Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun alainen on hankala... Millä negatiivinen ja ongelmahakuinen ihminen laitetaan pois?

Vierailija
19.11.2010 |

Olen pienen työporukan esimies ja yksi työntekijöistä vääntää ja kääntää kaikki asiat niin, että synnyttää ongelman vaikkei siihen olisi mitään syytä. Tämä vie tosi paljon aikaa/energiaa kaikilta muilta. Esim. taksimatkan varaaminen kuukauden päähän ei ole ongelma, mutta hän tekee siitä ison ongelman. Kehittelee teorioita taxifirmojen lopettamisesta, aikatauluista jotka eivät pidä, kustannuksista jne. Nämä eivät hänelle kuulu, mutta jo peruslähtökohta hänen mielestään on se, ettei homma toimi. Ja huolta ja ongelmaa tehdään kuukausi-pari etukäteen. Meidän muiden kun pitää keskittyä tähän päivään!

Pari edellistä esimiestä sai tarpeekseen ja vaihtoi paikkaa, enkä yhtään ihmettele. Ja niin paljon paskaa kuin olen näistä entisistä kuullut, olisi pitänyt tajuta että kyllä se ongelmien synnyttäminen tämän työntekijän kohdalla jatkuu...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää huolehtia siitä ne hommat huolehditaan siellä organisaatiossa. Kaikilla ei ole aikaa pitää sinua kädestä.

Vierailija
22/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika tuore esimies, jos et osaa toimia erilaisten ihmisten kanssa. Siellä ollaan tekemässä töitä ja sinun tehtävänäsi on saada ihmiset tekemään, siis motivointi. Sinä ratkaiset tiimisi tuloksen, ja jos teet alaisesta ongelman, olet vahvasti hakoteillä.

Eli hakeudu koulutukseen, hanki osaamista, älä jää tulpaksi muiden tekemisille märehtimällä yhden tekemisiä. Hän on hyvä jossain, mutta miksi et halua sitä hyvää etsiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutinen edelliselle, että on ihmisiä, jotka eivät ole hyviä missään.

Vierailija
24/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en vastaile siihen, mikä oli ap kysymys, että miten kyseisenlaisen ihmisen saa pois, vaan toisesta näkökulmasta. Itse olen huolestuja ja varmistelija. Minulla on siihen ihan diagnoosi, eli Yleistynyt ahdistushäiriö. Se ei ole tahallista ongelman"hakemista" vaikka jostakusta toisesta se voi siltä ehkä vaikuttaa, vaan se on aitoa jatkuvaa huolissaan oloa. Ei vaikuta varsinaisesti työkykyyni normaaliarjessa mutta juurikin näihin poikkeustilanteiden pieleen menemisen pelkäämiseen. Eli JOS alaisellasi on kyse tästä, niin hän ei ole kiusaaja vaan kärsijä. Vaikka pomo ei ole terapeutti, niin voisit kuitenkin kysyä onko hän mahdollisesti hakenut apua lääkäriltä ylenpalttiseen huolestuneisuuteensa. Tämäkin näkökulma syytä muistaa. Ahdistushäiriöinen ei voi häiriölleen mitään sen enempää kuin vaikkapa hämähäkkifobiasta kärsivä pelolleen. Se on häiriö eikä valittu toimintatapa

Vierailija
25/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutinen edelliselle, että on ihmisiä, jotka eivät ole hyviä missään.

Tätä on ihan tutkittu. Pomoksi nostetaan helposti se heikoin lenkki.

Vierailija
26/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en vastaile siihen, mikä oli ap kysymys, että miten kyseisenlaisen ihmisen saa pois, vaan toisesta näkökulmasta. Itse olen huolestuja ja varmistelija. Minulla on siihen ihan diagnoosi, eli Yleistynyt ahdistushäiriö. Se ei ole tahallista ongelman"hakemista" vaikka jostakusta toisesta se voi siltä ehkä vaikuttaa, vaan se on aitoa jatkuvaa huolissaan oloa. Ei vaikuta varsinaisesti työkykyyni normaaliarjessa mutta juurikin näihin poikkeustilanteiden pieleen menemisen pelkäämiseen. Eli JOS alaisellasi on kyse tästä, niin hän ei ole kiusaaja vaan kärsijä. Vaikka pomo ei ole terapeutti, niin voisit kuitenkin kysyä onko hän mahdollisesti hakenut apua lääkäriltä ylenpalttiseen huolestuneisuuteensa. Tämäkin näkökulma syytä muistaa. Ahdistushäiriöinen ei voi häiriölleen mitään sen enempää kuin vaikkapa hämähäkkifobiasta kärsivä pelolleen. Se on häiriö eikä valittu toimintatapa

Vierailija
27/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo tietää minkä, mutta ei saa sanoa työkavereille salassapidon vuoksi. Ainoa ohje heille on, että koittakaa kestää vaan. Silloin menee koko työyhteisö piloille. Muutkin alkavat pitää pomoa saamattomana tai luulevat, että ko. tapaus on pomon suosikki, koska ei saa esim. huomautuksia käytöksestään.

Diagnoosin teon jälkeen työterveyshuolto on saanut homman päätökseen ja vetäytyy pois. Pomolle ehkä jossain yhteistyöpalaverissa kuvattu millaisesta sairaudesta kyse, ja jotain yritä kestää vaan -ohjeita. Pahemmin ei voi työilmapiiriä pilata kuin tehdä pomosta homman suhteen kädetön.

Siinä sitten odotellaan, että tyyppi joskus lähtee eläkkeelle. Nämä on ihan kamalia pattitilanteita. Been there - done that.

Jos minä joskus saan F-sairauden (toivotaan ettei tule) tai muun vastaavan niin irtisanon itseni ja menen johonkin terapeuttiseen työpajatyöhön, jos en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Tai sitten itse kailotan työkavereille, että olen nyt sitten tällainen ja pelastan koko työpaikan ilmapiirin.

Siis yhteenvetona, pelkkä diagnoosi ei auta yhtikäs mitään vaan aiheuttaa todellisen pattitilanteen työpaikalle ja pilaa monen ihmisen työilmapiirin. Parhaat sitten äänestää jaloillaan.

Vierailija
28/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä joskus saan F-sairauden (toivotaan ettei tule) tai muun vastaavan niin irtisanon itseni ja menen johonkin terapeuttiseen työpajatyöhön, jos en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Tai sitten itse kailotan työkavereille, että olen nyt sitten tällainen ja pelastan koko työpaikan ilmapiirin.

niin varmaan :D

Vierailija
29/31 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo tietää minkä, mutta ei saa sanoa työkavereille salassapidon vuoksi. Ainoa ohje heille on, että koittakaa kestää vaan. Silloin menee koko työyhteisö piloille. Muutkin alkavat pitää pomoa saamattomana tai luulevat, että ko. tapaus on pomon suosikki, koska ei saa esim. huomautuksia käytöksestään. Diagnoosin teon jälkeen työterveyshuolto on saanut homman päätökseen ja vetäytyy pois. Pomolle ehkä jossain yhteistyöpalaverissa kuvattu millaisesta sairaudesta kyse, ja jotain yritä kestää vaan -ohjeita. Pahemmin ei voi työilmapiiriä pilata kuin tehdä pomosta homman suhteen kädetön. Siinä sitten odotellaan, että tyyppi joskus lähtee eläkkeelle. Nämä on ihan kamalia pattitilanteita. Been there - done that. Jos minä joskus saan F-sairauden (toivotaan ettei tule) tai muun vastaavan niin irtisanon itseni ja menen johonkin terapeuttiseen työpajatyöhön, jos en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Tai sitten itse kailotan työkavereille, että olen nyt sitten tällainen ja pelastan koko työpaikan ilmapiirin. Siis yhteenvetona, pelkkä diagnoosi ei auta yhtikäs mitään vaan aiheuttaa todellisen pattitilanteen työpaikalle ja pilaa monen ihmisen työilmapiirin. Parhaat sitten äänestää jaloillaan.

Mulla oli F-diagnoosin omaava alainen. Ihan yhtä helvettiä tasapainoilla sen välillä, että sai työt teetetyksin ja palautetta annetuksi ilman että jäi taas sairaslomalle.

Esimiehenä en saanut tukea mistään. Vaihdoin työpaikkaa.

Olen täsmälleen samaa mieltä, jos itse saisin F-diagnoosin, niin hankkiutuisin työpajaan enkä kiusaisi kollegoitani.

Vierailija
30/31 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika tuore esimies, jos et osaa toimia erilaisten ihmisten kanssa. Siellä ollaan tekemässä töitä ja sinun tehtävänäsi on saada ihmiset tekemään, siis motivointi. Sinä ratkaiset tiimisi tuloksen, ja jos teet alaisesta ongelman, olet vahvasti hakoteillä.

Kyllä vastuu on molemmilla. Jos jompikumpi ei suostu yhteistyöhän on vastuu hänellä.

Mutta suosittelen keskustelua jonkun luotettavan ylemmän henkilön läsnäollessa.

Ja esimies todella sanoo mitä tehdään ja luo tavoitteet. Ihmiset sitten toiminnallaan pyrkii niihin tavoittteisiin.

Vierailija
31/31 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kuuluu ap?