Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 10 v. tytöllä olla jo joku esimurrosikä?

Vierailija
18.11.2010 |

Tissit on kyllä jo alkanut hieman kasvaa. Käytös on alkanut olemaan aivan järkkyä! Kaikkeen pitää vääntää vastaan, eikä mikään vanhempien ehdotus kelpaa. Sisaruksille huutaa ja muillekin tiuskii. Onkohan kyse jo hormoneista vai pitäiskö huolestua, et on tapahtunut jotain kurjaa. Olen kyllä yrittänyt jutella ja kysellä, mutta mitään ei ainakaan omien sanojen mukaan ole tapahtunut. Niin ja kaikki muu kuin kavereiden kanssa oleminen on tosi tylsää!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mietinkin, että voisiko jo todellakin olla murrosikää. Täytyykin yrittää saada yhteys opettajaan ja kysyä onko käytös koulussa muuttunut. ap

Vierailija
2/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten serkkutytöllä alkoi menkat 10-vuotiaana ja murkkuili jo silloin ihan täysillä. Inhottavaa kun noin aikaisin, mutta eihän sille mitään mahda. Koita ymmärtää ja varaudu menkkojen alkuun kun on kerta rinnatkin alkaneet kasvamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistan lukeneeni, että näin olisi. Ei ole vielä tullut perehdyttyä uudestaan näihin asioihin, mutta nyt taitaisi olla aika:) . Lapsi painaa siis vain 24 kg ja on 135 cm pitkä. Toivottavasti ei vielä alkaisi, kun muuten tulee aika lyhyt aikuisena. Itse olin just täyttänyt 12 kun omat menkat alkoi, joten ei kai tytölläkään kovin vanhana alkaisi.

Vierailija
4/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa 9v3kk iässä.

Vierailija
5/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on käsittääkseni ihan normaali ikä. Menkat alkoi, kun olin 11-12 v. Olin lapsena hoikka.

Vierailija
6/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhdissa 11 v tytöllä ja 13v pojalla.

Ai sitä räiskinnän rytkettä ja huutamisen ihanuutta. Ainoa mikä tässä on raskasta, on tuo suunnaton itsevarmuus, että läksyjä ei tarvitse lukea vaan ihan tuosta noin vain päästään lukioon ja saadaan hyväpalkkainen ammatti.

Luin jostain, että tytöt taantuu 5 vuotiaan asteelle ja pojat 3 vuotiaan asteelle murkkuiässä. Ja tällä kokemuksella takaan sen kyllä.

Vierailija
7/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että tytöt taantuu 5 vuotiaan asteelle ja pojat 3 vuotiaan asteelle murkkuiässä. Ja tällä kokemuksella takaan sen kyllä.

Vierailija
8/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pitää paikkansa meilläkin, että taantumaa löytyy.. ap

Vierailija
9/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, monella alkaa jo 9-vuotiaana. Itselläni alkoivat menkat 11-vuotiaana ja sitä ennen rinnat olivat jo kasvaneet, samoin karvoitus. Sekä lantio pyöristynyt.

Vierailija
10/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään esimurrosikä (se on joskus 8-9-vuotiaana).

Itselläni alkoivat menkat, kun olin 10v.

Vierailija
11/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tää aika menee näin nopeasti? :( . Tai onhan se tietysti toisaalta ihanaa kun lapset kasvaa, mutta kun tuntuu kurjalta, jos se lapsuus alkaa olla jo lopussa. Leikkii kyllä vielä ihan tosisaan ja taitaa vielä hieman uskoa Joulupukkiinkin :) . ap

Vierailija
12/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. siinä ei ole mitään surtavaa vaan sehän on hienoa, että kasvaa. ei sitä leikkiä tarvitse lopettaa kun keho kasvaa :)

Vierailija
13/13 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikkei olisikaan, niin samoinhan sitä kasvattaa, hellii ja rakastaa.

Tosi hyvä, että olet kuulolla ja kysyt, onko kaikki varmasti ok. Moni koulukiusaaminen yms. ongelma on hukkunut "murrosiän" taakse!

Sinuna juttelisin myös opettajan kanssa, jos ope on fiksu ja sellainen, joka todennäköisesti huomaisi, jos tytärtäsi kiusataan.

PS: murrosikä vaihtelee ihan hurjasti. Minun kymmenvuotiaani ei ole edes esimurrosiässä vielä, tosi pienikokoinen ja hoikka pikkutyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan