Voiko lihava syyttää pco:ta syyksi lihavuuteensa?
Mulla on kaveri jolla todettiin pco. Voivotteli tuossa viikonloppuna että tietää nyt syyn miksi on lihava eikä ole laihtunut. Muistan kyllä kun muutamia vuosia sitten laihdutettiin yhdessä, käytiin salilla ja syötiin terveellisesti, mä laihduin, hän ei, ja sitten hän tuskastui ja osti suklaalevyn.
Mutta tuskin niitä läskejään voi pco:ta pelkästään syyttää?
Kommentit (8)
sain lääkettä joka normalisoi hormonihäikän (ei siis laihdutuslääke) ja johan alkoi kilot tippua kuin itsestään. Jos on normaali (hormonitoiminnaltaan) niin laihdutus on mielestäni helppoa. PCO:n kanssa äärimmäisen vaikeaa.
ns. terveen ihmisen. Rasva kertyy tehokkaammin keskivartaloon kuin terveellä ihmisellä. Kyllä se siis edesauttaa lihavaksi tuloa.
se PCO huomattavasti vaikeuttaa laihtumista.
Puhun nyt omasta kokemuksestani.
Lihoin taannoin eräästä lääkityksestä johtuen yli 10kg muutaman kuukauden aikana. Kun lääkitys lopetettiin, odotin luonnollisesti että paino putoaisi helposti, koska selkeästi liittyi lääkitykseen. Vaan eipä pudonnut. Liikuin, söin terveellisesti, paino vaan oli ja pysyi siinä mihin oli noussut :-(
Nyt tiedän että jos todella haluan laihtua, minun pitää pyytää lääkäriä määräämään Metformiineja. Niiden avulla saan painon tippumaan kun edelleen syön terveellisesti ja liikun.