onko muita joiden mies ei ole luopunut mistään lasten takia?
meillä mies käynyt 10-vuotta joka toinen vkl baareissa, erilaisissa tapahtumissa, harrastuksissa ym. tehnyt töitä ihan hirveästi jne. On lapin reissuja poikien kanssa ym.
Itse olen vaan lasten kanssa koska ei ole ketään kenen kanssa mennä! ja olen myös tosi väsynyt, eli en vaan jaksa. Nytkin kuuntelen kun koululaiset rääkyvät ja tappelevat ja mies on mökillä.
Onko muita????
Kommentit (10)
ei edes tiskonetta ole kertaakaan ladannut eikä vaippoja vaihtunut eikä kertaakaan imuroinut---
lapset 9 v ja 10 v/
uraäiti ja -isä
mutta mun tuttavapiirissä kyllä miehet uhraa paljonkin perheensä eteen, omia menoja järkätään muun perheen aikatauluun sopivaksi jne. Siis tuntemani perheenisät käyttää paljon aikaa perheensä kanssa ja päästää vaimojaan vapaalle ilman lapsia ihan tasapuolisesti.
Olen pahoillani, että sulla on noin kypsymätön ja ajattelematon mies. Onneksi en moisia tunne yhtäkään.
ihan tasapuolisesti. Molemmat osallistuu perheen arkeen, käydään töissä ja harrastetaan. Molemmille sopivasti arkea ja vapaata.
Mun tutuilla se menee niin, että n. 70% perheissä ukko menee ja vaimo vikisee, loput vaikuttaa aika tasapuolisilta.
Suosittelen, että heti alussa keskustelee näistä asioista. Voi olla vähän vaikea kymmenen vuoden jälkeen saadaa miestä muuttamaan tapojaan. Tää ei nyt tietenkään aapeeta auta.
Oletteko keskustelleet asiasta ollenkaan? Koita kertoa miehellesi miltä sinusta tuntuu.
molemmat käymme töissä 8-16. Minulla aina ollut menoja ja nyt aktiivisesti kunnallispolitiikassa.
Mutta silti merkkaamme kalenteriin menot ja jos sattuu päällekkäisiä niin hommaamme lapsenvahdin.
Minusta usein tuntuu että äidit liian usein uhrautuu.
Sinuna laittaisin miehen kalenteriin sinun menosi aluksi vaikka joka viikko samaan aikaa tunti-kaksi. Olet pois kotoa on sinulla tarvetta tai ei, käyt vaikka kirjastossa lukemassa päivän lehdet.
Näin miehesi huomaa että kotona on oltava.
, lapsellinen ja vastuuton selvästikin. Kouluttamaton?
Omassa tuttavapiirissäni kaikki isät ovat paljon mukana perheen arjessa ja lastenhoidossa, tietenkin!
itse olen joutunut luopumaan senkin edestä.
Kun mies täytti 40 hän on kuitenkin alkanut muuttua. Nuorin lapsemme on vasta vajaa 2v ja hän on ollut tälle ihan erinlainen isä kuin isommille jo kouluikäisille oli. Paljon enemmän on osallistunut.
Kouluikäisille antaa nykyään aikaansa, kun voi niiden kanssa harrastaa häntä kiinnostavia asioita.
olisin jäänyt mielummin sitten vaikka yksinhuoltajaksi...
Olen itse ollut aina kova menemään ja järjestämään teemabileitä yms. Nyt on sopeutumista että en voi koko aikaa olla menossa. Mies on kulkenut entiseen malliin, eli ei kovin paljoa. Silti eilen hänelle loukkaantuneena kerroin kuinka yksinäinen olen ollut koko syksyn ja miksi se olen aina minä joka uhrautuu jäämään kotiin.
Eipä ollut mies tienytkään näistä tunteista, ja miten olisikaan..eihän hän ajatustenlukija ole. Ja pakko myöntää että minä hieman tossutan, hyvässä mielessä. Ei meidän naisten oikeasti tarvitse uhrautua niin paljoa.
eikä lukiolaisten. Ja nyt se ihmettelee, miksi lapset ei lähde sen kanssa mökille tai kerro sille juttuja. Niin, voisiko syynä olla se, että vasta melkein 18v iässä oleva lapsi on miehen mielestä tarpeeksi kiva kaveri pingikseen tai kalastukseen, siihen asti niistä täytyy pitää huolta tavalla tai toisella. Mutta kun ne ekat noin 18v ei unohdu siltä lapselta, ja isältähän ne jäi kokonaan seuraamatta.
en tiedä yhtään miestä joka ois mistään luopunut lasten takia, olen yli 50v, ja tuttavapiiri laidata laitaan. Äidit uhrautuu ihan tajuttomasti, ja panee lapset vielä yleensä ennen itseään tärkeysjärjestyksessä, mutta miehillä se on aina "minä minä minä".