Millainen prosessi on lähestymiskiellon hakeminen?
Onko kenelläkään kokemusta? Ex, lapseni isä on täysin arvaamaton. Vasta jouduin soittamaan poliisit kotiini kun hänelle ei enää puhelimessa huutaminen riittänyt vaan tuli riehumaan oven taakse.
Mietin vain millainen prosessi tuon kiellon hankkiminen on. Hän on pahoinpidellyt minua aikoinaan useaan otteeseen ja pelkään häntä. Poliisissa on merkintöjä, kun olen joutunut soittamaan poliisit hänen väkivallan takiaan avioliittomme aikana.
En haluaisi nähdä koko ihmistä enää ikinä. Ahdistun siitä aivan suunnattomasti. Tietoa kenelläkään?
Kommentit (11)
Olennaista on todistelu. Eli pitää pystyä todistamaan se uhka, jota kokee.
Olennaista on todistelu. Eli pitää pystyä todistamaan se uhka, jota kokee.
ihmiset ovat nähneet liittomme aikana tapahtuneita pahoinpitelyitä omin silmin. Poliisit ovat katsoneet vammojani myös silloin kun olen joutunut soittamaan. Syytettä en ole koskaan nostanut. Riittävätkö nämä? Pitääkö minun nähdä exäni siinä käräjäoikeuden istunnossa?
ap
Tiedän, että paljon vähemmälläkin on saanut lähestymiskiellon, siis pelkällä uhkailulla tms. Käsittääkseni sinun ei edes tarvitse olla paikalla käräjäoikeudessa.
Ja sehän haetaan tulevaksi ajaksi eli siinä on olennaista UHKA, jonka koet nyt ja jatkossa. Ei siis se että hän joskus tehnyt jotain, vaikka toki sekin jotain osoittaa.
3
Ja sehän haetaan tulevaksi ajaksi eli siinä on olennaista UHKA, jonka koet nyt ja jatkossa. Ei siis se että hän joskus tehnyt jotain, vaikka toki sekin jotain osoittaa. 3
Pelkään vain sitä, että menen aivan aivan kauhusta jäykäksi kun näenkin koko ihmisen. Uhka on todellinen, kun oven taaksekin tulee näköjään... Ennen meillä on ollut ovi auki päivisin, eipä ole enää.
ap
että siellä oven takana käy. Nauhoita uhkaukset, talleta kaikki viestit, tekstarit yms.
Minä olen hakenut lähestymiskiellon ja uusinutkin sen jo kahdesti.
Todistelu on tärkeintä.
3
Mieheni,oli tosi törkeä. väkivaltainen,uhkailee sosiaaliviranomaisilla ja tekevänsä perättömän ilmoituksen.Vain sen takia,kun en halua kyseisen ihmisen kanssa olla tekemisissä ja poika pelkää häntä.Mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä tosi raskasta,kun ihminen pyrkii tekemään kiusaa sen,kun ehtii.Minun tarkoitus on suojella lastani.Väkivaltaisesti käyttäytyvältä ihmiseltä.
TUULIA
Siitä mitä tapahtuu _nyt_, häirikkökäynneistä ja -puheluista jne. Nauhoita, kuvaa, hanki todistajia.
Todistaminen on tärkeintä.
t. kolmesti kieltoa hakenut
että tämä henkilö ahdistelee tai uhkaa sinua tai lastasi. Käytännössä merkkaa siis ylös kaikki negatiivinen, mitä tapahtuu, puhelinsoitoista ja tekstiviesteistä asti (säästä viestit). Jos tulee sun ovesi taakse, soita poliisille.
Jos ja kun näyttöä on, lähestymiskielto voidaan myöntää, mutta se on aina kerrallaan vuodeksi korkeintaan.