Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellisenä opiskelijana vaihtoon? Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
27.11.2010 |

Kiinnostaisi kuulla jos on :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun taholta kiellettiin, tai siis valittiin muita vaihto-ohjelmiin eikä minua

Vierailija
2/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei perheellistä voisi valita?

Meillä olisi nyt hyvä tilanne lähteä jos mies pääsisi vaihtoon. Itse vin työskennellä ulkomailla yhtä hyvin kun kotimaassakin ja lapset alle koulukäisiä.

Mutta jos eivät ota perheellisiä...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopeutumiseen vaihtoon ja vaihdon keskeyttäminen on todennäköisempi kuin perheettömillä

Vierailija
4/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei perheellistä voisi valita?

Meillä olisi nyt hyvä tilanne lähteä jos mies pääsisi vaihtoon. Itse vin työskennellä ulkomailla yhtä hyvin kun kotimaassakin ja lapset alle koulukäisiä.

Mutta jos eivät ota perheellisiä...

ap

vai olisitkos koko perheen voimin lähdössä?

Vierailija
5/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oppilaitos maksaa majoituksen ym. niin on ihan ymmärrettävää, että valitsevat perheettömiä, jotka on mahdollista majoittaa asuntolaan tai vastaavaan halvempaan majoitukseen. Perheellinen lasten kanssa ei oikein voi opiskelija-asuntolaan mennä...

Mutta kannattaa selvittää miehen oppilaitoksesta. Itse olen opiskellut ulkomailla, ja kyllä siellä oli perheellisiäkin opiskelijoita ja oman ohjelmani kanssa olisin varmaan voinut myös lähteä perheellisenä. Järjestimme ja maksoimme itse asumisen, joten yhtä hyvin olisin voinut vuokrata suuremman asunnon. Toki olisi sitten maksanutkin enemmän. Ja kannattaa huomata, että joihinkin maihin puoliso (ja lapset tietysti myös) tarvitsee myös viisumin tai oleskeluluvan (yleensä se varmaan opiskelijan perheelle järjestyy) ja työlupaa ei välttämättä saa (esim. USA). Joten toki voi lähteä, mutta koko perheen eläminen siellä voi olla varsin arvokasta, toki varmaan ihan mielenkiintoinen kokemus.

miksi ei perheellistä voisi valita? Meillä olisi nyt hyvä tilanne lähteä jos mies pääsisi vaihtoon. Itse vin työskennellä ulkomailla yhtä hyvin kun kotimaassakin ja lapset alle koulukäisiä. Mutta jos eivät ota perheellisiä... ap

Vierailija
6/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni kannalta ei ole väliä missä olen. Miestä kiinnostaisi hakea vaihtoon. Tässä haussa olisi hyvä sauma, vuoden päästä olevassa menee aloitus jo liian pitkälle.

Meillä ei ole juuri mitään tietoa asiasta, äskettäin vasta ruvettiin miettimään.. Mutta jos ei perheellisiä oteta niin ei kai sille mitään voi. Tosin keskeyttämisen kannalta on ihn eri asia jos perhe on mukana, ei kai se kiellettyä ole?

ap

Vierailija
7/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yliopistossa kysellä perheestä. Vaihto-opiskelija voi järjestää itse asumisensa ja ottaa perheen mukaan, ainakin jos on kyse EU-maasta.

Vierailija
8/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutun perheellisen opiskelija vaihdosta. Etsi vaikka kirjastosta.

Vierailija
9/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy etsiä tuo lehti. Ja kiitos muutenkin vastauksista, täytyy selvitellä asioita.

Tosiaan EU:a ajateltiin, ja että itse vuokrattaisiin asunto ym.

Vierailija
10/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni Erasmus-vaihtoon Irlantiin toisesta EU-maasta pienen tyttarensa kanssa. Mies jai kotimaahan omia opintojaan suorittamaan. Ihan hyvin se meni, vaikka yh:na oli varmasti viela enemman sommittelemista... Lapsi meni paikalliseen tarhaan. Nainen oli vaihdon loppuun asti ja pariskuntakin on muuten edelleen yksissa... ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän