kiihkoilua!
Ihan kuin se imetys olis maailman tärkein asia.
Sitten siellä paasattiin siitä, miten 8kk vanha vauva pitäisi saada vielä takaisin rinnalle. Siis hei, miks sen ikäisen pitäis ehdottomasti vielä palata rinnale syömään jos on itse alkanut 'lakkoilemaan' eli kieltäytynyt rinnasta?
Itse imetän sekä annan korviketta ja jopa siitä olen välillä kantanut huonoa omatuntoa. Rintamaito taitaa olla vähän yliarvostettua. Anteeks nyt vaan.
Kommentit (5)
Kun on oman elämän muut jutut vähän vähissä, niin jäädään kiinni yhteen asiaan.
Ihan sama kuin fanaattiset jalkapallofanit, työnarkomaanit, uskovaiset ym. Sama levy jää vaan pyörii, samat jutut.
Kun itsellä pyyhkii hyvin monella eri rintamalla, ei vaan jää aikaa keskittyä vouhkaamaan yhdestä asiasta. Niin se vaan on.
Mä luin tota imetystukilistaa ja alko oikein ahdistamaan mitä kiihkoilua! Ihan kuin se imetys olis maailman tärkein asia. Sitten siellä paasattiin siitä, miten 8kk vanha vauva pitäisi saada vielä takaisin rinnalle. Siis hei, miks sen ikäisen pitäis ehdottomasti vielä palata rinnale syömään jos on itse alkanut 'lakkoilemaan' eli kieltäytynyt rinnasta? Itse imetän sekä annan korviketta ja jopa siitä olen välillä kantanut huonoa omatuntoa. Rintamaito taitaa olla vähän yliarvostettua. Anteeks nyt vaan.
Jos lukee imetystukilistaa niin siella varmasti puhutaan IMETYKSESTA... Eli jos se hermostuttaa niin ei kannata menna sinne. Eika imetys mikaan uskonto ole, se jos mika on konkreettista ja maanlaheista toimintaa, joka ei vaadi uskoa mihinkaan yliluonnolliseen. Jos et halua imettaa, ala imeta, mutta yrita paattaa mita haluat ja elaa tyytyvaisena sen kanssa, ja anna muiden tehda kuten he itse haluavat...
Itse imetin toista lastani 2v asti. Hän oli maitoallerginen, muu maito ei kelvannut tai sopinut.
Olin maitodieetillä tämän takia itsekin ja lopulta kun ruokavalio oli sellainen, meni vuosia että osasin taas käyttää maitotuotteita uudelleen itsekään.
Olisin lopettanut paaaljon aikaisemmin, mutta ei vauva antanut periksi, ja oli helpompaa. Jos olisi tullut takkuilua, niin olisin antanut ehkä periksi, tai stiten kysellyt huolestuneena miten saisi takaisin imetettäväksi, kun muu maito ei kelvannut.
Syitä on monia imettää pitkään. Ei pidä siis heti tuomita toisten valintoja tietämättä taustoja.
Eka vauva oli vertailun vuoksi alusta pitäen lisämaidolla eli korvikkeella, 4kk kohdalla ei kelvannut enää tissi kun sai helpommalla pullosta. Olin ihan tyytyväinen tilanteeseen.
Sitten siellä paasattiin siitä, miten 8kk vanha vauva pitäisi saada vielä takaisin rinnalle. Siis hei, miks sen ikäisen pitäis ehdottomasti vielä palata rinnale syömään jos on itse alkanut 'lakkoilemaan' eli kieltäytynyt rinnasta?
Ja jos ei halua antaa korviketta tai opettaa pullolle, olisi elämä paljon helpompaa jos vauva suostuisi uudelleen rinnalle. Entäs kun mun vauva lakkoili 2-5kk ikäisenä? Olisko pitänyt vain lopettaa ja antaa olla syömättä vai mitä? Olen iloinen että kestin sen ajan ja vauva vihdoin rupesi taas syömään tissiä nätisti. On nyt 10kk ja tissittelyhetket on ihania ja mukavia meistä molemmista, ne aiemmat taistelut on unohtuneet. :)
Alle 1-vuotias kun ei saa vielä lehmänmaitoa ja maidon kuitenkin pitäisi olla pääravinto, niin eikös silloin ole luonnollista yrittää imettää?
jos joku mättää, niin toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos, jooko?
itse imetän oman aikani, se ei kuulu kelleen muulle. eikä mua kiinnosta miten sä lapses ruokit.