Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on kirjoja kirjahyllyssä!

Vierailija
22.11.2010 |

Miten olet laittanut kirjat hyllyysi? Ovatko kirjat kiinni etu- vai takareunassa? Onko sinulla jotain tiettyä järjestystä?

Mulla on etureunassa kiinni, koska kirjojen taakse mahtuu lisää eripäin pystyyn. Lisäksi kirjat on järjestetty kirjastoluokittain (juu, olen kirjaston täti aikaisemmalta koulutukseltani :) Ja kirjoja on 1 Ikean Billy-hyllyllinen kaunoja ja toinen mokoma tietokirjoja. Pitäisi ostaa vielä kolmaskin, kun alkaa tila tulla vastaan. Keittokirjat ovat keittiön kaapeissa (2 yläkaappia täynnä) ja lastenkirjat lastenhuoneiden kaapeissa. Yhtään koriste-esinettä meille ei mahdu.

Ja tässä oli siis yhden aikuisen kotitalouden kirjat.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat suloisessa sekamelskassa kolmen lasiovellisen Boknäs-kopiohyllyn sisällä. Mahtuu tarvittaessa kahteen riviin ja yläpaloissa ovatkin siten järjestelty. Yläkerran lastenhuoneen hyllyssä on sitten pari metriä lastenkirjoja. SIttemmin lapsilla on ollut kirjasto ja kirjastoauto enemmän käytössä, joten heille kirjoja kertyy enää vain lahjaksi. Juuri tarjottiin kirjastoon pahvilaatikollista kovakantisia.

Vierailija
22/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jarjestan kirjat aakkosjarjestykseen aihealueiden mukaan, ihan kirjastoluokkia meilla ei sentaan kayteta, mutta romaanit ovat erikseen, tietokirjat erikseen jne. Mieluummin etureunassa, joissain hyllyissa kylla talla hetkella takareunassa, on jotenkin risaisemman nakoista... Meilla on kirjoja useampi seinallinen katosta lattiaan, Lundiaa ja Billya (eri huoneissa), aikuisten ja 3 lapsen kirjat, kylla niita varmaan liki tuhat loytyy, useampi sata aivan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on lasiovelliset hyllyt lattiasta kattoon, samoin työhuoneessa. Niissä kirjat ovat kahdessa rivissä. Lisäksi kirjahyllyjä ja kirjoja on lastenhuoneissa sekä takkahuoneessa. Olohuone ei meillä ole kirjojen paikka. Kirjoja on tuhansia.

Vierailija
24/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyjen leveydet 2x80 + 1x60 cm.

Tämän lisäksi miehen työkirjahylly, jossa hänen taittamiaan + kirjoittamia kirjoja.

Lasten kirjat lasten huoneessa.

Keittokirjat keittiössä.

Kirjat ovat temaattisesti järjestetyt + teemaan sisällä koon + värin mukaan.

Vierailija
25/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nuorten mielestä. Kirjat onkin laitettu muihin huoneisiin.

Vierailija
26/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis yksi rivi siististi hylly etureunassa. Kirjoja, ja sitä myöten hyllyjäkin, on aika paljon. Järjestys on aivan itse kehittämääni sumeaa logiikkaa :D Yhdessä hyllyssä on ammattikirjallisuus, eli sanakirjat ja kielioppaat kielijärjestyksessä. Sitten on klassikkohylly, jossa on isoja nimiä. Tavalliset romaanit on jaoteltu maan ja fiiliksen mukaan, mutta eri kielet ovat suloisesti sekaisin.

Vierailija
27/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa rivissä jos vaan mahtuu

osa kirjoista on kirjoittajan mukaan järjestyksessä osa vaan sikin sokin mihin on mahtunut

lastenkirjat lastenhuoneissa, viihteellisempi osuus ja risaiset pokkarit makuuhuoneessa, ammattikirjallisuutta ja kovakantisia ynnä muuta esittelykelpoista olohuoneessa, sit vielä jotain kirjoja on komerossa ja pahvilaatikoissa ja keittiössä on keittokirjoja

Vierailija
28/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi keskikokoista avohyllyistä kirjahyllyä täynnä. Kolmannen tarttisin.

Kirjat on ihan sekaisin, vaikka olen kirjastoalalla toiminut itsekin. Olen koittanut asetella kirjoja kivasti ja eripäin tuomaan visuaalisuutta hyllyyn :D lisäksi ihanat kirjapainoni lojuvat myös kirjojen lomissa.

Osassa hyllyjä kirjat on edempänä ja joissain taaempana. Joissain vaakatasossa ja toisilla sekäettä. Kivan näköistä!