Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennenaikainen joulu- ja uudenvuodenlupaus.

Vierailija
27.11.2010 |

Minua rasittaa anonyymien keskustelupalstojen järkyttävä taso. Aina silloin tällöin luulen, että tämän nykyisen tason alapuolelle ei enää voida päästä, mutta silloin ilmestyy jokin uusi ilmiö, joka todistaa uskoni vääräksi.

Lupaankin omalta osaltani pyrkiä tästä lähiten aina korjaamaan tätä tosiseikkaa.

En kirjoita tänne enää yhtään yksinkertaistettua aloitusta tai vastausta, vaan pyrin aina säilyttämään oman tasoni.

En lähde mukaan enää yhteenkään typerään jankkaukseen, en omaksu yhtään itselleni vierasta roolia tai näkökulmaa ajatuksellisen Mark Twain-harjoituksen vuoksi (Tiedämmehän me toki kaikki, että Samuel Clemensillä oli tapana väitellä paremman vastuksen puutteessa itsensä kanssa lehtien yleisönosastopalstoilla), en enää koskaan yksinkertaista itseäni tai ajatuksia tarkoituksellisesti, enkä alennu lokaamaan tai pilkkaamaan ketään, vaan pyrin aidosti ja rehellisesti kaivamaan esiin kysymällä itseäni askarruttavat seikat omituisemmistakin näkökulmista.

En kirjoita yhtään provoa, joka sisältäisi näkökulman, johon en aidosti usko. Varaan kuitenkin itselleni oikeuden muunnella totuutta juuri sen verran, että intimiteettisuoja ja anonyymiyteni säilyy, mutta en yhtään enempää.

Olen aiemmini toiminut usein kaiken edellä kuvaamani vastaisesti, mutta en tee niin enää. Tällä lupauksellani ei ole mitään muuta funktiota kuin tehdä tästä palstasta edes hiukan laadukkaampi, sillä olen totaalisen kyllästynyt tähän idiotismiin.

Ymmärrän toki, että tämä tekee minusta digitaalisen ajan Doña Quijotem.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla