Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysymys rakentamisesta ja naapureiden kuulemisesta

Vierailija
20.11.2010 |

Eli omistan tontin, tontilla ei ole taloa enkä siis asu siellä. Nyt sen vierestä on myyty tontti ja siihen ilmeisesti joku aikoo rakentaa talon. Koska itse en asu tontilla onko tällä tontti naapurille velvollisuus ilmoittaa rakennushankkeestaan minulle kirjeellä tms. vai pitääkö minun käydä tontin kulmalla kyttäämässä tuleeko sinne ilmoitusta vireillä olevasta rakenushankkeesta.

eli koskeeko naapureiden kuuleminen tonttia missä kukaan ei asu?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asemapiirroksen ja julkisivukuvat hyväksyttäväksi.

Vierailija
2/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen velvollisuus ei sinun, joten odottele rauhassa.

Meillä oli juuri noin, eli me rakensimme ja jouduimme etsimään viereisen rakentamattoman omistajan käsiin.

Eiköhän ole muuallakin näin.

Me itä-suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska todennäköisesti ei tiedä missä ovikellosi on, niin kaupunki/kunta voi lähettää kirjeen rakennuttajan puolesta tontin omistajalle. Rakennuttaja pulittaa kirjeestä jotain 50 euroa tai vastaavaa + jotain vielä hallintokuluja esim. Helsingissä toinen 50 euronen, jos kaupunki/kunta lähettää sen hänen puolestaan. Joten aika moni yrittää tuon rahan säästämiseksi (100 euroa on iso raha), mennä itse hakemaan se nimmari kaavakkeisiin.

Meillä tuli naapuriksi yksi kuuro mies. Käytiin monta kertaa ovella soittamassa ovikelloa ja ihmeteltiin, miksi ei avaa, vaikka on selvästi sisällä. Lopuksi päädyttiin laittamaan kirje ja harmitti rahan meneminen kaupungille tuollaisesta. Myöhemmin kuultiin, että mies kuuro. Sellaistakin voi sattua.