Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryttänyt n.1vkon ajan päivittäin, pelottaa mistä moinen oire :((

Vierailija
27.11.2010 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörryttää, huimaa mitä lie ja nuppi ihan "sumuinen".

Aloitin syyskuussa uudessa työpaikassani, koeaikakin siis menossa ja vaikka pomo ollut tod mahtava tähän asti ja tämän flunssani suhteen niin silti hirvittää jos en vieläkään ole työkunnossa.

Olin siis koko tämän vkon työterveyslääkärin diagnoosilla (laryngiitti ym) sairauslomalla ja sitä edeltävän vkon to&pe omalla ilmola kun ei tullut lainkaan ääntä.

Luulen että menen huomenna normaalisti töihin ja katson oloani siellä, tarvittaessa sitten ti-aamuna taas soitto työterveyteen.

Mutta tämä huimaus:((

ap

Vierailija
2/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri diagnisoi tuon sinulla?? googlasin äkkisiltään ja iski oikein kammo kaikkia mahdollisia tutkimuksia kohtaan mitkä mainittiin jonkun huimauspotilaan kohdalla tehdyksi...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt kuitenkin uudestaan lääkärissä. Mä luulen, että sulle on nyt muodostunut se poskiontelon tulehdus ja todennäköisesti myös korvatulehdus. Itselleni kävi kerran samoin. Ensin lääkäri sanoi, että ehkä poskiontelon tulehdus. Meni useampi päivä ja tuli tooosi höntti olo, pyörrytti ja väsähtänyt .Menin töihin mutta en pystynyt olemaan siellä ja menin takaisin lekuriin -- sitten löytyi tulehdusta korvasta, poskiontelosta ja otsaontelosta.

Vierailija
4/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime keväisen huimauksen, mutta kas vaan, olinkin raskaana!

Ikävä kyllä se huimaus on kiusannut koko raskausajan toisinaan, viimeksi pari viikkoa sitten noin viikon ajan.

Vierailija
5/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi kertaa asentohuimaus flunssan jälkeen, molemmilla kerroilla se oli pahimmillaan levossa. Pääh kääntö yöllä unessa aiheutti oksennusrefleksin, johoon tietty aina heräsin. Parannuskeinona pitää tyrittää toistaa raktion aiheuttanutta liikettä monta kertaa, vaikka kuinka vaikeaa olisi. Myöhemmin se tuntui kun kumarteli. On mennyt ohi 2-4 viikossa.

Vierailija
6/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, jos jaksais niin vääntäisin tuosta jotain kaksimielistä mutta en nyt jaksa, sekin kertoo jotain olostani:(

Jos nro15 olet "langoilla" niin kertoisitko ja kommentoisitko tuota diagnoosiasi tasapainoelimen tulehduksesta? Kiitos!

ps, oliko sulla yhtenä oireena armoton väsymys? mulla ei välillä meinaa pysyä silmäluomet auki:((

ap

Vierailija
7/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaton tulehdus (virus tai bakteeri, ei väliä) voi aiheuttaa sydänlihaksentulehduksen. Tämä taas pahimmillaan johtaa kuolemaan, mutta hoitamattomana vähintään aiheuttaa pysyviä muutoksia sydänlihakseen. Tästä taas voi seurata sydämenvajaatoiminta, joka taas edetessään johtaa kuolemaan.

Itseäni huimasi ja päätä särki sydämenvajaatoiminnan vuoksi, muitakin oireita oli, vaan lääkäreiden mielestä ei ollut kyse mistään vakavasta...

Vierailija
8/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin silloin etenkin aloittaisin nyt vaan sen antibiootin. Ihan sama, onko tulehdus korvassa vai sydamessa vai missa, ei siita ainakaan haittaa ole. Ja jos olo on edelleen huono n. 48 h kuluttua antibiootin aloittamisesta (tai huononee tasta nykyisesta sita ennen) niin menisin uudestaan laakariin.

Vierailija
9/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut kuumetta laikaan tämän taudin yhteydessä.

ap

Vierailija
10/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks kertaa tota huimausta. Sai melkein pitää seinistä kiinni kun kun käveli. Ekal kerral oli joku nestekupla korvassa ja toisella kerralla niska jumissa. En osannu kuvitella kumpaakaan, koska ei ollu korvakipua eikä niskakipua

Vierailija
11/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan puuroa pää täys ja luomet painaa tonnin.

Voi iktujen itku, pitäiskö mun sitten ilmoittaa etten tule huomennakaan vaan soitan työterveyteen aamulla.

En MILLÄÄN viitsisi/haluaisi tehdä niin enkä ylipäätään olla nyt enää pois töistä ainakaan tämän saman taudin tai mikä lie tämä onkin tiimoilta.

ap

Vierailija
12/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi että näin myöhässä.

Mutta oireina pahoinvointi ja huimaus..en oo ihan varma väsymyksestä, kun tästä on nyt aikaa 4 vuotta.

Diagnoosin teki pelkästään jollain näkötestillä, muistaakseni. Ei mitään kummempia, oli kai aika varma tapaus, kun sairastin tosiaan kolme flunssaa putkeen.

Oireet helpotti noin viikossa, lääkitystä ei ole. Tasapaino ei ole vieläkään täysin normaali, tuskin koskaan tulee olemaankaan.

Tsemppiä ap! Toivottavasti vaiva selviää!

T. 15

Vierailija
13/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa, että tämä "tauti" alkoi ihan yllättäin. Heräsin yöllä silittelemään vauvaa, joka itkeskeli. En tahtonut pystyssä pysyä, olo oli aivan käsittämätön; ihan kuin olisin tutkiskellut itseäni itseni ulkopuolelta. Pelotti TOSI paljon!

Ylös sängystä en päässyt ilman apua pariin päivään, ja vielä monen päivän päästä ylhäällä olo aiheutti todella huonon olon.

Lääkärissä kävin YTHS:ssä, lääkäri tosiaan teki diagnoosin varmaan sen perusteella, kun olin sairastanut juuri flunssan. Äskeisessä viestissä sanoin että se oli näkötesti, mutta taisipa olla ennemminkin joku kuulotesti ;). En muista, ja olin aivan paniikissakin, kun olin varma että se on joko aivosyöpä tai -verenvuoto.

Oireet alkoi helpottaa pikkuhiljaa, mutta esim. autoa en uskaltanut ajaa viikkoihin itse (onneksi olin silloin kotona lasten kanssa).

Olo oli pitkän aikaa sellainen epätodellinen, vaikka pahin huimaus menikin ohi n. viikossa.

Vierailija
14/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoida nyt se poskiontelontulehdus ja mahdollinen korvatulehdus pois niin huimaus ja väsymyskin helpottaa!!!

T:sama joka ilmoitti usein poskiontelontulehduksesta kärsivänsä. Minulla tosi harvoin kuumetta vaikka monesti tuo vaivaakin, ei siihen läheskään aina kuumetta liity!

Vierailija
15/31 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aiheuttaa ainakin tasapainohäiriöitä.

Vierailija
16/31 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asentohuimaus?

Vierailija
17/31 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin muutoin jo terve mutta pyörrytti vielä useamman viikon ajan. Inhottavaa.

Voisiko syy olla kireissä niskalihaksissa? Stressissä?

Toivottavasti helpottaa pian!

Vierailija
18/31 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee silloin tällöin pahoja ongelmia niskan kanssa ja kyllä silloin voi huimatakin.

Mutta huimaus ja pyörryttäminen ei kyllä ole ihan sama asia.

Vierailija
19/31 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine, matala hb (anemia), asentohuimaus (siihen liittyy tosin yleensa myos oksentelu), erilaiset korviin liittyvat ongelmat (tasapainoelinhan sijaitsee korvassa). Laakariin vaan, kylla se siella selviaa.

Vierailija
20/31 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun 1vkon ajan olen ollut jonkinasteisessa flunssassa, ma-aamuna työterveyslääkäri totesi että on kurkunpäätulehdus ja mahd poskiontelotulehdus.

En aloittanut antibioottikuuria, olisikohan sittenkin pitänyt...

Vituttaa, ma olis kuitenkin töihin mentävä, tai ainakin sairausloma loppuu siihen.

On TODELLA korkea kynnys jatkaa sairauslomaa enää:/

ap