Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset 2011

26.11.2010 |

Kommentit (708)

Vierailija
361/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata Iltikselle niistä oviksen jälkeisistä valkkareista. Ei siis tullut heti oviksen jälkeen, mut kolimsen päivää oviksesta jo tulikin. Mulla tuli sitä vähän, mutta normikiertoon verrattuna huomattavasti kuitenkin. Määrä vaihteli päivittäin, välillä luulin et se loppui, mut taas seuraavana päivänä sitä tuli. Nyt sitä tulee taas... Miks? Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mistä se tulee? Sit dpo 7 alkaen tuli niitä repäisykipuja.

PRIS

Vierailija
362/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää plussia odotellaan!

Iltis: Nyt on kyllä pakko ihan nuhdella sua! Hiiteen tollaset masentavat tilastot ja prosentit! Jos täällä olis kaikki Suomen vauvakuumeiset yrittävät hormoonihirmut, niin sitten voisin olla sun kanssa samaa mieltä, mutta en nyt! Kyllä täällä tulee vielä niin monta plussaa, ettei yhden käden sormet riitä :) Ja juu, olen ihan varma siitä :D! Nyt kun olet noin manannut, niin olen ihan varma, että sulle tulee tästä kierrosta KAKSOSET! Mites sitten suu pannaan, hih!

Pris ja muut repäisykipuilijat: Mitä noi repäisykivut oikeestaan on? Siis onko teillä niitä joka kierrossa, vai onko se jotenkin poikkeus? Kun mulla on aina ollut silloin tällöin (ehkä sen kerran kuussa) sellasia kipuja, joita vois just kuvata sanalla repäisy. Äsken, sohvalta noustessa vihlasi ilman mitään ennakkovarotusta tosi kovin. Mutta se tuntuu kyllä lähinnä siltä, että joku tuikkais sukkapuikolla emättimen pohjaan. Missä se pitäisi tuntua? Kipu kestää viiltävänä parista sekunnista viiteen, kuuteen, eli ei kauaa. Mutta voiko nää siis olla niitä repäisykipuja? Mulla on siis ollut niitä aina, enkä kuvittele niitä siis omalla kohdallani raskaudesta johtuviksi, mutta mietin vain. Olen usein miettinyt mitä ovat, niin ajattelin, oisko tässä selitys.

Nyt suunnattava kiireellä kauppaan, ettei kuolla nälkään huomenna. Mutta paljon plussia kaikille! Tulen aamulla tarkistamaan piinailijoiden tilanteen!

Uuve kp 22 (olettaisin oviksen olleen suunnilleen kp 16, eli nyt olis suunnilleen dpo 6???)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi sun tapaus kyllä kertoo paljon tilastoista ja todennäköisyyksistä eli hiiteen vaan kaikki semmoset laskelmat! Se kertoo myös siitä, että stressaamatta onnistuu raskaaksi tulo mutta miten se sitten käytännössä menee, onkin ihan eri juttu;)

Evelina sanoi myös hyvin tilastoista, eipä sinunkaan tapaus ihan tilastojen mukaan mene, ikävä kyllä! Ihanaa, että jaksat kuitenkin olla positiivisella mielellä!

Ja Uuve meni manaamaan Iltikselle kaksoset...hih;)

Täällä on alkanut pieni menkkajuilinta mutta tuhrua ei onneksi vielä näy. T.Wilpuri kp25/27-30

P.S. Kiva Ponityttö, kun kävit sinäkin kertomassa kuulumisia!

Vierailija
364/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mutta onnea Rontsukalle! Mahtavaa että pitkän odotuksen jälkeen tärppäs, vastoin kaikkia olosuhteita.

Mulla alko menkat eilen, eli kierto lyheni 2 päivää, mikä on ihan hyvä. Mietin vaan että oisko mulla nyt voinu mitenkään olla alkuraskauden/kemiallinen keskenmeno nyt ku nää kivut on tosi outoja. Sellasia teräviä vihlaisuja yhtäkkiä eikä niinkään kramppeja. Ja tänään kun kävin vessassa oli siteeseen tullu sellanen vaaleenpunainen limaklöntti (sori ilmaisu), koskaan ei oo menkkojen aikaan tullu tollasta. Noh, kukapas sen tietää..

Kiitos teille kaikille tästä palstasta ja kun olette tukena. Se on tärkeää!

Seurailen tätä pinoa mutta aion sitten siirtyö tuohon lokakuisten puolelle.

Lindaliina

Vierailija
365/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kärsinyt niistä repäisykivuista nyt tässä kierrossa. Yöllä kun kääntyy nopeasti tai vaikka aivastan holtittomasti niin tuntuu kun joku osa irtoaisi siis repeäisi. Se tuntuu ainakin jommalla kummalla puolella enemmän. Sattuu aika kovaa. Menee ohi nopeasti, mut jonkun sekunnin kestävät "jälkimainingit" siitä jää.

Lindaliina: Surku, että sinulle tuli se äkäinen täti jo eilen. Pahoittelut!

ILTIIIIIIS??? Missä olet?

PRIS

366/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans ihan samanlaisia repäisykipuja. kestää jonkin sekunnin kun tekee äkäisen liikkeen. Vaikka nousee nopeasti istumasta tai kääntää yöllä kylkeä. Ihan samoin kuin Prisilläkin. Elikkäs voisipas tarkoittaa raskautta, jee.

Missä tosiaan ILTIS??? On niin tottunut illan päätteeksi lukemaan iltiksen ihania juttuja että on tullut ihan riippuvaiseksi. Mutta nyt ei jaksa enää ootella, pakko mennä nukkumaan, silmät painaa tonnin. Ja huomenna rimpautan n-klinikalle että saavat ottaa musta jotain muitakin verikokeita, ei tää väsymys ole normaalia. Kolmet tirsat ottanut jo tänään...silmissä tuntuu niin kuin en olis nukkunut ikinä. Krooh ja pyyh hyvää yötä!

367/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

RONTSUKKA: Valtavasti onnea!! Ja kiitos oirelistasta.

ILTIS: Minä pohdin noita lämpöjä. Toivotaan alhaisen lämmön kertovan kiinnittymisestä. Jostain syystä vaan minulla on kauhean epäilevä olo tämän kierron suhteen. Aikaisemmin joka kierrossa on ollut toivetta, mutta nyt olen melko neutraalilla mielin, enkä oikeastaan edes odota plussatulosta. Toki toivon sitä ja voihan olla, että ensi viikolla en meinaa pysyä housuissani, kun alkaa kierto olla lopuillaan. =D

LINDALIINA: Kehvelin täti! Uutta yritystä sitten seuraavaan kiertoon!

PRIS: Kiitos kiertolistasta. Helpottaa muiden tilanteiden seuraamista. Uutena palstalaisena on edelleen vähän vaikea pysyä perässä muiden tilanteissa. Kovasti yritän kyllä.

Oma napa kertoo edelleen vähän normaalia pitempään kestäneistä alamahan nippailuista. Mitään muuta ei tässä vaiheessa olekaan uutta. Huomenna käynnistyy kierron viimeinen viikko, joten ensi viikkoa odotellessa… Rintojen turpoaminen/pingoittuminen alkanee alkuviikosta, jos oireilut menee entiseen malliin.

Marjana kp 23/30-33

Vierailija
368/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuesta, olen vaan a) malttamaton, b) kärsimätön, c) lyhytpinnainen ja d) toivottoman tykästynyt tilastoihin, väikkärinkin teko on mulle ihan huippua, nimenomaan se tilastointi ja analyysit, aijai :). Onneksi on tämä palsta, muuten olisin varmaan hukkunut tilastoihin. Ja valkovuotoon.

PRIS: Okei.. Mulla oviksesta heti seuraava pv oli kuivempi kuin nyt, muttei sekään KUIVA ollut. DPO 2 alkoi lorinalla, jatkuu yhä, tosin nyt illalla vähän vähemmän. Ehdin jo sitäkin "pelästyä", mutta jos muillakin vaihtelee... sitten uskotaan tilastoon :D. Sitä paitsi voihan tuo valkkai olla oire ei mistään. Ja todnäk. onkin.Raskausaikana valkovuoto lisääntyy monestakin syystä: keltarauhanen toimii hyvin, jolloin eritekin on runsaampaa kuin normaalisti, istukkahormoni siihen päälle. Lisäksi emättimen ja kohdunsuun/kaulan limakalvot ovat turpeat, mikä aiheuttaa tätä, samoin hormonitasojen voimakkaat, nopeat muutokset. Valkovuoto pitää myös "paikat puhtaana". Normaali siis. Alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa etenkin voi huomata, että tulee hölähtäen, se kuuluu asiaan, siis jos ei haise miltään, eikä muutenkaan viittaa (koostumus, väri, kokkareet jne) tulehdukseen.

UUVE: Mennään siis aika samoissa? Mula DPo 5 nyt, huomenna sitten taas yksi pv lisää. Ja myös minulla repii oikeella välillä, nykäyksissä, jumpassa, aivastuksessakin. REPÄISYKIVUT johtuvat kohdun kannattimien löystymisestä keltarauhasen vaikutuksen alaisena. Loppukierrosta alkaa, vaikkei olisi raskaanakaan, vaikka siloin alkuraskaudessa ne eritoten tekevät tätä. Mutta kuule, ei tule kaksosia, tulis nyt edes yksi. Vaikka suvussa kuitenkin on paljon nimenomaan erimunaisia kaksosia (mummoni on, hänen siskon lapset ovat, serkkujeni lapset ovat...). Pidän silti peukkuja ihan sille yhdellekin :). Mitä oirelistaa sulla? ILmoita kaikki :)! Valkovuoto? Väsymys? Jotain?

EVE: LOistavaa, uskon, että MYY on ulkona, melkein kokonaankin voi olla. Tsemppiä edelleen. Ja kuule, kyllä raskausväsymys (erityisesti ekassa raskaudessa) vaan on tol-ku-ton-ta :). AAmusta iltaan. ESikoisesta nukuin 11 tuntia yössä, päivällä 1-4 tuntia. Ja silti väsytti. Mutta HB kannattaa tarkistaa, vuotojenkin vuoksi!

LINDALIINA: Pahoitteluni ***

RONTSUKKA: Totta tosiaan, tilastollinen poikkeama. SeKIN on todistettu, että tilastoissa on aina (AINA) poikkeus. Ja hei, poikkeushan vahvistaa säännön ;). EIKÖ? ONNEA vielä kerran.

Jokos LOOTUSKA aamulla pissaa tikkuun? Mielenkiintoista.

ITSE: JUmpassa olin väsynyt, töissä aamupäivällä olin väsynyt, jumpasta tullessani olin väsynyt (hyvä etten nukkunut pystyyn suihkussa), paleltaa, vilunväreitä ajoittain. Vihloo alavatsassa oikeevoittoisesti. Lämmöt 36,98 WUHUU ;). Saa katsoa, tuleeko dippiä alaspäin, vaiko eikö. Valkkista tulee edelleen, illalla vähän rauhoittuu tuleminen. Haluatteko lisäanalyysia, heh? JUmpassa huomasin, ettei vatsa- ja selkälihasten tekeminen tunnu kivalle repäisyjen vuoksi, kummallista, mutta se tosiaan kuuluu myös k-rauhasvaiheeseen ilman mitään raskauttakin. OIkeelta polttelee välillä, säteilee ihan suoliluuhunkin. Vähän kuin sakroiliitista tuttu reumakipu. Menis nyt päivät vikkelämmin. KOhta kippistelen yksin (mies hommissa) punaviinillä (skool!), joka sekin tökkii joka päivä, ei maita hyvälle enää. Sitten pääsee nukkumaan, ah ihanaa. Miestä odottelen kyllä, pitäs tunnin sisällä tulla. Ja ainahan voi torkkua sohvalla ja odottaa.

Runoili

ILTIS DPO 5+ (kohta 6)

Vierailija
369/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyynel silmänurkkaan kun luin vastaustasi, en tiedä tuliko se ikävästä, ihanista sanoistasi, tilanteesi kurjuudesta, vai äitis todella epäinhimillisestä käyttäytymisestä, onnensurun kyynel..

Miten se äitees ny tolla tavalla puhuu, tuntuu niin kurjalle sun puolesta, tarvitset kaikkea muuta kuin ikäviä sanoja ja ymmärtämättömyyttä, varsinkin omalta äidiltä, huoh. Onneksi on nämä palstat, ja nämä ihmiset, empä ois uskonut itsekkään kuinka paljon sitä voi saada tukea, ymmärrystä ja silkkaa "ystävyyttä" tälläisestä paikasta, ihanaa!

Mä oon miettinyt ihan samaa, että oltais siellä viereisissä huoneissa huutamassa kilpaa, itkemässä onnesta pikku kääröistä, hih. Ois se ollut ihanaa.. Pikku Ötö ja Pikkumyy viereisissä pedeissä.

Oon kurkkaillut lokakuisiinkin jo, tarkkailen teitä siis erittäin tiiviisti ;-) On niin kova ikävä, - en vaan viitsi kokoajan tupata "häiritsemään", kun en tänne kuitenkaan kuulu, ja muut voivat tuntea asian ärsyttäväksi, tai mistä minä tiedän.. :-D Mutta ehdottomasti tuun jatkossakin kurkkimaan ja seurailen sun taivalta, niin pitkään kun se kestääkin.

Miten hauvat muuten voi? Joko on tottunu uudempikin tulokas kylmyyteen? Ja miten selkä voi? Onko helpompi jakso menossa?

Itsellä alkaa fysioterapia 12pv, ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa, tuntuu taas niin huonolta koko selkä, ja nyt alkuraskauden tuomat iskias kivut alkaa käydä kestämättömiksi..

Suukkoja ja haleja!

- Pikku Basse & Ötö

Vierailija
370/708 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindaliina: Voi surku, ilkeä täti... saas nähä löytääkö se ens viikolla tänne... :(

omaa napaa pikaseen... Mulla on ihmeellinen oire nyt, tosin epäilen että johtuu kipeästä selästä.. mutta mulla on sormet paisuksis, jouduin sormuksetki ottaan pois käsistä ku kinnas... Menispä aika nopeempaa...tuun kohta hulluks... mietin Iltiksen tilastoteorioita (järjellä) ja omia tuntemuksia (tunteella) ja muiden oireita (järjellä ja tunteella), ja sit tuun siihen tulokseen aina, että mä vaan kuvittelen omia oireita ja kaikki muut plussaa paitsi mä, ku en halua että muut joutuu pettymään... että tällästä täällä... vuoristorataa, ja mä en tod. tykkää vuoristoradasta! Mä haluun tasasen VR:n kyytiin, vaikka olis myöhässä ja tupaten täynnä... ;)

Kokis kp 21/26-27

Vierailija
371/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just noi samat oireet plus tunnen ja näen päältäpäin liikkeet. Tunnen mieletöntä möngerystä (ala-)mahassa ja kädellä kokeillessani. Selvästi tuntuu kovia kohtia eli tod. näk. pää/peppu. Todennäköisesti mun virtsassa ei oo tarvittavaa määrää hCG-hormonia ja tyhjennysvuodot on tullut pillereiden seurauksena. Oon lukenut vastaavia juttuja netistä ja kuullutkin. Kuukautisethan voi tulla koko raskauden ajan joskin se on suht harvinaista. Ja hCG:n vähäinen tuotantokin on mahdollista johon voi vaikuttaa esim. jokin harvinainen lääketieteellinen tila. Netistä siis etsin näitä tietoja. Tietty perjantaina soitan lääkäriin ja varaan ajan veritestiin/ultraan. Voitte pitää pöpinä mutta näkisittepä ni uskoisitte.

Vierailija
372/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten uskaltauduin pissimään tikkuun ja tässä tulos: Haaleahan se vielä on, mutta niin on ollut aina näin aikaisin testattuna :) Oi voi

Vierailija
373/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuvan lisäämisen takia puolet tekstistä jäi pois.. :D Siis oi voi, ihanaa

Vierailija
374/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä tekstistäkin jäi puolet pois :/ Yritetään kerta vielä. Eikä annan mun edes muokata edellisiä tekstejä, nettiyhteydessä ehkäpä vikaa.. Näätte kuitenkin kaikki muut nuo koko kirjoitukset ja nyt lisäilen täällä sata viestiä turhaan :D Mutta siis ONNEA PLUSSANNEILLE JA TSEMPPIÄ VIELÄ JÄNNITTÄVILLE!!! toivoopi Lootuska rv 4+2

ja loppuun vielä päläpäläpäläpäläpälä, jos taas poistaa viimiset rivit ;)

Vierailija
375/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lootuska!!!! On plussa on!

Anuliini: Nyt putosin kärryiltä. Siis meinaatko sä, että olet jo paljon pidemmällä raskaudessa, eli siis sulla olis tullut monet menkat ja olisitkin ollut raskaana koko ajan? Ei ihan mennyt nyt mulle jakeluun. Kerrohan lisää.

Mukavaa Loppiaista kaikille!

Vierailija
376/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitti toi LOOTUSKAN plussa. ONNEE ONNEE!!! Miksen mä voi päästä tuohon tilaan ja katsomaan juuri tuollaista hitsin tikkua? Nyt taas iski masis tuonkin suhteen. Päääh. LOOTUSKA laitakko kerran vielä oireesi ennen tikkua? Kaikki ja milloin alkoi ym?

ANULIINI: Myös minä "putosin", lisäselvityksiä odotellen ;).

PRIS: Kattelin eilen taaksepäin sun viestejä tässä ketjussa: etsin siisoireita ym. (toiveita herättävää) Sulla oli aika alkuun oviksen jälkeen kurkkukipua, jos muistan oikein? Ja vitutusta? Ja alavatsatuntemuksia... Mulla tänään nokka tukossa, kurkku kipee, ensin vilu, sitten hiki, ällötystä ja huimausta nyt aamupalan jälkeen, sitä ennen kaamee nälkä, aamulla heräsin siihen, että koko pää särkee ja muutenkin heti hiffasin, että synkkä aamu tulossa, harmitti jo alkuun ;). Nyt syömisen jälkeen huimaa, hikoiluttaa (PMS-oire sekin hitto) ja pää alkoi uudelleen Panadolista huolimatta jomotella. Vatsaa juilii hyvin vähän ja ajoittain, oikeavoittoisesti edelleen.

Hei, saako kysyä: ootteko harrastelleet oviksen jälkeen seksiä ja miten paljon? KAIKKI PLUSSANNEET siis vastailee, kiitos :). MUn ei kyllä (omitusista?) ole tehnyt oviksen jälkeen juuri yhtään mieli seksiä. Hmm.

Kukahan plussaa seuraavaksi? Tässä taas käy vaan yksinkertaisesti niin,e ttä MINÄ jään ilman, aivan kuten viimeeksikin, mä NIIN tiedän sen. Ensin jopa hiukan oli sellainen olo, että voisi ehkä jopa pikkusen olla mahikset, mutta nyt olen jo tippunut. Punaviinikään ei enää varmana auta yhtää mihinkään, pahaakin vielä ;).

ITSEni selostin jo PRIS:lle laitetussa osiossa. Ei siis uutta, muuta kuin aamuyölliset heräämiset, ensin kylmä, sitten kuuma. Nokka tukossa, kurkku karhee aamusta. Pää särki heti herätessä, nälkä oli hirmuinen. NYt huimaa. On tässä taas keltarauhasoiretta vaikka muille jakaa. Anyone? Vessassa käydessä valkkaria solahti pyttyyn, mustat housut sentään illasta pysyneet melkeen puhtaina, nyt siinä on kyllä sellaista tahramaista (sorry) valkoista ;). Nyt tekisi taas mieli nukkumaan, lenkille sopisin meneväni kaverin kanssa, joten ei auta. Ja lakanat pitäisi vaihtaa. Pääh. Nyt mä lakkaan marisemisen. Vissiin.

ILTIS DPO 6

Vierailija
377/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lootuska!!!Hienoa :)

Anuliini: Minustakin kuulostaa hieman erikoiselta että tuntisit pään/pepun, silloinhan sun pitäisi olla jo melko pitkällä raskaudessa...?

Oma: Eilen siis bongasin oviksen ja illalla ässäiltiin. Onkin sit ollut vällyissä vipinää joka ilta lauantaista lähtien;) No, ei ole ukko valittanut. Huomenna ja ylihuomenna olen pois kotoa, olisiko hyvä vielä tänään puuhailla vai luuletteko että riittäis...?Ihan hirveesti ei enä itsellä kiinnostusta hommiin, mutta kai sitä voi jos sillä varmistais jotakin...

Nyt siivouspuuhiin ja sitten ulkoilemaan!

Kaardis Dpo 1

Vierailija
378/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan lisää tilastoihmeitä, nyt on Iltiksenkin myönnettävä, että tässä kuussa niitä vaan tulee! :) Montako plussaa nyt jo onkaan, neljä?

Anuliini: Siis kuinka pitkällä ajattelisit sitten olevas? Ootteko kauan jo yrittäneet? Tehny raskaustestiä?

Ruusiskos oli toinen jonka tänään piti testata? Entä missäsä Mermula? Vai onko menny multa ohi? Tahtoo lisää tilastoihmeitä!!! :D

Turvonnut Kokis kp 22/26-27

Vierailija
379/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa imeisesti sen valkoisten pikkareiden käyttö ;)

Iltikselle oireista: En nyt ihan tarkkaan muista päiviä, mutta muutama päivä oviksen jälkeen (max viikko) alkoi runsas valkovuoto, mikä kesti muutaman päivän ja sitten väheni (muttei loppunut). Sitten alkoi jatkuva pissahätä (tätä oiretta mulla ei ole ollut kahdessa ensimmäisessä raskaudessa) ja se jatkuu edelleen. Viluinen olen ollut koko ajan, mutta se voi johtua ihan siitäkin että oli kovat pakkaset ja tuvassa kylmä :D

Edellisiltana ja eilen illalla myös oli kuvottava olo ja yökkisinkin hajuja..ja jumpassa hyppiessä tuntuu painetta alavatsalla. Muita oireita ei tule mieleen, eiköhän tuossa jo ihan tarpeeksi olekin ;)

Minäkin ryhdyn siivoamaan ja pyykkäämään, jos saisi ajatukset hetkeksi muualle.. hah, ei taida onnistua :)

Vierailija
380/708 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANULIINI: Jäin pohtimaan tuota asiaasi. Voi hyvinkin olla, että luulet tuntevasi pepun ym. koska kohtu kovettuu ajoittain, myös ihan alkuraskaudessa, silloin kohtu tuntuu ihan pyöreältä, lähes samalta kuin vauvan peppu joskus myöhemmillä viikoilla. OLisit kyllä saanut aiemmin johonkin testiin plussan, jos olisit pidemmällä raskaudessa. Viimeistään 6+ viikot kyllä antavat merkinnän tikkuun, vaikka olisi miten viallinen tikku ;). Onhan niitä tapauksia ollut, joissa raskaudesta ei tietoa ole ollut kuin vasta myöhemmillä viikoilla, mutta niitä ei myöskään ole testailtu missään vaiheessa itekseen... Uskoisin siis,e ttä kyse on kohdun kovettumisesta.

LOOTUSKA. Kiitos listasta :).

TILASTOT: nyt se viimeinenkin mahis minusta meni, kun en tästä ajattelutavasta irti pääse :D. Seuraavaksi voikin alkaa kaivaa niitä tilastoja, jotka kertovat kuinka monta % raskauksista ei jatku, kamalaa. Miksi ihmisen pitää olla tällainen?

Nyt mä lopetan, aamen.

ILTIS edelleen DPO 6