Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jälkiä raiskaus on jättänyt sinuun tai tuntemaasi ihmiseen?

Vierailija
21.11.2010 |

Ketjussa: Miten kertoa raiskauksesta ilman, että ihmiset rupeavat säälimään? - 14-vuotiaana raiskattu kyselee vastauksia. Minä uskon, että ketjun aloittaja on kovin nuori ja mahdollisesti koko ketju on pelkkä provo, mutta vastasin siellä (16/16) seuraavasti:

Olitko ehkä kännissä kun sinut raiskattiin? Niinhän se menee monen kohdalla nykyään.

Huusitko, potkitko, raavitko, puritko? Miten mies piti sinua kun pystyi raiskaamaan? Menitkö lääkäriin jälkeenpäin?

14-vuotta on aika nuori, mutta sen ikäiset harrastaa seksiä jo, joten pitäisi olla henkisesti kypsä. Jos on henkisesti kypsä niin on suuri mahdollisuus, että kestää yhden raiskauksen, jossa ei mitään varsinaista väkivaltaa vaan on vaan jotenkin väkisinmaattu esimerkiksi, että voimakas mies lukitsee naisen kädet tämän selän taakse. Siitä ei välttämättä jää mitään jälkeä mitä näyttää lääkärille. Minut raiskattiin 17-vuotiaana tällä tavalla, mutta sain niin kovan verenvuodon, että minut jouduttiin viemään sairaalaan, jossa olisi pidettykin pari päivää. Tapahtuma oli sellaine, että raiskaaja joutui kanssani sinne sairaalaan. En ilmoittanut tapahtumaa raiskaukseksi, koska olin itse ollut niin tyhmä että olin mennyt raiskaajan kanssa samaan veneeseen - raiskaus tapahtui siis eräässä veneessä. Raiskauksen jälkeen menin rantaan pesemään pois kovasti vuotavaa verta. Armeijan vene meni ohi ja poimi minut ja raiskaajan mukaansa ja vei sairaalaan. Aika uskomaton juttu. Minä en ollut juonut mitään alkoholia, miehestä en ole varma, mutta en muista, että olisin pitänyt häntä kännissä olevana. Tapahtumasta on myös kovin kauan ja muistan kaiken kuin eilisen - myös tuon miehen.

Olen miettinyt mitä traumoja olen tästä raiskauksesta saanut. Enkä oikein tiedä. Mies oli jotain 25-vuotias, hyvännäköinen, varakas mies, joten ei mikään iljettävä äijä. Ja siinä meni neitsyys. Myöhemmin olen kokenut myös huonoa seksiä ja voisi kysyä, että miten sekin sitten vaurioittaa.

Jos puhuu omista kauhukokemuksistaan niin kuin jollekin toiselle ihmisille tapahtuneesta niin sitä kait sanotaan, että kärsii yhä oliko se nyt traumaattisesta stressistä.

Niin, pointtini oli se, että luulen, että nainen kestää henkisesti tällaisen "väkivallattoman" (= kädet lukittu selän taakse jne) raiskauksen, jos on jo kypsähkö nainen. Mitä sanotte? Mutta siitä todellisesta väkivallasta ja vielä raiskauksen yhteydessä en osaa sanoa yhtään mitään.

Uskoisin, että jos raiskauksesta vaurioituu niin on riski että ryhtyy "nunnaksi" tai "huoraksi" - nämä siis mm itsetuntokysymyksiä ja itsetunnon menetyksiä, suhtautumista miehiin ja itseensä jne.

Mitä sanoisitte tähän kaikkeen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän