Miten erota kun tietää että omat vanhemmat tulee
olemaan tiedosta ihan rikki. Toinen heistä on toipumassa vakavasta sairaudesta ja toinen on ollut koko elämänsä niin nonstop-ahdistunut, että jo normaalielämästä suoriutumisessa on ihan tarpeeksi kestetämistä.
Kommentit (7)
saavat toisistaan tukea surutyön tekemiseen. Kauheaa jos joltakin pantataan tietoa ja saa tietää myöhemmin. Sitten hän sureekin eri vaiheessa kuin muut.
Toiseksi tulet huomaamaan, että ei sinun vanhempasi sokeita ole. Kuulet ehkä kommentteja, me vähän tuota arveltiinkin. Kyllä vanhempasi haluavat sinulle parasta ja onnellisen elämän, heillä on herkät aistit sen suhteen. Eli kyllä he jo nyt varmasti osaa eroa teiltä odottaa.
Toiseksi tulet huomaamaan, että ei sinun vanhempasi sokeita ole. Kuulet ehkä kommentteja, me vähän tuota arveltiinkin. Kyllä vanhempasi haluavat sinulle parasta ja onnellisen elämän, heillä on herkät aistit sen suhteen. Eli kyllä he jo nyt varmasti osaa eroa teiltä odottaa.
Ehkä normaalit ihmiset toimii noin? Keskustelussa noin 10 sekunnin päästä siirrytään aiheeseen miten vanhemmat tämän takaiskun kestävät eikä kumpikaan heistä enää palaa siihen mitä mulle kuuluu tai mitä minä koen tai miksi me erottiin tms.
Tämä on kuitenki se SINUN elämäsi!
Ajattele omalla kohdalla sitä että lapsesi eläisi jotenkin huonosti -koska ei halua satuttaa sinua-
Haluaisitko olla lapsesi onnen tiellä?
Varmasti voi olla raskasta vanhempana sulattaa asioita joita lapsi tekee/jättää tekemättä mutta se kuuluu elämään.
Oma vaari pisti välit poikki lapseensä (siis äitiini) kun erosi, siis äitini erosi.
Siinä meni minun side myös vaariin.
Mutta vanhempieni ero oli parasta minulle! Oli kamalaa seurata heidän suhdetta.
Saattaa olla että vanhempasi menettää myös tärkeän ihmisen.
Heitä voi surettaa ero mutta elämään kuuluu vastoinkäymisetkin.
Minusta pitää muistaa että tämä on kuitenkin sinun elämääsi.
asennoituvat uutiseen. Se on ihan heidän vapaan valinnan tulosta, miten asian ottavat. Jos haluavat olla marttyyrina, se on heidän oma valinta, ei sinun. anna heidän kantaa vastuunsa omasta valinnastaan.
asennoituvat uutiseen. Se on ihan heidän vapaan valinnan tulosta, miten asian ottavat. Jos haluavat olla marttyyrina, se on heidän oma valinta, ei sinun. anna heidän kantaa vastuunsa omasta valinnastaan.
Ei ne osaa olla muuten. Ihan kuin vaatis henkisesti 5-vuotiaalta aikuisen taitoja. Ne ei vaan pysty suhtautumaan aikuisesti.
Erosta puhuttiin eilen ja jos näin kävisi, olen varma että äitini kuolisi siihen (ovat jo 80+)
sun vanhemmille tulisi paha mieli?
Eikö olisi jo aika katkasta napanuora...