Voiko narsistinen mies muuttua ykskaks?
Olen ollut kauan sitä mieltä, että mieheni on narsisti:
Kääntää kaikki asiat koskemaan itseään, kaikki mun pettymykset ja vihat ottaa osoituksena itseensä, vaikka olisin vihainen auton umpijäässä oleville ikkunoille.
valehtelee rahasta ja omaisuudesta ja tekemistään asioista.
Kaikki hänen tekemänsä asiat, ostamansa lahjat ovat aina ne parhaimmat jalaadukkaimmat ja kalleimmat. Vaikka eivät olekaan.
Jos kotona joku ei mene kuinka hän haluaa, seuraa ihme raivoilua ja syyttelyä, jopa teini on saanut niistä tuta.
Yks päivä annoin tulla vuoden kaunat, kerroin, että en enää edes rakasta häntä, koska on kohdellut tytöäkin niin pahasti.
Nyt sitten on mennyt jo kuukausi, että sanoo joka välissä kuinka rakastaa ja haluaa halailla....on ollut ystävällinen myös tytölleen.
Voiko olla niin, että yhtäkkiä on muuttunut vai onko tää jotain peliä taas..
Kommentit (14)
ei muutu. Hyvittelyvaihe päällä jonkin aikaa.
Sitä vaan joutuu suunnittelemaan, myymään turhia kamoja kirpparilla, säästämään rahaa, katsomaan kämppää yms.
ei hitaasti eikä nopeasti. Vauriot ovat niin syvällä, että vuosikausien terapiallakaan on vaikeaa saada pysyviä muutoksia aikaan.
Kuullostaa muuten ihan mun vaimolta :(, siis tuo ennen tilanne. Ehkä se kaipasikin vähän vastaansanomista ja nyt kun sai niin auttoi asiaa.
sitten olet tehnyt humpuukidiagnoosin koska et osaa ajatella omilla aivoillasi.
sitten olet tehnyt humpuukidiagnoosin koska et osaa ajatella omilla aivoillasi.
Olin juurikin sanomassa samaa. Oikeita narsisteja taitaa olla jotain promillen luokkaa ja aina kun lukee näitä naisten palstoja niin tuntuu, että niitä on 98 %;a miehistä :)
mies on narsisti ei voi muuttua, ei ollenkaan.
Olen ollut mieheni kanssa kohta 20 vuotta.
Narsismin piirteet on tulleet tutuiksi, voin olla tietty väärässäkin, olenhan jo näinä vuosina uskonut, että tämä kaikki on ihan normaalia.
Mun ystävät ei kelpaa miehelleni, paitsi yks. Muista hänen ei tarvitse tykätä.
Sääntöjä hänen ei tartte noudattaa,
mun sukukaan ei ole mitään. Omaa äitiään ja isäänsä käy joka päivä kuiten moikkaamassa.
Minä en tee perheen hyväks mitään, (vaikka teen ruuat, siivoan, )
Hän maksaa suurimman osan maksuista, koska talokin on hänen. Ja koska hän maksaa, hän myös määrää mitä hänen kotonaan tehdään!! Kuka käy kylässä tai jos joku erehtyis tulemaan yövieraaksi, osoittaa mieheni mieltään. Pari kertaa vuodessa tulee ystävätär käymään, mieheni ei tule edes tervehtimään häntä.
Normaaliako???
Minä olen käynyt aiemmin enemmänkin ravintoloissa, nykyisin noin kerran kolmessa kuussa. Ennen olinkin juoppo ja huora.
En ole koskaa saanut empatiaa mieheltäni, kun sairastan tai esim. kun sairastuin syöpään, mieheni ei kertaakaan edes tehnyt ruokaa tai laita paikkoja kuntoon. Saati, että olisi ollut huolissaan ja ottanut kainaloon.
Nykyisin kun joku olisi tulossa yökylään, alkaa jo sydän pampailemaan kun jotenkin pelottaa sanoa sitä miehelle, kun hän tulee niin vihaiseksi.
Meillä ei käy koskaan hänen ystäviään (?) eipä niitä juurikaan ole, muutama työkaveri ja harrastuskaveri.
Lapsen kans hän ei koskaan mennyt minnekään mikä olisi ollu lapsesta kivaa, kauppaan ottaisi mukaan ja kun tämä teini ei enää lähde, niin sanoo. Joo mihinkään ei sitten viititä lähteä mitä hän ehdottaa. :)
Olen sitä mieltä, näin itse muutoksen kokeneena. En tosin ystävieni ja vaimoni mielestä ole ollut narsistinen mutta elämäni on muuten muuttunut täysin. Tilanteesta joka oli melkein samanlainen. Vaimoni sanoi mulle että ei rakasta mua enää kuin puolison tulis ja siitä kaikki alkoi.. mieskin voi muuttua. kannattaa kuitenkin olla seuraavat kuukaudet varuillaan mutta älä please syytä tai mitään yli ampuvasti jos mies on oikeasti muuttunut niin se sattuu enemmän kuin osaat kuvitellaakaan. Kaikki voi olla vaan peliä mutta epäilen vahvasti että miehesi on muuttunut, sanoi psykologit mitä tahansa. Kannattaa jättää Jumalan mentävä aukko elämääsi. Jos et vielä usko niin Kokeile Jumalan rakkaudellista lähestymistä niin saat nähdä ihmeitä. esim miehesi on lauhkea kuin lammas loppu elämänne.
Rakkaudella Ystävä
Tuo aloittajankin mies on todennäköiseati vaan hieman vaikealuoteinen ihminen (itsepä olet hänet muuten ottanut), sekä jotkut paineet ja elämäntilanteet saattavat saada ihmisen ärähtelemään välillä turhemmmistakin asioista. Ihmiset eivät ole täydellisiä, et kai aloittaja sinä itsekään???
Mikään ei siis huomioideni mukaan ole tässä maailmassa niin täydellinen kuin tietynlainen naisihminen, joka niin kovin mielellään määrittelee ympäristönsä ihmisiä milloin mihinkin lokeroihin, ja narsisteiksi nyt erityisesti tällä hetkellä. Niin kliseistä kuin se onkin, niin peilin eteen voisi myös mennä oikein todella kriittisin silmin kerrankin. Ota malka ensin omasta silmästäsi vai kuinka se menikään.
Minä uskon, että näissä pareissa on harvoin se yksi todella viaton ja yksi aivan kamala. Joskus varmasti niinkin oikein patologisissa tapauksissa, ja sympatiani silloin uhreille, mutta yleensä siellä on yksi kilpensä kiillottaja ja sitten hänelle sopiva ihmisroskakori joka on "niin kamala eikä varmasti osaa muuttuakaan ja jos muuttuukin ja parantaa tapansa, niin eihän se narsku tosissaan ole.". BLAAAAH!
Annoit siis palautteen ja se tehosi. Ei jukolauta, etteikö ihminen voisi korjata käytöstään?
Mopo voi karata käsistä joskus jokaisella. Jos se palaa siihen piakkoin ja sama kuvio toistuu vielä useamman kerran ja pahenee, niin sitten voi narsu.
Olisi ihan hyvä juttu, jos vaikka tietyin väliajoin arvioisitte toisianne ja antaisitte palautetta. Joka toinen vikko/kuukausi tms. siis arvioidun tarpeen mukaan.
Ei kyllä kuulosta kovinkaan pahalta.
Annoit siis palautteen ja se tehosi. Ei jukolauta, etteikö ihminen voisi korjata käytöstään?
Mopo voi karata käsistä joskus jokaisella. Jos se palaa siihen piakkoin ja sama kuvio toistuu vielä useamman kerran ja pahenee, niin sitten voi narsu.
Olisi ihan hyvä juttu, jos vaikka tietyin väliajoin arvioisitte toisianne ja antaisitte palautetta. Joka toinen vikko/kuukausi tms. siis arvioidun tarpeen mukaan.
Ei kyllä kuulosta kovinkaan pahalta.
Pelkää ettet viihdykään hänen lähteenään enää.