Miten toinen raskautesi erosi ensimmäisestä?
Oliko suuria eroja fyysisten vaivojen, painonnousun, vatsan kasvamisen, jaksamisen, synnytyksestä toipumisen tai muiden seikkojen osalta? Mikä oli esikoisen ja kakkosen ikäero? Jälkeenpäin ajatellen oliko mahdollisesti lapsen sukupuolella vaikutusta raskausoireisiin? Itsellä menossa toinen raskaus puolivälissä ja tuntuu, että esikoisen odottaminen oli liki ruusuilla tanssimista. Nyt on kaikenlaista kremppaa ja kolotusta paljon enemmän, myös huomattavasti enemmän väsymystä ilmassa.
Kommentit (3)
Kuulostaa tutulta... lisäksi päänsärkyä, hartiajomotusta ja pinna kireällä. Kaukana siitä hehkeästä 1. raskaudesta.
Ap
Minulla oli aika samankaltaiset raskaudet muuten, paitsi että toisella kertaa maha kasvoi vielä paljon suuremmaksi, vaikka itse vauva oli pienempi, ja vaikka mun painoni nousi vähemmän kuin ekalla kerralla.
Toisesta synnytyksestäni toivuin todella paljon helpommin kuin ensimmäisestä. Synnytys oli myös paljon nopeampi.
Eka raskaus oli helppo, ei juuri pahoinvointia, iho oli hyvässä kunnossa, hiukset kasvoi huimasti, ja olo oli alkuviikkojen väsymyksen jälkeen tosi hyvä ja energinen!
Toinen raskaus nyt menossa, ja ekat 15 viikkoo kunnon pahoinvointi, anemia, liian alhanen verenpaine, naama kukkii ja tukka piti leikata kun ohentu niin paljon, ja vasta puolesta välistä lähtien olen päässyt käymään lenkillä/jumpassa jne.
Ja molemmat tyttöjä!