Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laihtua 50kg, millaista ruokavaliota suosittelet?

Vierailija
21.11.2010 |

Liikkuminen ei vielä muutamaan kuukauteen onnistu.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkut pois ja pienennän annoksia. Sitten kun pienenen, aloitan vesijuoksun tai muun vesiliikunnan.

Pelkästään se, että poistan herkut ruokavaliosta, vähentää jo varmasti 1000 kaloria viikko.

Vierailija
22/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten unohtuu mainita siinä samassa yhteydessä, että samalla on vähennettävä jostain muusta, ja sehän siinä on se olennaisin juttu. Jos ruokaa lisätään, niin ei sillä kukaan laihdu. Laihtumista tapahtuu sillä, että jotain vähennetään.

Mieti itse mistä sun kannattaa vähentää. Itse vähensin herkut niin, että lauantai-ilta oli herkutteluaikaa, muulloin ei herkkuja. Ja lisäksi vähensin vaaleasta leivästä ja perunasta ja niiden tilalle tuli niitä kasviksia.

Ja mä tein kanssa noita jonkun mainitsemia sääntöjä, että ruokaa ei otetan koskaan lisää. Samoin välipalalla mulla oli sääntö, että vain yksi leipäviipale, eikä enempää. Sulla yksi viipale ei ehkä riitä, mä oon pieni ihminen, niin se toimi mulla. Mutta joka tapauksessa mietit sen sulle riittävän niukan välipalan määrän ja sitä ei ylitetä. Mulla sitten joskus kuitenkin tuli nälkä jo 1,5 tuntia ennen ruoka-aikaa, jolloin kyllä otin toisen välipalaleivän. Silloin oli siis kyse sellaisesta nälästä, että verensokeri oli jo alhaalla ja kädet vapisi, eli tietenkin oli syytä syödä, vaikka kyse olikin ylimääräisestä välipalasta. Noin saattoi käydä, jos vaikkapa kulutus oli tavallista suurempaa.

Ja mä pidän tärkeänä laihduttamisessa myös sitä, että ruokailuväli pitää olla säännöllinen. Eli alle kahden tunnin päästä edellisestä syömisestä ei ole syytä laittaa mitään suuhunsa. Mutta ruokailuväli ei myöskään saisi kasvaa juurikaan yli kolmen tunnin. Tuo noin kolmen tunnin välein syömistahti ilman poikkeuksia toimii yllättävän hyvin. Vaikka se ehkä kuulostaakin höpöpuheelta, niin se oikeasti auttaa pitämään ahmimishalut poissa, kun nälkä ei ikinä ehdi kasvaa liian suureksi. Kun mieli tietää, että seuraavan kerran ruokaa saa jo kolmen tunnin päästä, niin se pystyy lopettamaan syömisen siihen yhteen lautaselliseen. Ei ole mitään tarvetta syödä varmuuden vuoksi riittävästi. Ja toisin päin: Kun edellisestä syömisestä on max kolme tuntia, niin syömisen pystyy lopettamaan siihen yhteen lautaselliseen, kun näläntunne ei ole kasvanut siihen mielettömyyteen, joka pakottaa mättämään suuhun kaiken mitä edessä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 kaloria viikossa vajetta on 1,5 kuukaudessa kilon painonpudotus. =)

Tsemppiä.

Vierailija
24/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puhdasta, aitoa ja alkuperäistä. Jätä pois lisäaineet ja teollisesti pitkälle prosessoidut ruuat. Vehnää, perunaa ja sokeria vähemmän, öljyjä ja voita voi käyttää. Välipalaksi esim pähkinöitä. Liha täyslihana, ei kaupan oranssia limaa. Syö mustikoita vaikka joka päivä :) Kiinnitä huomiota annoskokoihin. Ei santsia ruokapöydässä. Puolet lautasesta kasviksia. Käytä reilusti mausteita, että ruokaa maistuu hyvältä :)

Tällä 'reseptillä' jää pois lisäaine- ja kaloripommit, jotka ovat köyhiä ravintosisällöltään eivätkä tuo normaalia kylläisyydentunnetta. Plus että on mahdollista nauttia laadukkaasta maistuvasta ruuasta. Tsemppiä!

Vierailija
25/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutusryhmissä käytetään aika jytyä dieettiä, pyydä lähete keskussairaalan/yliopistosairaalan endokrinologille.

Vierailija
26/26 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ryhmä netissä alkaa taas tammikuussa. Kuulemma maksaa hitusen. Mutta suosittelen. Ilmaiseksikin löytyy ne ohjeet netistä googlettelmalla. Itse olen laihtunut sillä 10 kg 13 viikossa, jotkut jo yli 20 kg samassa ajassa! Ja nälkää ei ole tarvinnut nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi