Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta joululahjaa/pakettia on mielestäsi kohtuullinen määrä, kun lapsi alle kouluikäinen?

Vierailija
27.11.2010 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään sillä määrälllä vaan enemmänkin sillä mitä ne maksaa on minulle väliä. Viime jouluna lapseni taisi saada yhteensä noin 40 pakettia, minulta muistaakseni 15-20, joista osa oli jotain ihan pieniä juttuja. Joissakin perheissä on tärkeää että heillä annetaan vain muutama lahja, mutta meillä sillä määrällä ei ole väliä.

Vierailija
2/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/antava ruokakunta eli vaikka 1 vanhemmilta 2 isovanhemmilta (kummankin puolelta) 1-2 kummeilta riippuen kummien määrästä vanhempien sisaruksilta kultakin 1, jos ollaan läheisiä Alle kymmenen pakettia perheen koosta riippuen

Minun lapselle kaikki saa tuoda sen verran lahjoja kuin haluaa ja haluan niitä itsekin antaa, myös lapselleni, joten annan niitä. Ei tulisi mieleenkää sanoa että saa tuoda lahjaa minulle tai lapselleni!

Entä jos kummit ei ole kovin läheisiä keskenään pitäisikö heidän silti ostaa yksi yhteinenlahja? Lapsellan on 4 kummia ja kyllä heiltä kaikilta tulee erikseen lahja eikä mitään 1-2 yhteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä meidän pojalle.

Sitä enemmästä hän selvästi hämmentyy ja ei osaa (ainakaan heti) nauttia kaikista lahjoista.

10 on aisoissa pysyvä lukumäärä, josta on kuitenkin jo paljon riemua.

Ja kyllä minä rajoittaisin, jos joku haluaa tuputtaa monta lahjaa lapselle. Liika tavaramäärä ei kumminkaan ole niin hyvä asia.

Vierailija
4/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rajoitettako te jotkut ihan oikeasti montako lahjaa joku saa tuoda teidän lapselle?

Lisäksi pyritään yhdistämään lahjoja esim. aikuinen sisar &vanhempansa antoivat yhdessä legopaloaseman jne.

Tavarapaljoudessa ei ole mitään hyvää eikä kivaa. Joko on kauheasti pientä krääsää tai sitten järjettömän kalliita lahjoja, joista kaikista ei ehditä iloita, jos niitä tulee liikaa yhdellä kertaa.

Vierailija
5/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin rajoitetaan. On puhuttu että 1 pehmeä ja 1 kova paketti/antaja. Tai jos on joku isompi/kalliimpi juttu niin ostetaan kaikki yhdessä.

Vierailija
6/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se jää yritykseksi, sillä nimenomaan appivanhemmat eivät usko tätä ja ostavat ihan valtavia määriä joka joulu ja joka synttäreillä lahjoja. Minusta liika on liikaa joulunakin. Ja jos synttärilahjaksiksin yksi lapsi saa vähintään 5 pakettia pelkästään isovanhemmiltaan, niin se on liikaa.

En haluaisi opettaa lapsiani liikaan materiaan. Mutta ne alkavat olla jo tottuneita siihen, että yksi lahja ei ole mitään, pitää olla vähintään 10. Ja se on surullista.

Vierailija
7/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään sillä määrälllä vaan enemmänkin sillä mitä ne maksaa on minulle väliä. Viime jouluna lapseni taisi saada yhteensä noin 40 pakettia, minulta muistaakseni 15-20, joista osa oli jotain ihan pieniä juttuja. Joissakin perheissä on tärkeää että heillä annetaan vain muutama lahja, mutta meillä sillä määrällä ei ole väliä.

silläkö rakkautesi ostat =DDD

Vierailija
8/13 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei ainakaan koskaan ole tarvinnut rajoittaa lasten saamien lahjojen määrää. Hyvä kun jotain saavat.

Itse koitamme lähinnä tasapainottaa lasten lahjoja, kun jollakin lapsilla on kovin läheiset kummit, toisella lapsella taas ei. Saa siis jouluna maksimissaan joulukortin kummeiltaan.

Yksi lapsista on appivanhempien lemmikki, tasaamme sit omilla lahjoillamme tilannetta. Lapset ovat suht samanikäisiä ja vertailevat kyllä lahjojaan.

Emme vaadi kuitenkaan lahjoja enkä oleta että kummien tehtävä on olla lahja-automaatteja tms. Lapset kyllä muistavat kummejaan tasapuolisesti, lähettävät muutenkin kuin jouluna esim. postia kummeille. Toisille niillä vaan ei tunnu olevan arvoa. Ihmiset muuttuvat elämän myötä, aikanaan olivat läheisiä ja välittivät.

Ostamme useitakin lahjoja käytettyinä ja lapset ovat niistä ihan iloisia olleet. Toivottu peli tai kirja on ihan yhtä mieluinen vaikka oliskin käytetty.Joku kiva vaatekin on ollut aina lapsista mieluisa. Mummin hankkimat sukat ja kalsarit ym ovat nekin aina kelvanneet. Lapset kokevat sen jo perinteenä, että saavat noitakin.

Vierailija
9/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa muussa voi olla tiukkapipo, mutta jouluna voisi kukin relata. Ainakin niin, ettei aleta kytätä ja kauhistella naapurin kakrun lahjoja.

Vierailija
10/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilta vanhemmilta ei tarvi antaa lainkaan. Meillä kun noita halukkaita antajia on aika paljon, niin ei olla itse annettu lapsillemme. Kuitenkin vanhemmat ostaa ne turvaistuimet, polkupyörät, kerrossängyt, pianotunnit yms. muutenkin.

Lahjan antaja voi loukkaantua, jos hän ei saa lahjaa antaa. Miksi siis lainkaan rajoittamaan?

Vierailija
11/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle lapselle

Vierailija
12/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ainoastaan sitä että saa ainakin muutaman mitä on toivonutkin. Ylärajaa ei ole eikä tule, vaikka olisin tämän vuoksi maailman huonoin äiti jonkun kireänutturaisen mielestä. Kaikenmaailman ongelmia ihmisillä.

Noin yleisesti ajattelen kyllä aika paljon ympäristöongelmia jne.

Vierailija
13/13 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vanhemmilta

2 isovanhemmilta (kummankin puolelta)

1-2 kummeilta riippuen kummien määrästä

vanhempien sisaruksilta kultakin 1, jos ollaan läheisiä

Alle kymmenen pakettia perheen koosta riippuen